Anonym bruker Skrevet 5. januar 2013 #1 Skrevet 5. januar 2013 På spill, film ol. Jeg opplever ofte at gutten min sier at de andre i klassen har sett ulike filmer som han ikke får lov til å se eller spiller spill som de egentlig er for liten til. Han sier at det er flaut å si at han ikke får lov, og vil derfor ikke gå på besøk til de, da han er redd for å komme i den situasjonen at han må si at han ikke får lov til å se den filmen eller spille akkurat det spillet. Hvorfor er det så vanskelig å forholde seg til en aldersgrense? Det er jo en grunn for at den er der. Anonym poster: 8e2feca2204cecb28789c6827870e682
Frufluffy Skrevet 5. januar 2013 #2 Skrevet 5. januar 2013 Nei det gjør vi ikke fordi foreldre må også kunne gjøre en vurdering og fordi mange filmer godt kan ses sammen med voksne,men nå har je små barn på under 7 år
★julestjerne★ Skrevet 5. januar 2013 #3 Skrevet 5. januar 2013 Kva med å sjå filmane/spele spela og gjere seg opp ei eiga meining ut frå kor moden guten er? Grensene er nok sett ut frå eit relativt konservativt anslag ut frå kva gjennomsnittet i aldersgruppa handterar, guten din kan jo både ligge foran eller etter i modning. Ville stolt på mi eiga vurdering i staden for vurderinga til "ekspertar" som aldri har møtt barnet.
Catlady Skrevet 5. januar 2013 #4 Skrevet 5. januar 2013 Snek meg inn til storebroren min for å se skumle filmer når jeg var liten eller så samlet vi hos andre som hadde storesøsken med skumle filmer. Er da helt vanlig at barn gjør det, og regner med at mine barn kommer til å gjøre det samme ...
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2013 #5 Skrevet 5. januar 2013 Snek meg inn til storebroren min for å se skumle filmer når jeg var liten eller så samlet vi hos andre som hadde storesøsken med skumle filmer. Er da helt vanlig at barn gjør det, og regner med at mine barn kommer til å gjøre det samme ... At barn kommer til å gjøre det, tviler jeg ikke på. Men hvorfor skal jeg godta det? Jeg har sett en del av disse spillene og skyting, dreping og slikt er ikke noe for 7 åringer uansett hvor moden de er. Anonym poster: 8e2feca2204cecb28789c6827870e682
★julestjerne★ Skrevet 5. januar 2013 #6 Skrevet 5. januar 2013 Snek meg inn til storebroren min for å se skumle filmer når jeg var liten eller så samlet vi hos andre som hadde storesøsken med skumle filmer. Er da helt vanlig at barn gjør det, og regner med at mine barn kommer til å gjøre det samme ... At barn kommer til å gjøre det, tviler jeg ikke på. Men hvorfor skal jeg godta det? Jeg har sett en del av disse spillene og skyting, dreping og slikt er ikke noe for 7 åringer uansett hvor moden de er. Anonym poster: 8e2feca2204cecb28789c6827870e682 Og då er ikkje akkurat dei spela noko for ein sjuåring. Andre spel og filmar kan ha fått aldersgrensa si av andre grunnar. Aldersgrensene er ofte først og fremst vegleiande.
ellen-propellen Skrevet 5. januar 2013 #7 Skrevet 5. januar 2013 Ja, jeg overholder aldersgrenser alltid. Det er faktisk lett
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2013 #8 Skrevet 5. januar 2013 Kommer an på. Vurderer heller selv hva mine unger takler. Anonym poster: 7500e1b69a8afaab68cd11051131848c
Kyllingbein Skrevet 6. januar 2013 #9 Skrevet 6. januar 2013 Jeg gjør det ja. Og har enda ikke opplevd noen problemer med det. Kanskje blir det verre når 16åringen vil spille et spill med 18årsgrense. Har forøvrig ingenting om hva barna takler eller ikke men mer på prinsipp og at man skal følge regler. Ser for meg at man hele tiden tøyer på regler som er satt at grensen for barnet skal flyttes. Har forøvrig ikke mange regler selv og tror på frihet under ansvar og stoler på barna til dem ev beviser det motsatt. Regler er regler. ;-)
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2013 #10 Skrevet 6. januar 2013 Nei det gjør jeg ikke. Jeg vurderer spillet/filmen utifra hva det er, og hva jeg vet min sønn tåler. Noe er ok, annet er ikke ok. Det er også noe med at foreldrene skal vurdere om barn over fire kan se filmer med syv års grense og liknende? Anonym poster: d3f4c5a43aace099d6ae4d0c9302221f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå