Anonym bruker Skrevet 6. januar 2013 #1 Skrevet 6. januar 2013 Jeg har en fast delgtidsstilling. Jeg har sagt til sjefen at jeg ønsker høyere stilling, men det er ingen for øyeblikket. Men det er en som går av med pensjon i juni, men da er jeg i foreldrepermisjon. Jeg er den neste som står i "køen" for høyere stilling, men er redd for at sjefen gir den til noen andre eller utenforstående siden jeg er i permisjon. Hvordan er egentlig reglene på dette? Er det slik at jeg faktisk skal taes med i beregningen selv om jeg er i permisjon (kommer tilbake i oktober)? Det er samme stilling som jeg har nå, bare høyere %. Så jeg er absolutt kvalifisert. Anonym poster: 8e6b0083d2c6a92c7050d33d91a2fae2
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2013 #2 Skrevet 6. januar 2013 snakk med tillittsvalgt, jeg har ikke spesiellt greie på det her- men jeg mener bestemt at det er riktig at du taes med. Regner med at denne stillingen skal lyses ut da, og at du må søke- og da skal du være med i vurderingen. Anonym poster: 26c2c4474434c034492e50ad2707805d
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2013 #3 Skrevet 6. januar 2013 Er du ansatt i kommunen er reglene klare. Så lenge du er kvalifisert og du er den "neste" i køen som du skriver, skal du få utvidelse. Ta en prat med sjefen (ev bekreft samtalens innhold skriftlig i mail) om dette. Snakke med din tillitsvalgte (for du er vel organisert?). Anonym poster: 1fc97081f63606b92a564b8d378eb5bd
tyr82 Skrevet 6. januar 2013 #4 Skrevet 6. januar 2013 Reglene sier egentlig at stillingen uansett skal lyses ut (samme om det er privat eller offentlig, men private tror jeg synder litt mer. og lyse ut kan være bare en notis på hjemmesiden en dag eller noe), enten internt om det er i en stor bedrift, eller ekstern, så kan du søke på lik linje med alle andre og bli tatt med i betrakningen på lik linje osm alle andre, selv om du er i permisjon og ikke kan starte før i oktober. Om du da er den best kvalifiserte til jobben utifra kriteriene i utlysningen så skal du få jobben og så får de heller ha en vikar i mellomtiden.
aanonym Skrevet 6. januar 2013 #5 Skrevet 6. januar 2013 Det kan hende du har rettigheter, se arbeidsmiljølovens paragraf 14,3: http://lovdata.no/all/tl-20050617-062-014.html#14-2 Ta kontakt med in tillitsvalgte nå, viktig at fagforeningen fremmer rettskrav på stillingen snarest.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2013 #6 Skrevet 6. januar 2013 Å tusen takk. Skal finne ut hvem som er min tillitsvalgt på jobben. Jobber i staten som sykepleier og er kvalifisert for stillingen. Om jeg ikke får jobben, så mister vi barnehagemulighet og mulighet for boligkjøp.....sukk. Men hvordan finner jeg ut hvem som er tillitsvalgt uten å involvere sjefen? Vil ikke blåse opp noe uten at det er en sak... HI Anonym poster: 8e6b0083d2c6a92c7050d33d91a2fae2
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2013 #7 Skrevet 6. januar 2013 Hvis du er organisert er det litt rart at du ikke vet hvem som er tillitsvalgt. Har dere ikke klubbmøter? Hvis du ikke er organisert må du organisere deg før du kan snakke med en tillitsvalgt. Du kan spørre forbundet sentralt hvem som er tillitsvalgt på din arbeidsplass Anonym poster: 95ee67d3ff966f706f530a1563f4b08e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå