Anonym bruker Skrevet 5. januar 2013 #1 Skrevet 5. januar 2013 Gi meg noen gode råd om hvordan jeg kan ta grep. Hjemme med baby(som forstatt ammes)noen mnd til. Mine "utfordringer" er problem med bekkenet og alltid sliten/ underskudd på søvn. Baby våkner/spiser mange ganger i løpet av natta og jeg sliter med å sove på dagtid. Klarer ikke altfor lange trilleturer pga bekkenet. Kan dra ut på trening på kvelden 1-2 x pr uke. Har 30 days shred dvden men ikke forsøkt enda pga bekkenet. Har også rockering(som jeg ikke har fått skikkelig til). Er et matvrak og må skjerpe meg:-( Anonym poster: cde37f0d554133c0c32e8ab37e75d313
Tulipan:) Skrevet 5. januar 2013 #2 Skrevet 5. januar 2013 Hvis babyen våkner alt for ofte kan den ha vondt. Prøvd da evt med kiropraktor. Manblir utrulig sliten av å amme og mye våken netter
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 5. januar 2013 #3 Skrevet 5. januar 2013 Kanskje svømme? Husker jeg fikk mer overskudd når gutten min rundet året og ting ble lettere. Ikke press deg så hardt, du har hele livet foran deg! Trenger ikke komme i superform på to måneder, men begynne med motivering, tankeendring og planlegging? Begynn med å legge om matvaner, spis sunnere, det gir mer energi og er ufarlig for bekkenet
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2013 #4 Skrevet 5. januar 2013 Vi går fast til behandling både baby og jeg... Anonym poster: cde37f0d554133c0c32e8ab37e75d313
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2013 #5 Skrevet 5. januar 2013 Hva med et sted med barnepass, så får du trent litt på dagtid? Dyrt, men kan være verd investeringen. Yoga og pilates er sikkert et bra sted å begynne. Ellers ville jeg anbefalt utetrening fordi det får deg våknere og ut av et evt tungsinn, men sikkert vanskelig å løpe med vondt bekken. Finnes det basseng, helst utebasseng, i nærheten av deg? Ellers ville jeg sagt at du ikke bør ha så høye krav til slikt, det kommer enklere tider ift å få til trening. Anonym poster: fbdfaf832e77d5b69ce558ec34caf478
Gråsonen Skrevet 5. januar 2013 #6 Skrevet 5. januar 2013 Sier meg enig med undrendeullteppe over her! Har selv vært der du er nå, og hvis jeg skal peke på en ting som fikk meg til å miste over 20kg så må det være de små stegene. Er faktisk de som betyr noe, en quick fix er ikke greia! Du må begynne å forandre hue dit i den retning av at mat ikke lenger skal være en belønning. Vær brutal og ærlig med deg selv. Du ammer nå, så du kan ikke slanke deg (betydelig kaloriunderskudd.) men du kan med god fordel spise sunt og i litt mindre porsjoner. Trene er det best å gjøre ETTER at maten og hue er på plass. Hue ditt MÅ være med på dette :-) Lykke til da! Vet hvor vannskelig det er!
Gjest peacock Skrevet 5. januar 2013 #7 Skrevet 5. januar 2013 Svømming kan kanskje hjelpe å bekkenet? Er forøvrig ganske vanlig at det går et par måneder eller et halv år før bekkenet er helt bra - gi kroppen tid til å komme seg, du har vært igjennom både svangerskap og fødsel! Vil ikke anbefale deg å gå for fort ned i vekt om du ammer. Prøv å få samboer til å ta litt av nattevåken - men det er nå ganske klassisk å være sliten som småbarnsforelder! Lykke til, prøv å nyte babyen og roen i barselstiden - la stå til i huset om du ikke orker.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2013 #8 Skrevet 5. januar 2013 Takk for svar! Mye sant i det dere skriver. Baby er straks 9 mnd, jeg er hjemme i ulønnet permisjon. Så passer veldig dårlig med dyre treningssenter nå:-P Jeg har vært fast i svømmehall, men klarer ikke pushe meg slik at det blir noe skikkelig treningseffekt. Men jeg beveger meg ihvertfall og det er veldig fint i forhold til bekkenet. Det å få hodet på plass, er ikke lett. Jeg trøstespiser...Mye. Har barn fra før, så vet av erfaring at dette er en tøff periode for meg. Bare så redd for å være den tjukke mammaen som ikke orker noen ting... Største barnet sa tidligere at "mamma kan ikke springe fort fordi hun har stor mage". Leit:-( HI Anonym poster: cde37f0d554133c0c32e8ab37e75d313
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå