Gå til innhold

Pappaen setter seg foran ungene med maten.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må bare høre om det er jeg som er ute som reagerer på hvordan det noen ganger blir under middagen hos oss.

Vi har tre unger som spiser godt med middag. Ikke alltid like lett å beregne mengden og noen ganger er det nok men ikke nok til at man kan forsyne seg grådig. Pappaen har ikke alltid like lett for å begrense seg og spiser mer enn de fleste. Hvis han ser at det begynner å bli tomt tar han og skynter seg å ta resten og sier ungene kan ta en skive etterpå.

Jeg syns det er idiotisk. Han syns det er bare rett.

Anonym poster: 5273c2dea24dc31407bba1cbed6ffa7c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns det er smålig!

Og lurer på om han er vokst opp i en søskenflokk der man måtte grabbe til seg for å få?

Anonym poster: 107ad4d3422983187754345af9aa0138

Skrevet

Synes faktisk HAN kan ta seg ei skive etterpå om han ikke blir mett nok. Man deler med familien og særlig ungene.

Skrevet

Åja, så han setter seg selv foran ungene?

Hvorfor kan ikke han ta en brødskive etterpå, da??

Anonym poster: 6e5e793d41531a845cb47c2957da6531

Skrevet

Her blir alltid barna prioritert. Selvom jeg eller mannen er mer sulten venter vi til jenta er sikkert på at hun er mett. Selvom det betyr at resten har blitt kaldt i mellomtiden og må varmes på nytt

Skrevet

Her vil også barna alltid bli prioritert. Også når vi har andre barn på besøk, er vi sikre på at de blir mette før vi forsyner oss mer selv. Mannen spiser naturligvis mer enn meg, men han er den som tar seg en skive hvis han ikke blir mett nok av det han får servert.

Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Ungene skal spise seg mette, så får heller han fylle på med brødskiver om han er mer sulten.

Unnskyld meg, men for en idiot!

Skrevet

Hjemme hos meg ble spørsmålet "skal dere ha mer?" da man begynte å se bunnen i kasserollen, så delte man det som var igjen med de som svarte ja. Kom det noen etter å ha fått det spørsmålet som ville ha mer, ble det brødskiver. Det er da bare normal folkeskikk å forsikre seg om at alle er Mette før man tar det som er igjen, eller var vi overdrevent høflige?

Skrevet

Ikke noe og reagere på

Anonym poster: 87cca57f4a6292b40d893956b1d0a916

Skrevet

Det hadde ikke skjedd her i huset.

Skrevet

Da synes jeg du kan skyndte deg og servere ungene før faren og si at han må ta ei skive. Evt si: "nå deler vi det siste"

Skrevet

Her går alltid barna først.

Mannen min sørger alltid for at barna er mette (også om det er kommet ubedte små venner på middagsbesøk) først, så får heller han spise en god kveldsmat hvis det ble litt lite middag den dagen.

Men mannen min setter alltid barna sine behov foran sine egne da, nesten uansett hva det er snakk om.

Anonym poster: 3ca6d7987b939ff5d8e1940c461238e8

Skrevet

Merkelig oppførsel, og ikke normalt.

Anonym poster: ef331a735f88ae903e1cf5418bb1591d

Skrevet

Eksen min var også slik, men nå er det ungene som får spise seg mett først så kan vi voksne heller ta oss en skive etterpå.

Anonym poster: 05ea22a03d506bc6376c03b21ea31cb2

Skrevet

Merkelig opplegg...

Men kan lett løses da. Hva med å lage nok mat til at alle kan spise seg mette???

Anonym poster: 33efd089178e6eaf1770a629d7aa024c

Skrevet

Her lager vi alltid store posjoner siden vi er så vant til at det dukker både 2 og 3 ekstra til middagen.

Både jeg og mannen min er vokst opp med at barna får først og om ikke alle blir mette så er det vi voksne som må lage oss en skive eller omelett.

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Unnskyld meg, men for en idiot!!

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Og lag nok middag fra nå av, stakkars barn. Restemat er jo genialt!

Skrevet

Spiser han mer enn han har godt av?

Viss ikke syns jeg du bør lage mer mat. Jeg syns også rester er fine å ha. Til frokost og lunsj dagen etter til meg som er hjemme :)

Men er det slik at det er begrenset med mat så bør det fordeles best mulig mellom de som sitter rundt bordet. Da tenker jeg ikke at alle skal få like mye, men etter behov der barna får litt mer enn de voksne.

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Restemat er finfin lunsj ja ;)

Skrevet

Spør som de andre, hvorfor lager du ikke nok mat til at alle får spise seg mette?

Uansett skal selvsagt barna bli mette, så får heller de voksne finne seg noe ekstra!

Anonym poster: 8d0a93371636c227c4953f9792e400fb

Skrevet

Hva med å lage nok mat hvis dette skjer er noe som skjer stadig vekk?

Anonym poster: dab11415a4d72ca5838634ea9f0fa714

Skrevet

Han veier 250 kilo så uansett hvor mye jeg lager omtrent er det ikke nok.

Hi

Anonym poster: 083b09ecf4b2c373c6b3a58bd80e8900

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Da får du be han om å ta tak i problemene sine, og aldri mer sette seg selv foran barna, for en så dårlig far kan de klare seg uten. Jeg blir mektig provosert.

Skrevet

For en egoist! Hadde aldri akseptert det! Her er det alltid barna som får spise seg mette, vi venter alltid med å ta siste rest i tilfelle barna vil ha litt til. De spiser jo så små mengder at det er viktig at de får spise variert kost. Gubben din på 250 kilo brude faktisk ikke få middag i det hele tatt...

Anonym poster: 3a6338934e92f9a2c38a78991907d681

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...