Gå til innhold

Hva kan være galt med henne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ei jeg kjenner gikk til legen med hovne lymfekjertler på halsen, feber, stiv nakke og utslett over hele kroppen (ikke ansiktet). Hjernehinnebetennelse ble utelukket. Legen mente det kunne være en allergisk reaksjon, men det synes jeg høres merkelig ut. Noen innspill? Tenker selv på mononukleose, selv om den såre halsen mangler.

Anonym poster: 5965d5880f162a01685ad7c9ee56d7e9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres jo veldig ut som hjernehinnebetennelse. Selvom det ble utelukket.

Skrevet

Får vel ikke feber av allergisk reaksjon?!

Anonym poster: 4a28de65da8d91ae202d74ad05e4584d

Skrevet

Takk for svar begge to! Er enig i at det ligner hjernehinnebetennelse, men hun var visst for "flink" til å bøye nakken, og er noe bedre i dag. Forstår heller ikke hvor feberen passer inn med en allergisk reaksjon. Skal sies at feberen kom litt etter de andre symptomene, så det tyder vel på en infeksjon. Synes det er veldig rart at legen ikke engang tok en crp.

Skrevet

vanskeli å si... hjernehinnebet. stemmer best med beskrivelsene... sørg for hun blir skikklig utredet og ikke sendt hjem :/

Anonym poster: 20ff5ce9b189f3d431cc7aca9c9166a5

Skrevet

tok han ikke CRP?? høres skummelt ut.. få henne til en annen lege! crp skal tas!

Anonym poster: 20ff5ce9b189f3d431cc7aca9c9166a5

Skrevet

Hun ble sendt hjem, og dette er noen dager siden. Synes det er skremmende at det ble tatt så lite alvorlig. Har bedt samboeren min få henne til legen på ny (søstera hans), gjerne legevakten, ettersom jeg ikke helt stoler på den legen.

Skrevet

Crp er minimum!!!

Det der hadde jeg ikke godtatt!!

Skrevet

Kyssesyke?

Jeg fikk det da jeg var over 30 år og hadde allverdens rare symptomer, men ikke vondt i halsen. Jeg var bare svekket på en måte, den ene infeksjonen tok den andre, jeg hadde også hovne lymfekjertler, var sliten og veldig trøtt, hadde stille lungebetennelse, bronkitt, bihulebetennelse, forkjølet osv etter hverandre. Var syk i flere måneder uten noengang å bli skikkelig frisk.

Til slutt satt jeg hos legen og gråt, ba han teste meg for alt fra blodkreft til kyssesyken (bare slang ut noe) og fikk til svar at det var veldig sjelden voksne mennesker fikk kyssesyken. Men han tok nå en haug med blodprøver og uken etter ringte han meg og sa jeg hadde kyssesyken så jeg måtte komme tilbake og ta blodprøver for å sjekke leverfunksjon...

Anonym poster: d710dfc339e2a5115cda2c0526790310

Skrevet

Har sett ein del tilfelle av hjernehinnebetennelse. Om dette hadde vore bakteriell hjernehinnebetennelse med meningokokkar, så hadde ho nok vore død no om ho gjekk fleire dagar ubehandla. Denne sjukdomen utviklar seg raskt, og er kome langt når utslettet kjem. Dette utslettet er og veldig karakteristisk ved at det eigentleg er hudblødningar som ikkje går vekk ved glastesten. Så meningokokkmeningitt trur eg du kan utelukke.

Ein kan kjenne seg stiv i nakken av mange febersjukdomar, men ved meningitt klarar ein som regel ikkje å fysisk bøye haka ned på brystet sjølv om ein hjelper til med hendene. Om dette er tilfelle gjev det sterk mistanke om hjernehinnebetennelse.

Viral hjernehinnebetennelse plar ikkje ha utslett (med unntak av ved vannkoppar) så høyres eigentleg ikkje ut som det heller.

Ut over det veit eg ikkje heilt kva dette kan vere, men det var rart at dei ikkje spanderte ein crp prøve.

Anonym poster: a4e5050700c70176dd5ccada91f74e00

Skrevet

Takker for alle svar.

Håper jenta kommer seg til legen for en crp så fort som mulig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...