Gå til innhold

Dere med perfekte menn som MÅ hovere...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det finnes mange udugelige menn der ute som ikke bidrar hjemme. Selv om noen er heldige å ha hjelpsomme menn (evt er gift med en skaphomo), så er det vel ingen grunn til å hovere i hvert innlegg?

En lat mann er ikke skilsmissegrunn for meg, utroskap derimot er det. Her har folk hver sin mening, og jeg rakker ikke ned på de som tilgir utroskap.

Skulle mannen min flyttet fra meg fordi jeg aldri skifter dekk, vasker bilen, fyller bensin, måker snø, maler huset osv? Nei, ikke før han hadde fortalt meg at dette var et problem og jeg fortsatte å ignorere ham i så fall.

Kos dere med deres perfekte menn, de kan fint finne på å være utro selv om de tar ut av oppvaskmaskina ;) Tror det er flere menn som IKKE mopper gulvet frivillig enn det er menn som gjør sånne ting frivillig, så ikke lat som dere får sjokk hver gang noen klager over mannen her inne ;)

Anonym poster: 451796fffb3fdf4063e9da5c546bebda

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det jeg synes er aller mest tragisk med de udugelige mennene som ikke bidrar hjemme er konene deres som har gjort elendig research før de har lagt seg til og fått barn med disse slabbedaskene for deretter å klage.

Mannen min er veldig flink hjemme, langt flinkere enn meg vil jeg nok si. Skaphomo er han definitivt ikke. Utro kan han sikkert være, hvem kan vel ikke det, men det ville i såfall vært dumt av ham - jeg tror imidlertid han verdsetter livet sitt her med meg og barna nok til at han ikke vil sette det på spill.

Han er på ingen måte perfekt på alle områder, men om han hadde vært en latstokk som hadde strødd om seg med rot og aldri ryddet opp så hadde han blitt kastet ut fra mitt hjem lenge før det hadde kommet på tale med verken ekteskap eller barn.

Skrevet

Det jeg synes er aller mest tragisk med de udugelige mennene som ikke bidrar hjemme er konene deres som har gjort elendig research før de har lagt seg til og fått barn med disse slabbedaskene for deretter å klage.

Signerer denne!

Anonym poster: ac6e0d7598ff8b90da51ac616fc8a8e9

Skrevet

Mitt inntrykk er at det florerer med "klage på mannen" innlegg.

Men innleggene som omhandler hvor fornøyd noen er med mannen hører til sjeldenhetene.

Og du, selv om det er mange som er enig i at -slik oppførsel er ikke akseptabel, mannen din kan ikke gjøre som han vil, eller, å ikke komme hjem før neste ettermiddag er ikke greit med sju små i hus- så er det ikke dermed sagt deres mann er så mye bedre. De er bare enig i at det ikke er greit!

Og når det kommer til utroskap: Jeg kjenner ikke at pulsen øker med et halv slag engang. Kall meg gjerne naiv, men jeg er evig glad for å være i et forhold hvor slikt ikke behøver å bekymre meg!

Skrevet

Mennene er jo som deres kvinner lar de være. Viser man at man ikke aksepterer det, så blir ikke situasjonen sånn heller. Heldigvis så er det en selvfølge for meg at vi er en familie og hjelper hverandre, uten at det er slit eller en plikt :) Glad jeg har det sånn, og det er ikke hovere, for meg er det en selvfølge.

Anonym poster: 2833d7a962272228e8ce15c41d5bc48e

Skrevet

Skjønner ikke. Så udugelige menn som ikke bidrar hjemme er ikke utro? Javel.

Gjest Gullguttene
Skrevet

Fyller du ikke bensin selv?

Skrevet

Eg moppar ikkje golvet frivillig eg heller, men gjer det fordi det trengs, på same måte som mannen tek ut av oppvaskmaskina fordi det er nødvendig. Så då er han enten skaphomo eller utro?

Skrevet

Det finnes mange udugelige menn der ute som ikke bidrar hjemme. Selv om noen er heldige å ha hjelpsomme menn (evt er gift med en skaphomo), så er det vel ingen grunn til å hovere i hvert innlegg?

En lat mann er ikke skilsmissegrunn for meg, utroskap derimot er det. Her har folk hver sin mening, og jeg rakker ikke ned på de som tilgir utroskap.

Skulle mannen min flyttet fra meg fordi jeg aldri skifter dekk, vasker bilen, fyller bensin, måker snø, maler huset osv? Nei, ikke før han hadde fortalt meg at dette var et problem og jeg fortsatte å ignorere ham i så fall.

Kos dere med deres perfekte menn, de kan fint finne på å være utro selv om de tar ut av oppvaskmaskina ;) Tror det er flere menn som IKKE mopper gulvet frivillig enn det er menn som gjør sånne ting frivillig, så ikke lat som dere får sjokk hver gang noen klager over mannen her inne ;)

Fyller du ikke bensin?? Hehehe, hvorfor ikke?? Mener du seriøst at det er en "manneting"? LOL

Anonym poster: 5ea8b582a954821e69c7ee3f60466236

Skrevet

Mennene er jo som deres kvinner lar de være. Viser man at man ikke aksepterer det, så blir ikke situasjonen sånn heller. Heldigvis så er det en selvfølge for meg at vi er en familie og hjelper hverandre, uten at det er slit eller en plikt :) Glad jeg har det sånn, og det er ikke hovere, for meg er det en selvfølge.

Så når mannen er udugelig, så er det egentlig kvinnens skyld det også? Fordi hun "lar ham være sånn"?

Gjelder dette motsatt også? At hvis jeg gir beng i barn og hjem så er det egentlig mannen min sin skyld som lar meg være en slabbedask?

Anonym poster: ad27f059add8f3fc04a1b620210d2cdb

Skrevet

Fyller du ikke bensin?? Hehehe, hvorfor ikke?? Mener du seriøst at det er en "manneting"? LOL

Lol alt du orker din fjortis :P vi har en bil som han bruker 90% av tiden, da fyller han bensin. Hvorfor skal jeg fylle bensin når han ikke lager mat? :) må da ha noen oppgaver han også.

Skrevet

Kos dere med deres perfekte menn, de kan fint finne på å være utro selv om de tar ut av oppvaskmaskina wink.png Tror det er flere menn som IKKE mopper gulvet frivillig enn det er menn som gjør sånne ting frivillig, så ikke lat som dere får sjokk hver gang noen klager over mannen her inne wink.png

Lol alt du orker din fjortis tongue.png vi har en bil som han bruker 90% av tiden, da fyller han bensin. Hvorfor skal jeg fylle bensin når han ikke lager mat? smile.png må da ha noen oppgaver han også.

Hahaha! Hvor er sammenhengen? Så hvis du er ute og kjører, noe du tydeligvis gjør 10%, så fyller du altså ikke bensin om det er lite igjen, fordi det er "mannen sin jobb siden han ikke lager middag" ?

Jeg er forøvrig 28 år, så langt i fra fjortis. Syns bare det er tragisk at kjerringer ikke tør å fylle bensin.

Skrevet

Kos dere med deres perfekte menn, de kan fint finne på å være utro selv om de tar ut av oppvaskmaskina wink.png Tror det er flere menn som IKKE mopper gulvet frivillig enn det er menn som gjør sånne ting frivillig, så ikke lat som dere får sjokk hver gang noen klager over mannen her inne wink.png

Lol alt du orker din fjortis tongue.png vi har en bil som han bruker 90% av tiden, da fyller han bensin. Hvorfor skal jeg fylle bensin når han ikke lager mat? smile.png må da ha noen oppgaver han også.

Hahaha! Hvor er sammenhengen? Så hvis du er ute og kjører, noe du tydeligvis gjør 10%, så fyller du altså ikke bensin om det er lite igjen, fordi det er "mannen sin jobb siden han ikke lager middag" ?

Jeg er forøvrig 28 år, så langt i fra fjortis. Syns bare det er tragisk at kjerringer ikke tør å fylle bensin.

Hvor leste du at jeg ikke tørr? Har fylt bensin i 10 år, uhuu tøffe meg ! Jeg kjører til butikken, thats it. Ellers har jeg ikke behov for å kjøre. Mannen fyller før det lyser, så har aldri vært noe problem. Siden han tar det som en selvfølge at jeg gjør alt hjemme, så er det jeg som er mongo som lar han fylle bensin og måke snø? Deg om det.

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet (endret)
Selv om noen er heldige å ha hjelpsomme menn (evt er gift med en skaphomo), så er det vel ingen grunn til å hovere i hvert innlegg? Anonym poster: 451796fffb3fdf4063e9da5c546bebda
Se litt på den setningen din, er du grei. Ser du tre feil?

"Selv om NOEN (altså de færreste) er HELDIGE (det har altså ingenting med å se an personlige egenskaper hos en mann før man stifter bo sammen) å ha HJELPSOMME (en mann som bidrar til husvask, barnepass, matlaging, handling osv i eget hjem er altså snill om han "hjelper til").

Min mann er langt fra perfekt og jeg har absolutt ikke behov for å hovere, men jeg begynner å bli litt lei av stakkars-meg-som-må-gjøre-aaaaaalt-med-hus-og-barn-tråder.

Man får som regel den mannen man fortjener (og jeg mener ikke de som er i usunne forhold med vold, alkohol og annet misbruk).

Og om en mann ser hva som bør gjøres i heimen er han homo??? Virkelig, har du ikke bedre argument enn det?

Endret av ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

så hvis man har en hjelpsom mann så er han homo? Homoer vasker og rydder hele dagen da. Hvor teit går det egentlig han å bli?
Skrevet

Er det galt at mannen bidrar med sin andel for å få hus og hjem til å gå rundt, nå, altså? Er det feil av mannen å gjøre sin del og å bry seg nok om sin kone til å ikke la henne sitte med ALT?

Jeg lurer også på hvorfor du mener at mannfolk som faktisk tar hensyn til sin kone og prioriterer familien er homo?

Og hvorfor er det bare dem som har noe negativt å si om mannen sin som skal få lov til å ytre seg? Skal man altså ikke få lov til å si noe positivt?

Skrevet

Mennene er jo som deres kvinner lar de være. Viser man at man ikke aksepterer det, så blir ikke situasjonen sånn heller. Heldigvis så er det en selvfølge for meg at vi er en familie og hjelper hverandre, uten at det er slit eller en plikt smile.png Glad jeg har det sånn, og det er ikke hovere, for meg er det en selvfølge.

Så når mannen er udugelig, så er det egentlig kvinnens skyld det også? Fordi hun "lar ham være sånn"?

Gjelder dette motsatt også? At hvis jeg gir beng i barn og hjem så er det egentlig mannen min sin skyld som lar meg være en slabbedask?

Anonym poster: ad27f059add8f3fc04a1b620210d2cdb

De aller aller fleste, finner jo ut hvordan de som de deler livet med er , før de får 3-4-5 barn sammen, så ja, det går begge veier. Alle venninner jeg har som klager på mennene sine, de visste hvordan de var FØR de fikk barn.

Skrevet

Når man trodde at noen ikke kunne bli dummere...

Anonym poster: 7b4433d814ec08830559d7a4a499de35

Skrevet

Ikke vær så sjalu og misunnelig da HI, det er så innmari usjarmerende! :P

Skrevet

Jeg nekter å gå med på at man "får den mannen man fortjener", InMyHeart. Udugelige menn får man ikke fordi man ikke fortjener bedre, det gir omtrent like mye mening som at man voldtas fordi man ber om det. Tvert imot tror jeg veldig mange i vår såkalt likestilte tid opplever at kun kvinner er "likestilt", dvs måker snø og skifter hjul selv i tillegg til mesteparten av matlaging, ansvar for klær og hus og barn, mens en stor andel av de tidligere "manneoppgavene" har forsvunnet uten at alle menn dermed har tatt inn sin andel av "kvinneoppgavene". Jeg har levd i et slik forhold selv og forsøkt alt - fra utgangspunktet, å ta for gitt at vi deler, via formelle avtaler om deling, via "la det ligge så tar han det nok selv", til mas og sinne når det fremdeles ikke skjedde, til å ende med skilsmisse etter femten år. I de femten årene gjorde jeg alt, mens han cruiset gjennom, pleide karriere og lagde mat ved festlige anledninger så han så ut som en moderne mann. Og ikke søren om jeg fortjente det.

Anonym poster: 0068b17522bf99b78baad79e297bf056

Skrevet

Mye mulig at latskap ikke er skilsmissegrunn for deg. Men det er det for meg. Kunne ikke falle meg inn å være tjener i eget hus, jeg er faktisk verdt mer enn det.

Anonym poster: 7ea12fa50b1b4853fc447cbe75e7110f

Skrevet

Mannen min er perfekt selv om jeg gjør 95 % av husarbeidet. Latskap er kanskje ikke skillsmissegrunn, men det hadde vært en veldig demper på forholdet og respekten om min mann var lat.

Er enig i at litt research i forkant ikke er skadelig. Sannsynligheten for en enorm endring er ikke så veldig stor.

Skrevet

"Har fylt bensin i 10 år, uhuu tøffe meg !"

Synes det var litt fjortiss jeg da ;)

Siden du gjør ting i huset så kan ikke du fylle bensin,måke snø etc?

Jeg skifter dekk,maler hus,måker snø,fyller bensin og alt av "manneoppgaver".

Jeg er superheldig med min mann :) Han at hjulpet meg masse masse med ting idag.Grunnen til at det kommer mindre innlegg om den fantastiske flinke mannen er vel fordi noen skal alltid rakke ned på det og komme meg noe negativt ;)

Anonym poster: 477405ff44149fdb1808c4daf8cfd1ee

Skrevet

Jeg blir ikke sjokkert over late menn, jeg blir sjokkert over de dørmattene av noen damer som lar dem være så late. F.eks at mannen aldri står opp med barna, hadde vært uaktuelt for meg å stå opp hver helg og han alltid fikk sove.

Skrevet

Jeg blir ikke sjokkert over late menn, jeg blir sjokkert over de dørmattene av noen damer som lar dem være så late. F.eks at mannen aldri står opp med barna, hadde vært uaktuelt for meg å stå opp hver helg og han alltid fikk sove.

Det er vel en aldri så liten sjanse for at man har prøvd, prøvd igjen, og tilslutt gitt opp fordi det var vondere å prøve og lettere å gjøre det selv. Når alternativet er det eller å bryte opp familien forundrer det meg veldig lite at kvinner lever slik. Det som forundrer meg er hvor enkelt det er for andre kvinner å kalle dem dørmatter. Det er ikke så langt fra å kalle voldtektsofre horer.

Anonym poster: 0068b17522bf99b78baad79e297bf056

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...