Gå til innhold

Jeg føler meg så utrolig heldig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Under graviditeten forestilte jeg meg en hektisk og slitsom hverdag med den lille babyen som skulle være hos meg 24/7.

Jeg liker å ha ting å gjøre, gjerne hele tiden, og er ikke den som liker å sitte på sofaen og se på tv, så jeg gledet meg til å få noe å henge fingra i.

Nå er jo alle forskjellige, men det er så absolutt ikke slik jeg forestilte meg det skulle være.

Jeg har aldri , i mitt liv, kjedet meg så mye som jeg har gjort de siste 8 ukene av mitt liv. Vel.. Kjede seg blir feil ord å bruke. For jeg storkoser meg med babyen min. Men så mye dødtid..

Leser og hører om nybakte mødre, som fyker rundt, sliter, får ikke søvn, må bysse og bære baby konstant, amme konstant, kolikk +++ .

Da kommer jeg til det at jeg føler meg så heldig..

Jeg har en så snill baby! De første dagene var det litt tullete på natta pga amming, men gikk over til MME etter 3 dager hjemme (Spiseforstyrrelser, for lite melk), og siden første flaske, har hun sovet natta gjennom, med unntak av 5 min da hun får mat.

Når hun er våken, sitter hun i vippestolen sin, eller ligger på sofaen ved siden av meg. Lys våken, titter rundt, og ikke et pip, utenom når hun er sulten.

Hun klager ikke på noen ting. Elsker å bade, elsker å bli av, og påkledd, ja.. Alltid fornøyd.

Så selv om jeg gjerne skulle ønske jeg hadde litt mer å gjøre om dagene, skal jeg prise meg selv veldig lykkelig, for at jeg har en så snill baby.

Det er vel ikke mange nybakte mødre som kan "klage" over kjedsomhet og for MYE søvn? Hi hi.

Nå gleder jeg meg da veldig til hun blir litt større. For vet jo at uansett hvor snill hun er, så kommer krabbing, trasking og nysgjerrigheten snart på banen, og kan tenke meg jeg får nok å henge fingra i da :D

Anonym poster: 58f953243d2e9a9e87bc6c255d885f37

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Deilig at du føler det slik da! Bare å nyyyte :)

Skrevet

Nyt det!! Og bruk døtiden din på å hvile deg godt opp :)

Anonym poster: d3b260173a2c0ecb5926a1cc369f2e60

Skrevet

Og hun sover alltid i vogna si, så er ofte i sentrum, på cafe o.l.

Aldri noe problem å komme seg ut og gjøre det samme jeg gjorde før :)

Skrevet

Håper jeg får samme opplevelse som deg når den lille kommer! :) Man vet jo aldri hvordan det blir.

Anonym poster: a55906186ba525bbc7334d3b9265ee83

Skrevet

Håper jeg får samme opplevelse som deg når den lille kommer! smile.png Man vet jo aldri hvordan det blir.

Anonym poster: a55906186ba525bbc7334d3b9265ee83

Nei det er så sant !

Skrevet

Så deilig! Benytt "dødtiden" til å be folk på lunsj, bake opp til fryseren, lage frysemiddag for travle dager, osv osv

Og nyt det :)

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Nyt det,skal du ha flere, kan det bli stikk i strid ;) Storebror her var slik som du nevner, lillesøster er et kapittel for seg selv ;)

Skrevet

Så deilig! Benytt "dødtiden" til å be folk på lunsj, bake opp til fryseren, lage frysemiddag for travle dager, osv osv

Og nyt det :)

mannen som tar seg av alt av matlaging.. (har fått kjøkkenforbud.........:P)

Skrevet

nyt det! Jeg hadde en like enkel baby som du beskriver, ikke noe problem! Det er mye mer jobb nå. Hun en eldre og sitter ikke i ro et sekund. Snill som dagen er lang, men jaggu har vi nok å henge fingrene i ;) ;)

Skrevet

Nyt det,skal du ha flere, kan det bli stikk i strid ;) Storebror her var slik som du nevner, lillesøster er et kapittel for seg selv ;)

Hehe, ja vi får se :)

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Sånn hadde jeg det også til gutten min ble ca 10 uker. Nå er han plutselig ikke så kistefornøyd lenger, vil være mye på hånd og sover kortere perioder. I tillegg har han gått fra et måltid til 2-3 om natten :)

Men han sover og spiser godt og er bare helt herlig, så vi koser oss minst like mye som når han var roligere.

Det er en herlig tid og vi er heldige som får kose oss uten kolikk og andre problemer som fort kan oppstå.

Skrevet

Sånn hadde jeg det også til gutten min ble ca 10 uker. Nå er han plutselig ikke så kistefornøyd lenger, vil være mye på hånd og sover kortere perioder. I tillegg har han gått fra et måltid til 2-3 om natten :)

Men han sover og spiser godt og er bare helt herlig, så vi koser oss minst like mye som når han var roligere.

Det er en herlig tid og vi er heldige som får kose oss uten kolikk og andre problemer som fort kan oppstå.

Det er helt klart :)

Skrevet

Sånn hadde jeg det med nr.1 var sååå koselig;) nå med tvillinger er jeg heldig hvis jeg får tissa! Alltid en som ikke får/ vil sove, alltid en som bæsjer når vi skal ut, alltid en som ikke får rape etter mat osv. Ettermiddagene når storebror kommer hjem er totalt kaos. Nå når de små er syke i tillegg er det nesten ikke til å holde ut. Sov en time natt til igår og ca 2 og en halv i natt.

Nyt hvert sekund du;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...