rytme Skrevet 6. januar 2013 #1 Skrevet 6. januar 2013 Heisann alle sammen! Jeg sitter her og tenker og funderer over hva vi skal kjøpe/ønske oss av klær osv til babyen. Det er en innkjøpsliste fra mammanett som jeg ser på nå (http://mammanett.no/...sliste_til_baby) og jeg funderer over punktene med gensere og jakker. Bruker dere noe særlig av dette til nyfødt? Er det praktisk? Jeg ville trodd det var mer praktisk med heldekkende sparkedresser eller sånn, meeen jeg har aldri hatt en baby... Hvilken type jakker bruker de som er så små da? Det er jo mye som ser stilig ut, men ser for meg at det bare sklir opp...
Iiiiik Skrevet 6. januar 2013 #2 Skrevet 6. januar 2013 Jeg har brukt bodyer til mine unger, nesten ikke gensere. Synes ikke heldekkende sparkedresser er fint lenger enn de første ukene. Jakke (som ytterjakke) har de ikke hatt, men en strikkejakke i vogna er greit. Det er jo mer åpent der enn nede ved føttene.
Hybelkanina Skrevet 6. januar 2013 #3 Skrevet 6. januar 2013 Jeg synes heldekkende sparkedresser er no ordentlig herk. Jeg foretrekker bodyer og strømpebukser eller myke bukser og sokker. Genser har jeg aldri brukt på baby.
rytme Skrevet 6. januar 2013 Forfatter #4 Skrevet 6. januar 2013 Jeg synes heldekkende sparkedresser er no ordentlig herk. Jeg foretrekker bodyer og strømpebukser eller myke bukser og sokker. Genser har jeg aldri brukt på baby. har de brukt jakke ute da hvis ikke du liker dresser? Body+strømpebukse blir kaldt, eller (termin mars) ?? (har virkelig ikke peil...)
Hybelkanina Skrevet 6. januar 2013 #5 Skrevet 6. januar 2013 Jeg synes heldekkende sparkedresser er no ordentlig herk. Jeg foretrekker bodyer og strømpebukser eller myke bukser og sokker. Genser har jeg aldri brukt på baby. har de brukt jakke ute da hvis ikke du liker dresser? Body+strømpebukse blir kaldt, eller (termin mars) ?? (har virkelig ikke peil...) Bruker hel ulldress eller tykk ulljakke og ullbukse over "innetøyet" før jeg legger babyen i vognposen. Min lille nå har voksi urban pose i vogna og voksi move i bilsetet.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2013 #6 Skrevet 6. januar 2013 Har stort sett brukt ullbody+strømpebukse (uten fot! min baby var for tynn og hadde for store føtter til å passe inn i vanlige strømpebukser..) eller pysj med knapper helt ned på en av bena (lettere enn knapper som slutter nederst på magen).. Brukt veldig lite klær utover det egentlig (typ olabukse, hettejakke eller ballerinakjole vil jeg tenke er rimeiig bortkasta unntatt til selskap), kanskje sparkebukse utenpå body og strømpebukse om det var kaldt. Man skal jo kle av og på de kanskje 8 ganger daglig for å skifte bleie, så det gjelder å holde det praktisk med få lag klær. Selvsagt yttertøy utenpå - typ strikket heldress eller bilstolpose, eller voksipose i vogna. Og alltid 2 lag sokker, tynne og tykke Trodde ikke jeg skulle like ull (syns selv det klør) og kjøpte inn masse bomullsklær... Bomulla ble aldri brukt Ull er varmeregulerende (noe som føles trygt når man er usikker førstegangsmamma - er baby for kald eller for varm?), kjennes tørt selv etter en gulp og er stretchy og lett å ta av og på... Har også ett ullteppe fra Lille Lam som har vært HELT uunværlig.. svindyrt, men verdt pengene. Anonym poster: 6ccedac6887fd2203466b3b539357d7c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå