Gå til innhold

Fødsel på Haukeland

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal føde på Haukeland til sommeren pga høyrisikosvangerskap.

Men jeg får oppfølgingen og kontrollene ved lokal sykehuset, flott er jo det.. Men jeg sliter veldig med angst for sykehus og det å komme inn til føden, helt ukjent med alle skremmer vettet av meg allerede.

Siden det er midt i feriesesongen jeg skal få, så skremmer det meg enda mer.

Derfor så lurte jeg på om noen her som har født i Bergen, kunne fortalt hvordan du opplevde det?

Anonym poster: b74c1cac616e564ddee8c1d2d55406cd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har født tre barn der og personalet var fantastisk alle tre gangene.

Anonym poster: acaaa8fdaa3046d39af30611e2c11907

Skrevet

Ring Haukeland og be om å få en omvisning nå i svangerskapet, da er du ikke helt ukjent med hvordan det ser ut der når du kommer.

Jeg er superfornøyd med Haukeland. Jeg fødte på mitt lokale sykehus da, men pga komplikasjoner ble jeg overført til Haukeland, der var de helt rystet over at jeg ikke fikk innvilget keisersnitt på mitt lokale sykehus og hjalp til så barnet mitt fikk erstatning pga skadene hun ble påført under fødselen.

Anonym poster: bce12cdf4a0fb46513d1a6b8e304dc63

Skrevet

Jeg har født på Storken og det var fantastisk, men antar at du må på føden pga risikosvangerskap.

På nettsidene til Hukeland ligger det videoer der du kan se hvordan det ser ut der, fødestue, barselrom osv.

Anonym poster: dce8ac5a70714e3c1f77d8fe5e3f341d

Skrevet

Jeg hadde en blandet opplevelse.

Jeg fødte på Føden og ble igangsatt grunnet svangerskapsforgiftning. Selv fødselen gikk kjempebra, legene og jordmor tok godt vare på meg og følte meg trygg hele veien.

Min skuffelse kom på barsel. Jeg havnet på Barsel 1 (for de med komplikasjoner) selv om jeg var frisk og oppegående til frokost 4 timer etter fødselen. Min datter var også stor og frisk. Vi havnet på tremannsrom med to damer med babyer 2,4 kg, det var folk inne hver fjerde time for mating og vi fikk aldri fred. Jeg opplevde også barnepleierene som frekke når jeg bad om hjelp til amming , holdningen nærmest "hvorfor ber du om hjelp, du er frisk, du må skjønne vi har viktigere ting å gjøre enn å hjelpe DEG!"

Den verste opplevelsen var når jeg bad om hjelp til å se til min hylende datter slik at jeg kunne få løpe gjennom dusjen og bytte bind. Blodet rant langs beina mine. Svaret jeg fikk? Det har vi ikke tid til. Det endte med at hun ene jeg delte rom med tilbød seg å se til henne i mens.

Jeg reiste hjem dagen etterpå helt ødelagt. Noen dager senere hadde min datter mistet mye av fødelsvekten og vi måtte ha en natt på KK. Da var jeg svært tydelig om min opplevelse og ble svært godt behandlet. Til og med de jeg hadde opplevd om frekke viste mer respekt. KK kan sine ting, men noen folk bør tenke i gjennom om de virkelig burde ha jobbene sine.

Jeg mener ikke å skremme deg, heller gi deg en fordel ved å fortelle at du muligens vil møte på slike damer der.

Vær tydelig og krev den hjelpen du trenger.

KK sier de er *mor barnvennlig*-sykehus, noen ganger trenger de å bli minnet på det.

Masse lykke til! :D

Anonym poster: 7727bda01273e84cf7dead206fe0093e

Skrevet

Synes oppfølginga ved fødslane har vore bra, og det er ein tryggleik at det er stor kompetanse på huset om det skulle skje noko med meg eller babyen.

Desverre har dei skore til beinet når det gjeld bemanning på barselpostane, iallefall den for friske mødre og barn, så der må ein vere frimodig og ringe på for å spørje etter hjelp når ein treng det.

Skrevet

Tusen takk for at dere har fortalt om deres erfaringer :)

Jeg håper at det blir en positiv opplevelse.. Siden jeg håper jo på å få flere barn etter dette barnet er født :)

Anonym poster: b74c1cac616e564ddee8c1d2d55406cd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...