Gå til innhold

Sjalu venninne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gravid for første gang. Er i uke 14 og er midt i 30-årene. Ble gravid på grunn av prevensjon som ikke virket. Ble først ganske satt ut, men er nå bare glad og vi gleder oss masse.

Har barnløs, singel (siden mange år) venninne som klart viser at hun ikke er noe glad på mine vegne. Hun kommer med kjipe kommentarer, snakker om alle "ulempene" ved å ha barn, tøffe fødsler, forhold som havarerer etc. Stakkars meg hvis jeg nevner kvalme eller annet ubehag for "det er jo min egen feil" at jeg har blitt gravid. Synes ikke at det er noe hyggelig å være med henne - blir faktisk veldig lei meg. Har lyst til å la vennskapet gradvis renne ut i sanden. men synes også synd på henne. Vil ikke såre henne heller. Hva gjør jeg?

Anonym poster: e2fe46ef80931810e244cdc5d7c36f98

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vil ikke såre henne....men hun kan såre deg?

Anonym poster: f5da8b5825e7b26847e58a1b3ff7989a

Gjest lykkeliggift
Skrevet

Hadde først vist henne det du skriver her. Å sett hva hun sier, spør henne om hun vil snakke om hva som plager henne. Og forklar at dette sårer deg. Så bestemmer du deg når du får se følgene av dette.

Gratulerer med graviditeten :-)

Skrevet

Hun er bare redd for å miste deg, det går over :-)

Gjest Mine ♥ ♥ ♥
Skrevet

Hmmm, først og fremst gratulerer :) Så synd at venninna di er så sjalu.. Tror faktisk at istedenfor å gå rundt grøten så hadde jeg spurt neste gang hun nevner noe om det faktisk er sånn at hun er sjalu. Om hun sier nei, så kan du jo si det at det ikke er noe særlig artig at hun bare prater negativt om noe som er viktig for deg.

Skrevet

Det var ikke hyggelig, men ja, hun er antagelig redd for å miste deg pga barnet

Anonym poster: a03276a3d0af1e4a078411269b66c3b6

Skrevet

Først: Gratulerer :)

Så: Er du sikker på at hun er sjalu? At barn er noe hun egentlig ønsker seg?

Er jo ikke alle som vil ha barn, ei jeg var venninne med oppførte seg ogsåslik, både ovenfor meg som var jevnaldrende og sin søster som var i slutten av 20 årene. Hun "kritiserte" det å ha barn hele tiden, vi sklei fra hverandre nok så fort, hun sluttet å invitere meg på noe, og hun sluttet å bli med meg når jeg inviterte henne.. Vi havnet på vidt forskjellige pla, rett og slett..

Nå er dette mange år siden, og selv etter bikkede 30, så har jeg fått høre av felles venner som får barn, at hun er likedann nå også :-o

Anonym poster: 2efffbbae8e6a70321c737c0a9430d8c

Skrevet

jeg hadde sagt rett ut at jeg hadde tatt meg nær av kommentarene hennes - jeg og bestevenninnen min har vært oppi litt misforståelser og jeg er så glad vi begge tørr og si i fra hvordan jeg/hun opplevde situasjonene.

Anonym poster: f7b8320e1facf93da812c71553c3c73e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...