Gå til innhold

Dere som har flyttet sammen med en ny

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør dere det med tanke på barn?

Jeg har eit barn og han ingen.

Hvordan gjør dere det økonomisk osv? Fellesøkonomi selv om barnet ikke er hans?

Barnet er 30 % hos sin far.

Jeg tener ikke så veldig godt, så han blir hovedforsørger.

Litt vansklig å forklare. Av en eller annen grunn tenker jeg mye på dette.

Får OS nå, men mister den da vi flytter sammen.

Kan vi og bo ilag i 1 år å så melde oss som samboere?

Anonym poster: 64318cdb6efb6b5fc43de39e23b9205e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man regnes ikke som samboere før man har bodd sammen i 2 år, men undersøk med nav el noe....

Skrevet

Her har vi felles økonomi. Vi deler alt etter inntekt. Han har store barn selv, som også jeg er med på å kjøpe gaver til osv.

Meld dere som samboere med en gang til nav ellers kan dere få problemer. MEN dere kan være samboere i et år fra meldedato uten at du mister OS. Så lenge han ikke er barnets far.

Men snakk med ham ang deres økonomi. Hør med ham hvordan han tenker, så dere blir enige. For meg ville det vært unaturlig å flytte sammen med en som ikke ville også ta seg av barnet. For enten er en familie eller ikke.

Skrevet

Man regnes ikke som samboere før man har bodd sammen i 2 år, men undersøk med nav el noe....

Det er 1 år fra nav sin side.

Skrevet

Før mistet man ekstra barnetrygd etter et år som samboere, mulig det er nye regler nå. Men du må melde fra til NAV med en gang du bli samboer, ellers kan de anmelde deg.

Anonym poster: f7018858fc4ec0649106634f9bea5399

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg hadde fra før, han ikke. vi ga etter evne og brukte etter behov. Felles økonomi fra dag en.

Skrevet

Her har vi felles økonomi. Vi deler alt etter inntekt. Han har store barn selv, som også jeg er med på å kjøpe gaver til osv.

Meld dere som samboere med en gang til nav ellers kan dere få problemer. MEN dere kan være samboere i et år fra meldedato uten at du mister OS. Så lenge han ikke er barnets far.

Men snakk med ham ang deres økonomi. Hør med ham hvordan han tenker, så dere blir enige. For meg ville det vært unaturlig å flytte sammen med en som ikke ville også ta seg av barnet. For enten er en familie eller ikke.

Han vil vi skal flytte sammen, så rekner jo med han vet hva han begir seg ut på. Har vore sammen en stund, så han vet hva det vil si. Han har laget klart rommet til barnet å oppfører seg som en far når vi 3 er ilag.

Takk for svar.

Skrevet

Han vil vi skal flytte sammen, så rekner jo med han vet hva han begir seg ut på. Har vore sammen en stund, så han vet hva det vil si. Han har laget klart rommet til barnet å oppfører seg som en far når vi 3 er ilag.

Takk for svar.

Ja da har han nok noen tanker om dette. Men det er likevel lurt å snakke om det. Vi gjorde det før vi flyttet sammen og han sa at det var utenkelig for ham å ikke bidra.

Men dette høres ut som en bra mann du har funnet deg. Ønsker dere alle 3 lykke til :)

Skrevet

Du beholder os i ett år. Hvorfor kan du ikke få deg jobb? Os er ikke akkurat så mye å leve på....

Vi har felles økonomi selvom jeg hadde en fra før. Mistet jo den ekstra barnetrygden og skattekl 2 når vi flyttet sammen.

Skrevet

Jeg hadde 2 fra før, han ingen.

Vi har hatt delt økonomi hele tiden.

Skrevet

Du beholder os i ett år. Hvorfor kan du ikke få deg jobb? Os er ikke akkurat så mye å leve på....

Vi har felles økonomi selvom jeg hadde en fra før. Mistet jo den ekstra barnetrygden og skattekl 2 når vi flyttet sammen.

Jeg har jobb, er ikke det. Men er ny utdannet og tener lite.

Vi klarer oss godt, og har ikke i nærheten av full os :)

Skrevet

Takk for svar.

Ja da har han nok noen tanker om dette. Men det er likevel lurt å snakke om det. Vi gjorde det før vi flyttet sammen og han sa at det var utenkelig for ham å ikke bidra.

Men dette høres ut som en bra mann du har funnet deg. Ønsker dere alle 3 lykke til :)

Ja, skal snakke med han om det. Må allikevell ha en økonomi prat om regninger, mat ol.

Ja, har endelig funne meg en mann der ikke festing, kompiser og annet tull står høyest på lista.

Takk for det :)

Skrevet

Jeg har, han hadde ikke. Felles økonomi her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...