Gå til innhold

Halsbrann - gaviscon tyggetabeletter..

Anbefalte innlegg

Skrevet

..må være noe av det styggeste... Fyttirakker'n... Brukte mixturen under sist svangerskap for er veldig plaget med halsbrann siste halvdel av svangerskapet, og fant tyggetabletter på apoteket på fredag. Syns mixturen var noe underlig på konsistens og smak så tenkte kanskje de tablettene var bedre.. Men fysj og fy... Får frysninger når jeg tygger de... Æsja.. Så det blir innom apotek og kjøpe noe annet i morgen. :-\

Hvilken type bruker dere andre med samme plagene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes den er helt grei,men har dessverre slutta og funke på meg nå, det og melk og vann hjelper ikke meg lengre. så har kuttet ut en god del mat,godt og brus

Skrevet

Jeg har resept belagt, men desverre virker det som om at alt slutter å fungere jo nærmere fødsel en kommer.... :/

Skrevet

Jeg må i størst mulig grad unngå brød av alle ting. Eneste halsbranntabletter som funker er pepcid.

Skrevet

klarer heller ikke de tablettene. Her er redningen å drikke melk å tygge mandler (tips fra jm)

Fått tips om å spise LoveHearts (godteri) også, men er ikke spesielt glad i de, så ikke prøvd det. Men funker sikkert for de som liker de kanskje

Skrevet

Gitt fingeren til halsbrannen og de sure oppstøtene om dagen !!! Ingenting som hjelper uansett !!

Drikker cola bare på trass ...

Skrevet

Jeg fikk Zantac av legen ( som også er pappan min, så jeg regner med at alt er i orden). Funker mye bedre enn gaviscon. Bortsett fra natt til i dag. De på apoteket spurte om jeg hadde fått "tillatelse" av lege før jeg fikk kjøpe det, selv om det er uten resept.

Skrevet

Word! Har prøvd gaviscon både mikstur og tabelett. Tabelettem måtte jeg bare spytte ut igjen. Så nå drikker jeg melk på kvelden og prøver å holde ut oppstøtene.. Mener å ha tatt link tabletter i de forrige svanherskapene, men nå har jeg bare funnet dem i tyggi form...

Skrevet

jeg har gaviston tygge tab, syntes det ikke smaker noe men funker ikke på meg, så spiste jeg rå potet, det funker :S

Skrevet

Jeg synes Gaviscon funker som bare det,jeg:)Brukte de da jeg var gravid første gang,og også denne gangen har de vært reddende for meg. Funker med en gang jeg tygger på de!

Skrevet

Jeg brukte Gaviscon tyggetabeletter i forrige svangerskap, og har brukt de til nå denne gangen også. Synes ikke effekten er så veldig bra. I går prøvde jeg noe nytt som jeg hadde fått tips om fra jordmor, nemlig Link tyggis. Så langt har det fungert over all forventning! Tok en tyggis på dagtid i går, og da var halsbrannen borte til langt på kveld selv om jeg både spiste sjokolade og drakk brus.

Skrevet

Ja, Link fungerer, men syns de var bedre da det var bare tyggetabletter, syns tyggis er litt upraktisk til tider, sånn om natten bl.a. Mulig de fortsatt finnes som tyggetabletter, men fikk en eske tyggis sist jeg ba om Link på apoteket. Får forske på det. Kjøpet av Gaviscon er vel blandt de mest unyttige 200kr jeg har brukt.. Fyttikatta!! Hehe.. :-)

Skrevet

Har brukt flytende gaviscon i mine tre sv.skap. Tok en slurk av flaska hver gang jeg kjente noe var på gang nedi der, funka som bare det :)

Skrevet (endret)

Jeg kan anbefale titralac på det varmeste. Det har vært min redning i forrige og dette svangerskapet.

Den får du kjøpt reseptfritt på apoteket

Endret av Klara:-)
Skrevet

Jeg knasker Novaluzid, med mintsmak ;) De er litt kalkaktige i konsistensen, men de vokser ikke i munnen slik som Gaviscon.

Gaviscon prøvde jeg i forrige svangerskap, både flytende og i tablettform, men jeg får det bare ikke ned, FYSJ!

Skrevet

Rå potet fungerer hver gang:-) har alltid en liggende klar på nattbordet, utrolig kjipt å tasse ned på kjøkkenet midt i natta for å skrelle potet..:-)

Skrevet

Ja, blir nok av sted for å kjøpe noe annet i morgen... ;-)

Haha.. Huff ja, syns jeg ser for meg meg selv tuslende inn på kjøkkenet for å skrelle en potet midt på natten... ;-)

Skrevet

Gaviscon er grusomt ja. Kjøpte ei pakke på 20 og tviler på at jeg vil klare å tømme den. Ikke funker de ikke særlig heller.

Jeg bruker Titralac og selv om heller ikke de fungerer optimalt noen netter, så tar jeg heller de litt oftere ved behov.

Skrevet

Ja, kjøpte titralac i dag jeg også.. Kjenner hun som står i kassen så jeg sa til henne at; jaja, det blir å ta opp arven etter bestefar å begynne å tygge titralac, han var hvit i munnvikene hele tiden. ;-) hehe..

Skrevet

Jeg knasker Novaluzid, med mintsmak ;) De er litt kalkaktige i konsistensen, men de vokser ikke i munnen slik som Gaviscon.

Gaviscon prøvde jeg i forrige svangerskap, både flytende og i tablettform, men jeg får det bare ikke ned, FYSJ!

Enig med Smyril Line. Gaviscon bare vokser i munnen, kjenner ut som e fråda. Ikke noe for me i allefall. tar nå novaluzid med mintsmak og de va beire å tygg.

Skrevet

novaluzid er min beste venn :)

denne er min venn å :)

Skrevet

Titralac fungerer godt på meg, de kan også svelges hele for de som ikke liker smaken. Men syns den smaker helt greit så lar den bare smelte i munnen. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...