Gå til innhold

Er barna deres ofte sammen med besteforeldrene sine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har barnevakt dersom vi er invitert på noe eller vi har lyst å finne på noe alene uten barn.

Men nå er barna blitt litt større, 3 og 6, og besteforeldre syntes det er kjekt å ta de med på ting, ha de på overnatting, de er på overnatting hos tanter og onkler og barna elsker det.

Vi syntes det er herlig å kunne sove lenge sammen og ta en rolig søndag før barna kommer og vi går i ballbingen eller på skatabanen.

Nå har barna vert borte siden i går ettermiddag og jeg gleder meg til de kommer hjem, så vi kan leke sammen.......

Hvordan er det med dere?

Anonym poster: 975d41193acadf7523b65a7157a7e7a6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er de hos mormor fra fredag morgen til utpå dagen lørdag hver uke. Funker fint for alle parter. :) Også stiller hun opp når det trengs ellers, hvis vi ikke rekker å hente i barnehagen eller hvis den er stengt osv. Hele familien er også på besøk der et par ganger i uken.

Besteforeldrene på andre siden bor i utlandet, de ser vi dessverre bare en gang i året.

Anonym poster: 8aaa89f16646586de974663f15c1a62d

Skrevet

Fast en dag i uka, og ellers innimellom også :)

Anonym poster: 86b9fda2cc3c5a3bec126ce8037f8641

Skrevet

Ja, men ofte sammen med oss også. Vi liker hverandre hele gjengen!

Har barnet på overnatting innimellom.

Anonym poster: 09a36a241615ec2883e7710af327f109

Skrevet

Vi er ofte sammen sammen og finner på ting. Noen ganger overnatter barnet. Kunne aldri tenkt meg til en fast ordning dog; høres ikke noe særlig ut å være uten barnet hver fre- lør. Helgene er for meg hellige siden jeg, som veldig mange andre er i full jobb og det blir lange dager på SFO. Derimot er besteforeldrene flinke til å hente rett etter skolen og tilbringe tid, og de var også svært flinke til å gi kortere dager i bhg:-)

Anonym poster: eccddcb7e5eb91767b030cacc5e50b24

Skrevet

Vi er ofte sammen sammen og finner på ting. Noen ganger overnatter barnet. Kunne aldri tenkt meg til en fast ordning dog; høres ikke noe særlig ut å være uten barnet hver fre- lør. Helgene er for meg hellige siden jeg, som veldig mange andre er i full jobb og det blir lange dager på SFO. Derimot er besteforeldrene flinke til å hente rett etter skolen og tilbringe tid, og de var også svært flinke til å gi kortere dager i bhg:-)

Anonym poster: eccddcb7e5eb91767b030cacc5e50b24

Hadde vi hatt det sånn, så hadde nok ikke jeg heller villet gi fra meg barna hver fredag til lørdag. Men jeg jobber deltid, barna er 3 (korte) dager i uken i barnehagen, så vi har masse tid til å kose oss sammen ellers. :)

Anonym poster: 8aaa89f16646586de974663f15c1a62d

Skrevet

Nei dessverre. Det ene settet bor for langt unna og svigers som bor hvor vi bor driter i ungene.

Anonym poster: 66eb572e3e44444cd35b37abd2898f7a

Skrevet

Nesten aldri. Desverre. Skulle gjerne hatt det slik som deg..

Det ene besteforeldreparet bor langt vekk, men vi er der 1-2uker i halvåret slik at de kan være sammen. Da er de mye med de i de 2ukene. de er hos oss en helg nå og da om det passer..

Det andre besteforeldreparet er uegnet til å ha barn på overnatting.. Kommer heller ikke på besøk eller tar intiativ til å ville tilbringe tid med dem.

Anonym poster: a4155795479991ef1a88d076cf0b0248

Skrevet

Ja, de er mye sammen med besteforeldre. Det blir mest på helga da, bortsett fra minste som er en dag i uka hos svigermor (ikke overnatting). Både besteforeldre og unger spør ofte om å få overnattingsgjester/overnatte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...