Gå til innhold

Flere som bor på 74kvm med ett eller to barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klarer vi det?

Har ikke råd til hus men leiligheten er passe stor med 74kvm og en altan, vinterhage på 20kvm. Dvs nesten 100 til sammen, har to små soverom og ett stort.

Klarer vi å bo her m to barn ??

Anonym poster: 8c7befd2d298437f8d65e0d102c20322

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bor på 52kvm med 1 barn så dere burde fint klare å bo på 74kvm + vinterhage

Anonym poster: 68261f22b1cd3128be5aa74e9962ee64

Skrevet

Jeg bor på 69 kvm med tre barn ;) To soverom, så to av dem deler rom og jeg sover i stua. Må man, så må man!

Anonym poster: 00a9ae4b127f2cd39e17826b9965d396

Skrevet

Vi bodde på 70 kvm med to barn, hadde da to soverom, stor stue, kjøkken, bad og gang, pluss en utvendig bod.

Gikk jo greit, men synes det ble trangt. Veldig lite lagringsplass og det er en del som skal ha plass etterhvert. Vintertøy til fire skal lagres om sommeren, sengetøy, håndklær osv osv. Vi hadde minste barnet på vårt rom og eldste på eget rom, hadde da et skap på soverommet til barnet som rommet alt husets sengetøy, osv. Ble bare plass til noen små skap på voksensoverommet så vi slet med å få plass til alle klærne våre, alt fra treningstøy, utetøy, osv skal jo ha plass.

Den utvendige boden var ganske stor, men ble ganske full når fire menneskers skiutstyr, akebrett, vogn, vinterdekk osv osv skal ha plass.

Siden vi også gjerne ville ha flere barn valgte vi å flytte lenger vekk fra sentrum og fikk oss enebolig til en grei pris. Men min erfaring er at alt går om dere er innstilt på det, om dere ønsker å bo sentralt og bare har råd til en leilighet der, prioritere dere boligstedet framfor plass i boligen og kan helt fint leve med det. Dere tar jo et bevisst valg og da tilpasser dere dere valget dere tar, er det viktigere å bo der dere bor enn å ha større plass kommer dere til å klare det helt fint.

Anonym poster: 580f0ab4329c70a7dc1f3fa008610666

Gjest Skofantomet
Skrevet

Vi er 4, og bor foreløpig på 50!!! Kvadrat, så det der høres jo himmelsk ut ;)

Skrevet

Vet om mange som har 2-3 barn som bor i mindre leiligheter enn det! Tror det er ganske vanlig? :)

Anonym poster: 140d5943beeabdb44957fcd5e53592dc

Skrevet

ingen problem så lenge planløsningen er fin bra.

Skrevet

Vi blir fire til sommeren, og bor på 102 m2. Vi har 3 soverom, stue, kjøkken, bad, liten bod og gang. Har også 11 m2 utebod, samt garasje og en hageflekk. jeg personlig lengter etter mer plass, men mannen er fornøyd og kaller det et luksusproblem. Det har han jo rett i, men jeg skulle likevel gjerne hatt et eget kontor/arbeidsrom og en kjeller-eller loftsstue til bruk når vi har gjester, og ikke minst når ungene blir større og krever mer tv-tid, plass for venner o.l. Synes det blir litt vel folksomt ved enkelte anledninger, som da vi hadde 14 gjeste på nyttårsaften, med 6 barn fra 0-8 år. Da hadde det vært kjekt at ungene kunne sittet med spill og barnetv i en kjellerstue, mens vi voksne kunne få litt mer ro i sofakroken. Tegner med det blir stadig mer folk etterhvert også, etterhvert som søsken og venner får flere unger. Med andre ord, på utkikk etter "drømmehuset" ;-)

Anonym poster: 7b1980be8092946a75d41d41b103a6e4

Skrevet

Det er jo ganske vanlig, hvertfall her jeg bor i oslo :)

Selv er jeg oppvokst på 68 kvm med to foreldre og to søsken, vi flyttet til hus når vi barna ble litt større da.

Vi bor i rekkehus i oslo nå, og vi har 70 kvm boareal, pluss 30 i kjeller (kontor og lagringsplass). Nå har vi en del lagringsplass da, men det er helt passe for oss, to voksne og ett barn. Hadde fint vært plass til ett barn til.

Anonym poster: 4f6e43e88f18dbb368530205d35b155b

Skrevet

Klarer vi det?

Har ikke råd til hus men leiligheten er passe stor med 74kvm og en altan, vinterhage på 20kvm. Dvs nesten 100 til sammen, har to små soverom og ett stort.

Klarer vi å bo her m to barn ??

Anonym poster: 8c7befd2d298437f8d65e0d102c20322

Selvfølgelig! To små soverom og ett stort = tre soverom. Vi bodde på 50 kvm med to soverom, og det gikk fint det også. Flyttet da minste var 2,5 år til en leilighet på 100 kvm, fortsatt kun to soverom. Det går det også..

Anonym poster: dd490f066d8300ea2c52790502b3ddfe

Skrevet

Vi bor med ett barn på 70 m2 sentralt i Oslo. Går helt fint, tenker til og med at det går i noen år til dersom vi får nr 2 :)

Elsker å bo sentralt, ville aldri flyttet ut av byen bare for å få større plass.

Skrevet

Vi bor på 55 kvm og har et barn. Det går, men er trangt . Har bare er soverom og ungen bruker ikke lang tid på å krabbe fra stua til kjøkkenet ;) vi mangler helt klart oppbevaringsplass og tyr ofte til loftsboden.

Men ville helt klart fortsatt valgt å eie eget enn å leie noe større :) det eneste negative er at vi må vente med å få nr 2 til vi flytter og det lønner deg ikke å flytte før om 2 år.

Skrevet

Vi er 3 personer og en hund på 48 Kvm. Det går men er trangt. Nå er jeg gravid og vi flytter, ikke plass til 4 her for å si det sånn.

Skrevet

Vi klarer å bo på 65kvm med 1 lite soverom og en stooor stue hvor halve har vi vært kreative med og gjort om til kombinert kontor og soverom mens lille har fått soverommet.

Koser oss glugg ihjel og det er en passe str for meg egentlig da jeg stort sett blir satt til husvasken og ryddingen og med en kropp som ofte er vond og stiv så ville jeg ikke ha hatt det så greit med større plass..

Anonym poster: 5c5fb3469cb8f720f9800527f5011580

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...