Gå til innhold

hvordan kjennes bekkenløsning ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har den siste tid hatt smerter fra venstre side av korsryggen og nedover rumpa og litt ned i beinet. Det gjør vondt når jeg reiser meg opp, ligger på magen eller siden og beveger beina for å flytte meg. Har dette noe med bekkenløsning å gjøre? Kan det være starten? Eller er det bare tilfeldig? Er undergang gravid. Hadde det ikke sånn sist gang....

Anonym poster: 372e2050d44080902dad6ef54fe4a2ed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skulle stå andregangs gravid

Skrevet

Det er bekkenløsning ja.. hadde det akkurat slik. Mest vondt når jeg lå stille og beveget meg..

Skrevet

Var det jeg var redd for. Skal til legen om 3 uker, trenger jeg å bestille time før? Er vel uansett ikke noe å gjøre med det?

Gjest Hyacinth Bouquet
Skrevet

I tillegg til det du beskriver fikk jeg vondt i bekkenet når jeg løftet noe som veier mer enn en halv kilo.

Skrevet

Men burde jeg gå til legen? Er det noe jeg kan gjøre for å bremse utviklingen?

Skrevet

Legen kan ikke gjøre så mye enn og sende deg til fysio eller gi deg bekken belte.

Du kan også gå på trening der de fokuserer på og trene opp bekkenbunn musklene. Det skal hjelpe veldig mye, vist du er heldig og har et trenings senter i nærheten :)

Har full bekkenløsning, på begge sidene. Det går fra rygg og har smerter helt ned i hælen. Noen dager klarer jeg nesten ikke og gå mer enn ti meter uten at tårene spretter fram.

Men er lurt og snakke med legen om dette. Der du kan få tips om gode øvelser og gjøre. Og hvilke bevegelser du ikke burde gjøre.

Skrevet

Som regel blir det bare verre, bekkenløsning styres av hormoner. Det gjør muskler/sener mer bevegelig for og kunne takle en fødsel.

Så jo tidligere du trener opp bekken musklene jo bedre ?

Skrevet

Jeg hadde det vondt bare et par uker, så fikk det værste over :)

Skrevet

Har hatt det i begge svangerskap, måtte til fysio. Det kan iallefall hjelpe deg noe.

Anonym poster: a3c5472d2e45bf4db8027942b49d979b

Skrevet

Jeg hadde smerter i stnfysen + slike smerter du beskriver på begge sider bake. Gikk til fysio ig fikk beskjed im at jeg hadde bekkenlåsning OG bekkenlåsning. Så jeg ble send til kiropraktor. Nå har jeg gått tre ganger hvir han har knekt opp låsningen.. Da har smerten bak i korsryggen og ned blitt veldig mye bedre. Så nå er jeg mer plaget med smertene foran.

Skrevet

Jeg er ikke hi men lurer på akkurat det samme..

Når dere har vondt i symfysen, er det litt over skambeinet?

Jeg har ikke vondt i ryggen men jæ**** vondt i hoftene, høyre er verst...

Og får vondt nederst i magen, over skambeinet når jeg går, det gjør også vondt å trykke der...

Kan det være bekkenet?

Anonym poster: b8d211b0625e98a649117ab03fefcfb7

Skrevet

Da jeg trodde jeg hadde bekkenløsning med nr to, ble jeg sendt til fysio.Hun la meg på benken og sa: nå skal jeg presse på et punkt(på skambeinet en plass) og om du har bekkenløsning kommer det til å gjøre fryktelig vondt. Får du ikke vondt, har du ikke bekkenløsning"

Jeg fikk heldigvis ikke vondt...

Jeg tror du må enten dra til lege for å få henvisning eller dra direkte, har hørt om mange som har hatt bekkeløsning og osm har hatt kjempegod hjelp av rett trening.Ikke sett deg ned iallefall, da blir det bare værre!

Anonym poster: 2e36251383b7c2e8156601946fd3de08

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...