**snuskeluska** Skrevet 6. januar 2013 #1 Skrevet 6. januar 2013 Bruker dere ull som mellomlag? Evt fleece? Vår datter har eksem og vi har kuttet ut all ull. Men jeg lurer da på hva dere bruker som mellomlag på en kald vinterdag. Vår frøken er kun 9 mnd og kan ikke svare meg på om det klør eller ikke. Vi bruker bambus som undertøy.
**snuskeluska** Skrevet 6. januar 2013 Forfatter #3 Skrevet 6. januar 2013 Bruker ulldress som mellomlag ja Supert, takk for svar!
Fire småtroll Skrevet 6. januar 2013 #4 Skrevet 6. januar 2013 Har tre barn med atopisk eksem, og har det selv også. Svaret er at det er forskjell på hvor ømfintlig man er for ull. Jeg tåler det overhodet ikke, har jeg ull som mellomlag orker jeg ikke være ute. Tror ullfibrene flyr rundt meg og særlig undersiden av haken, halsen og øverst på ryggen reagerer jeg med at huden blir rødflammet, hoven og kløøøøøøøøøøøør! Jeg har tatt en slik utvidet allergitest på hele ryggen og slår voldsomt ut på ull, så det er ikke bare det at eksemhuden reagerer på ull, jeg er også veldig allergisk mot det. Den ene sønnen min er helt lik, kan kan ikke ha ull i nærheten i det hele tatt. Han bruker superundertøy innerst og fleece som mellomlag. Men de to andre ungene kan godt ha ull som mellomlag. Bruker superundertøy innerst og enten hjemmestrikket ullbukse eller fleece som mellomlag. Du må nesten prøve deg frem litt, om ungen blir utilpass, rødflammet og grinete må du la henne slippe ull, men reagerer hun ikke er det jo helt greit.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2013 #5 Skrevet 7. januar 2013 Jeg tålte ikke ull som barn (mye atopisk eksem). Bambus eller silke innerst. Håper inderlig ikke babyen arver det Vet mange tåler kashmir ull, men det er jo grisedyrt. Og enkelte tåler merino og alpakka ull. Vanlig ull er sjeldent lurt på eksembarn. Anonym poster: 2b7f71d38523a5e1fd489da5621cba74
DaTuMa Skrevet 7. januar 2013 #6 Skrevet 7. januar 2013 Devold aktive kid. Er ulltøy med et annet stoff innerst. Fungerer fint på mitt barn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå