Gå til innhold

Vert student og ikkje fått jobb, 7 mnd til termin og ingen jobb!?


Mammamiatia

Anbefalte innlegg

Har vert student fram til forge uke og nå har jeg avbrytt utdanningen min fordi vi skal ha en baby til i august, men hvordan blir det med pemger i permisjonstiden!? Har en liten jente på 11 mnd som min mor passer på dagtid om jeg var på skulen å hun har sagt hun kan passe videre så trenger ikkje barnehage. Men vist jeg begynne i jobb nå og bare klarer å jobbe 4-5 mnd og blir sykemeldt vil jeg ikkje få permisjonspenger, eller? Forstår ikke dette jeg :( er avhengig av å få inn penger det neste året jeg skal vere hjemme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har allerede fått en baby i studiet å tok permisjon å synes det var altfor tungt i utgangspunktetfør jeg ble gravid, å når jeg skulle begynne påigjenn etter permisjonen så husket jeg ikke noe :/ hadde egentlig bestemt meg for å avbryte før jeg fant ut kjeg var gravid! I tilleg så magler jeg 1eksamen å har bare fullført 1 av 6 semester så kan ikke få mer i studielån når jeg ikke tror jeg klarer det alikevel :( så derfor velger jeg å avbryte nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får du satse på å få jobb snarest.

Du kan få sykepenger om du har fast jobb eller kontrakt på jobb.

 

Er det 7 mnd til termin må du nesten få deg jobb i morgen for å ha en sjanse til å få foreldrepenger siden permisjonen starter 3 uker før ul termin og du må ha hatt inntekt MINST 6 mnd før dette.

 

Anonym poster: e56be46952b8ca7efc8849710db0f42b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger bare å ha jobbet 4 uker for å motta sykepenger. Sykepenger regnes også som inntekt og blir tatt med når permisjon skal regnes ut.

Kansje ikke så lett å få jobb når du alt er gravid, men så lenge det ikke synes er det greit å ikke nevne det på et intervju. Fint med et yrke der du bare kan ta vakter uten å være fast ansatt, da kan du legge opp litt selv når du ønsker å jobbe, også er det veldig greit når du er gravid å se det Ann hvordan formen er og hvor mye du klarer å jobbe :) lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du trenger bare å ha jobbet 4 uker for å motta sykepenger. Sykepenger regnes også som inntekt og blir tatt med når permisjon skal regnes ut.

Kansje ikke så lett å få jobb når du alt er gravid, men så lenge det ikke synes er det greit å ikke nevne det på et intervju. Fint med et yrke der du bare kan ta vakter uten å være fast ansatt, da kan du legge opp litt selv når du ønsker å jobbe, også er det veldig greit når du er gravid å se det Ann hvordan formen er og hvor mye du klarer å jobbe :) lykke til :)

Men for å få sykepenger må hun ha fast jobb, jobbet i minst 6 mnd eller ha skriftlig kontrakt på jobb i minst 6 mnd. Om hun kun tar vikariater i 4 uker, blir sykemeldt og ikke har noen kontrakt får hun ikke sykepenger.

 

Anonym poster: e56be46952b8ca7efc8849710db0f42b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger bare å ha jobbet 4 uker for å motta sykepenger. Sykepenger regnes også som inntekt og blir tatt med når permisjon skal regnes ut.

Kansje ikke så lett å få jobb når du alt er gravid, men så lenge det ikke synes er det greit å ikke nevne det på et intervju. Fint med et yrke der du bare kan ta vakter uten å være fast ansatt, da kan du legge opp litt selv når du ønsker å jobbe, også er det veldig greit når du er gravid å se det Ann hvordan formen er og hvor mye du klarer å jobbe :) lykke til :)

Men for å få sykepenger må hun ha fast jobb, jobbet i minst 6 mnd eller ha skriftlig kontrakt på jobb i minst 6 mnd. Om hun kun tar vikariater i 4 uker, blir sykemeldt og ikke har noen kontrakt får hun ikke sykepenger.

 

Anonym poster: e56be46952b8ca7efc8849710db0f42b

 

Hun bør i alle fall forte seg å få en jobb, så å ev begyn med vikariat, men få deg en mer fast jobb etterhvert. Det er heller ikke alle som blir sykemeldte men klarer å jobbe til permisjonen starter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakka med nav i dag å eg må få meg ein jobb helst i går ja :/ trur eg har ein plass eg kan spør som eg kansje får ja så får gå ser i morgen :) krysser fingrene for st de sier ja :D men skal eg si at eg vil ha konrakt til august at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre etter det, eller ? Må jeg ha kontrakt lenger for å få permisjonspenger? Blir ikke klok på dette jeg :( har eller ikke rett på dagpenger fordi jegikke har tent noe forje år :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke si du er gravid. Si du vil ha fast jobb, men at vikar er også ok. Alt teller!

 

Anonym poster: 4eab1337fe629bd2f4ad8f4ce678871e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kunne ha meg i baktankane så ser ikke ut til at det blir noe av :( det sykeste er at eg skulle heller gått på skolen et halvt år til å tatt permisjon å så sluttet i august 2014 så hadde jeg fått penger, men jeg vil jo ikke lure systemet heller :( blir så oppgitt av dette :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Viss jeg var deg ville jeg spurt skolen din om du kunne fått tilbake plassen din og fullført dette semesteret her slik du kan få foreldrestipend.

Det er ingen krav om at du må fullføre en utdannelse etter du har mottatt foreldrestipend.

 

Anonym poster: ad64e064aefe01c9bc1f920ff76e7a17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet at 90 prosent av lånet ditt det skoleåret blir til foreldrestipend etter at barnet er født ja? Jeg studerer og venter mitt første barn. Og ser nå at jeg kommer til å tjene mye på å fullføre skole og få foreldrepenger av lånekassen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...