Gå til innhold

Sambo er sur fordi jeg er syk.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå vært syk i 5 dager med feber, kraftig hoste og blir ikke noe bedre.Sliter virkelig denne gangen med å bli frisk. Sover ikke om natten og har store smerter i brystet. Nå er samboeren min sur på meg, rett og slett fordi jeg er syk og han må gjøre det meste med barn og i huset. Har fått beskjed om at jeg må ta meg sammen og slutte å "spille så syk".. Blir helt satt ut av oppførselen hans... Er vel ikke normalt?

Anonym poster: aa353def5f70d1cc91e2971188921c89

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo det er helt normalt. De blir jo myyyyye sykere.

Skrevet

Han er ikke syk. Bare jeg..

Skrevet

Normalt, ja. Mannfolka er alltid så mye sykere enn damene, så når damene er syke, tror dem vi bare "spiller", fordi det er kun dem som kan bli såpass syke...

Anonym poster: ada465b6c3ec5a7e340e16a06c21f5e5

Skrevet

Min mann er heller ikke så glad i meg når jeg er syk. Da redder han seg selv med å holde seg unna ;-p

Har blitt litt bedre på dette nå, for jeg sa at jeg ikke skulle bry meg når han er dårlig. Og da fikk jeg en nyere mann!

Skrevet

Har du vært til legen og sjekket at du ikke har lungebetennelse? Tror nok det er mange menn som blir litt småsure av sånt. Min er heldigvis ikke slik :)

Skrevet

har du vært hos lege? Greit å få det svart på hvitt at du er syk og eventulet få riktig behandling. Men skjønner at du syns det burde være unødvendig å få det bekreftet av en lege. Samtidig skjønner jeg frustrasjonen hos partneren. Vi har vært mye syke det siste året, og det er utrolig slitsomt når samboer er syk, og visa versa. Om vi ikke hadde hatt barn hadde han nok vært veldig mye mer forståelsesfull og full av omsorg, men når vi har barn blir det plutselig en stor belastning for den ene at den andre er syk. Du kan jo ikke noe for at du er syk, så du får prøve å forklare ham at du skjønner at det er slitsomt, men at det ikke er din feil at du er syk.

Skrevet

Hva er symptomene på lungebetennelse? hoster ikke opp farget slim osv, men har kraftig hosteanfall som varer noen minutter om gangen, føles som brekker meg når jeg hoster. Er så svak og trøtt. Kroppen verker, hodepine og kaldsvetter..:(

Skrevet

Han sier jeg må bare ta meg sammen, stå opp og ta meg av huset og barna. Blir bare verre av å ligge sier han........

Skrevet

jeg hadde lungebetennelse for ikke så lenge siden. Slim var da grønngult (tror det er ett av kjennetegnene) pluss kraftig hoste (hoste opp en lunge aktig ;)). Høy feber over mange dagerr, verk i muskler og ledd.

Skrevet

gå til legen og få sjekket ut. Kan hende har du influensa, og da er det jo bare å ta det med ro, uavhengig av hva mannen måtte mene hjelper (han er vel ikke lege)

Gjest Heartbroken
Skrevet

Normalt eller ikke, det er ihvertfall ikke greit!

Når man er syk, skal man bli tatt godt vare på og ikke kjeftet på!

Ærlig talt!

Skrevet

Dette er også symptomer på influensa. Bestill deg en levering i morgen.

God bedring!

Skrevet

influensaen som går nå for tiden (ikke svin, men den vanlige) er ganske hard og, mye tørrhoste som kan føre til brekninger, verk i kroppen, vondt i halsen, en del får løs mage i tillegg. Mannen har nå ligget i fem dager med den, og han er av typen som nekter å innse at han er syk, han går på jobb med forkjølelse og kroppen full av feber, men nå har selv han resignert og innsett at han er for syk.

Men om du har vondt i brystet, så kan det godt være lungebetennelse selv om du ikke får opp noe. Da har du ofte en slags raslende følelse når du puster, akkurat som om du "virvler opp sand/grus". Dersom du ikke får opp noe, kan det hjelpe å gå på apotek og kjøpe noen brusetabletter som heter bronkyl. Disse er trygge å ta selv om man er gravid/ammer iflg min lege, og han er ganske restriktiv på alt av medisiner. Hostesaft var uaktuelt for meg når jeg hadde lungebetennelse nå sist pga graviditet, men bronkyl kunne jeg bruke.

Men legesjekk er alltid greit å få, veldig greit å få sjekket om det er virus eller bakterier og, så man evt kan få antibiotika om det er bakterier.

Anonym poster: fcc16e59085591712011c5f3b1001319

Skrevet

Unormal i mine øyne.

Når min mann er syk leker jeg sykepleier og han gjør automatisk det samme tilbake når jeg er syk :-)

Skrevet

Mange menn er slik dessverre.. prøv å behandle han på samme måte når han blir syk, og minn han på hvordan han var mot deg da du var dårlig.

Min mann er heldigvis veldig snill og omtenksom når jeg er syk, er det samme mot han når han er syk.

Anonym poster: b3b5441e3d952480a0fb08c566b90b2e

Skrevet

Sjarmerende type..

Her tar vi heldigvis veldig godt vare på hverandre når vi er syke :)

Anonym poster: e14be19e675414f14d9f499d42ec31e2

Skrevet

Totalt unormalt! Jeg var syk i 2 måneder uten at mannen ble sur. Nå har han vært syk i 1 måned uten at jeg er sur. Klart det er slitsomt, men det hjelper jævlig lite å bli sur!

Anonym poster: be8fbc39939e7a3299a9a3d3ebe2ad72

Gjest Nerdens'mus
Skrevet

Sympatisk type. Håper du har lette svangerskap med en sånn fyr i hus.

Ser ikke for meg at en sånn man skjønner hypermesis eller bekkenløsning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...