Gå til innhold

Skal bli bestemor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Utrolig rart og spesielt, fikk mitt siste barn for 4mnd siden, og har 3 eldre barn på 13,15 og 17, idag kom sønnen min hjem og fortalte han skulle bli far til sommeren. jeg er 36 år til sommeren og sønnen min blir 18,men kan ikke si så mye, siden jeg var like gammel som han,men likevel merkelig følelse,men vi gleder oss, den lille kommer 15 juli.

Anonym poster: ae0256936ef8224f1cc48c2b535437d6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, rart med det der. Jo yngre mor er, jo tidligere begynner ungene også.

Anonym poster: c5f5478164df46b652c7331cf0d9f76f

Skrevet

Gratulerer som nybakt mamma og snart bestemor:)

Gjest sug lut
Skrevet

Kanskje ikke helt planen, men du kommer til å kose deg masse som bestemor! Gratulerer!

Skrevet

Gratulerer med barn og kommende barnebarn, og hvem vet du har kansje en kommende svigerdatter også her inne ;)

Anonym poster: 8aa9f00e19d2205c736f2667248a80f0

Skrevet

Gratulerer masse :). Er jo stort sett sånn,hvis foreldrene har er unge :). blir sikkert kjempe koselig og babyen er jo heldig som får en så ung far og farmor :)

Skrevet

Glad det er ikke meg. Men så fikk jeg mitt første barn når jeg var 32, håper jeg slipper å bli bestemor før jeg nærmer meg 60....

Anonym poster: 9c95219b9f3c59d792e4c5e6fec31fec

Skrevet

Tror jeg hadde måttet bruke tid på å svelge akkurat den der. Jeg håper sønnen min er mye eldre når han skal bli pappa!

Anonym poster: de211aa785bad4f6915720ee293d78e4

Skrevet

Glad det er ikke meg. Men så fikk jeg mitt første barn når jeg var 32, håper jeg slipper å bli bestemor før jeg nærmer meg 60....

Enig!!

Anonym poster: de211aa785bad4f6915720ee293d78e4

Skrevet

Man bør vel støtte de når de har vært så idiot å bli gravid så ung men jeg hadde nok klikka.

Anonym poster: 2705acfdffcf8f833f50fe8461a31b8c

Gjest Julia1984
Skrevet

Å herregud!! Da hadde jeg blitt fortvila. Hadde selvsagt støttet, men dypt fortvila sa jeg synes det er tragisk med tenåringsforeldre.

Skrevet

Tragisk....10 år for tidlig!!

Anonym poster: fa717893982f65f429061f12a0cc059a

Skrevet

Takk for alle hyggelige svar. Og til dere som synes det er tragisk,forstår jeg også, er jo veldig tidlig,men vi skal klare dette sammen, mamman til babyen blir bare 17 til sommeren. Men tror det vil gå veldig fint, han er fantastisk flink med broren sin,men vet at det krever mer og ha sin egen.

Anonym poster: 52c5d65f1fb39fbaaf62279e21eb6d36

Skrevet

Har et spørsmål til alle som mener det er så tragisk å bli foreldre før man er over 20 år.

Hva er tragisk med det? Jeg mener; drap er tragisk, ulykker er tragisk, voldtekt er tragisk...

Jeg bare lurer...

Selv er jeg bare 19 år og har en baby på 9 mnd.

Jeg skulle ikke ha barn så tidlig, for min drøm var å reise, ta utdannelse og masse andre greier før barn. Sånn ble det ikke. Men jeg har fullført videregående og bestått, sammen mitt kull.

Jeg bor sammen med barnefar, som er like gammel og lærling. Vi har en fin leilighet og en fin stasjonsvogn. I februar starter jeg å jobbe helger igjen, slik jeg gjorde under svangerskapet ved siden av skolen. Babyen skal ( om vi får plass) i barnehage fra august av. Etterhvert blir det også høyskole på meg, og satser på å bli ferdig innen jeg er 25, dette på grunn av dårlige tilbud av høyskole nært her vi bor.

Er dette tragisk? Jeg bare spørr. Må være ærlig på at det aldri kunne falle meg inn å bli tenåringsmamma, som sagt på grunn av det jeg villa ha gjort ferdig først, og ikke minst alle fordommer mot "oss". Men tragisk? Det klarer jeg ikke se, i alle fall var det ikke en tragedie i mitt liv, da verdens fineste pie ble lagt i fanget mitt.

Beklager evt. skrivefeil. Er på mobil.

Anonym poster: 4dcc4c7ccbfbd731cfed3859e7512f40

Skrevet

Takk for alle hyggelige svar. Og til dere som synes det er tragisk,forstår jeg også, er jo veldig tidlig,men vi skal klare dette sammen, mamman til babyen blir bare 17 til sommeren. Men tror det vil gå veldig fint, han er fantastisk flink med broren sin,men vet at det krever mer og ha sin egen.

Du mener at barnets mor er bare 16 år? Beklager å si, men det ER tragisk. At sønnen din er flink med lillebror er fint, men det kan ikke sammenlignes med eget barn og ha ansvaret for det.

Til syvende og sist: Statistikken er entydig, forholdet mellom de to kommer neppe til å vare, selv hvis han ikke stikker. All ære til ham dersom han tar ansvaret på alvor, det er få som gjør i hans alder.

For min egen del må jeg også si at tanken å bli bestemor før jeg fyller 40 er ganske rar, men heldigvis biologisk umulig.

Forresten, i min manns familie er det ikke uvanlig å bli tidlig mor. Mormor var 22, moren hans 18, og søsteren hans var også 18. Tror det går i arv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...