Gå til innhold

Tisser jeg rett og slett på meg? :O

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har slitt med mye utflod hele svangerskapet og det har liksom vært helt greit men nå i det siste har det vært utrolig flytende og klar væske som kommer ut. Ringte føden i dag for å spørre om det kunne være fostervann og de sa at om det var fostervann så ville det komme mye nokså kjapt så det behøvde jeg ikke bekymre meg over. Det jeg begynner å lure på nå er om jeg rett og slett tisser litt uten å merke det? Er nesten 32 uker på vei og fått beskjed om at hodet er godt nede i bekkenet allerede så det er mye press på blæra, men ville jeg ikke merket det om det kom fra tissen? Det kan godt komme rett etter at jeg har vært på do også så syns det er så rart. Andre som kjenner seg igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sliter med akkurat det samme selv! Og det kan tilogmed komme rett etter jeg har tisset. Trodde nesten det bare var meg, det kan skje opp til fler ganger om dagen også.

Skrevet

Merkelig svar i fra føden spør du meg. Er da ikke alltid det fosser ut hvis det er fostervann. Hadde ventet til vaktskiftet var over og ringt igjen jeg og bedt om å få kommet å fått sjekket det.

Skrevet

jeg lak fostervann i 3 dager.. og det var bare litt og litt.. ringte føden og de sa jeg skulle komme inn, mne det var garantert ikke fostervann.. så tok de kropm (?) test, som viser hvis det er fostervann.. DA var det 2 jordmødre som ble paff.. i hodet mitt sa jeg JEG SA JO AT JEG IKKE PISSET PÅ MEG FOR H... ble satt igang.. men var jo bare 2 uker før termin da.. så det gikk helt greit, ingen komplikasjoner eller noe.. be dem ta en slik test av deg...

lykke til!!

Skrevet

jeg lak fostervann i 3 dager.. og det var bare litt og litt.. ringte føden og de sa jeg skulle komme inn, mne det var garantert ikke fostervann.. så tok de kropm (?) test, som viser hvis det er fostervann.. DA var det 2 jordmødre som ble paff.. i hodet mitt sa jeg JEG SA JO AT JEG IKKE PISSET PÅ MEG FOR H... ble satt igang.. men var jo bare 2 uker før termin da.. så det gikk helt greit, ingen komplikasjoner eller noe.. be dem ta en slik test av deg...

lykke til!!

Har hørt at fostervann skal lukte søtt elns? Merket du noe til det?

Skrevet

nææh.. stakk ikke nesen nedi truse innlegget... hehe.. men det var så lite at jeg tror ikke det luktet... mener jm sa hun ikke kunne lukte søtt... men ja, fostervann skal ha en søtlig lukt.. men kanskje ikke så lite... ??

Skrevet

fostervann har en veldig sterk søtlig lukt.. det går ikke an å lukte feil på det akkurat. selv om det er lite.

Skrevet

Jeg har ikke noe svar- men jeg har hørt at fostervann ikke skal syns slik som utflod. Så hvis du feks går med en sort truse vil det ikke bli hvite merker slik det gjør av utflod. Men når man har mye utflod fra før så, hm.. :) men man kan jo lekke, rart at de på sykehuset sier at det kommer mye på en gang! Fostervann fornyer seg jo hele tiden, men om du lekker så er det jo en større fare for infeksjoner. Støtter forlaget over om å ringe på nytt etter vaktskifte!

Skrevet

Ikke bare meg nei... Har holdt på sånn noen dager nå, har forekommet tidligere i svangerskapet. For noen uker siden, men nå har det vært hyppigere..

Jeg har også lurt på om jeg tisser på meg :P men føles ikke sånn.. Det renner noe ut liksom.. Noe klart.. Har ikke luktet på det.

Hmm.. Så dette burde kanskje sjekkes? :P hehe

Skrevet

Har selvfølgelig ikke skjedd flere ganger etter at jeg skeiv her. :S hu sa at jeg godt kunne komme innom for å teste væsken om det var nok til å fylle et bind. Men det har jeg jo da altså ikke gjort.

Hu på føden begrunnet seg med at så tidlig i svangerskapet er hodet så lite så det ikke fyller bekkenet og dermed ville det fortsette å renne om det var fostervann. Ingenting som hindret det i å flomme liksom. Om det skjer igjen og blir mye kommer jeg nok til å dra inn til føden. Eventuelt lukte på det? :P

Skrevet

fostervann har en veldig sterk søtlig lukt.. det går ikke an å lukte feil på det akkurat. selv om det er lite.

Rart at 2 jm luktet på det, og så det ikke år fostervann, men tok en test, og da va det d.... Begynte etter jeg ble strippet.. så jeg var jo langt på vei da... Hadde bare ca 3 uker igjen..

Skrevet

Har hatt samme problem. Spurte jordmor Siri, dette er svaret jeg fikk: reisetulla: Jeg er gravid uke 32 + 3. I dag oppdaget jeg at jeg ble litt våt etter at jeg hadde vært på toalettet. Trusen var ganske våt, men buksen var tørr, regnet derfor med at det var for lite til at det kan være vannet som er gått. Vannet var uten lukt og helt klart. Hva kan det være? Bør jeg foreta meg noe?

Siri svarer: Hei!

Det er nok heldigvis ikke vannet. Babyen er såpass liten nå at det hadde rent skikkelig om vannet gikk. Det lager seg små lommer i skjeden nå når slimhinnene har bygget seg opp til fødselen. Skjeden skal utvide seg ganske kraftig slik at babyen kan komme ut uten at slimhinnen revner, så det er nok forklaringen. Det har bare samlet seg litt ekstra utflod.

Du trenger ikke å gjøre noe i forhold til dette.

Riktig god helg!

Vennlig hilsen jordmor Siri

Skrevet

Så flott agitt! :) tusen takk for svar! Kunne liksom ikke helt skjønne at det skulle være tiss heller når jeg haddevært på do så nylig. Men det var jo en god forklaring. :) støtter meg på den og håper tulla holder seg inne noen uker til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...