November-spire-79 Skrevet 5. januar 2013 #1 Skrevet 5. januar 2013 Vi har fått så mye klær til vesla av venner og familie. Det er jo kjempekjekt, men det er så mye vi ikke rekker å bruke. Fine kjoler og klær som skal utenpå både body og strømpebukse. Vesla hater å kle på seg og hyler hver gang vi skal ha armen gjennom en body. Derfor kler jeg henne bare enklest mulig her hjemme og pynter henne hvis vi får besøk eller skal på besøk. Kjempesynd at dyre klær blir liggende i skapet. Flere som opplever det? Hun vokser jo ut av det veldig fort også.
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 5. januar 2013 #2 Skrevet 5. januar 2013 Jeg har en kjolehatende liten jente. Har tatt vare noen få kjoler som jeg klarer å få på henne til bursdag og jul. Resten blir enten byttet i noe annet eller gitt videre til andre.
E83 Skrevet 5. januar 2013 #3 Skrevet 5. januar 2013 Jah sånn føler jeg å det!!! Ho har så mange fine kjoler som ho har fått!! flere av dem har familie medlemmer strikket til hun! så får så dårlig samvittighet når ho ikke får brukt dem! Ho blir nemlig så varm og grinete med de på og ellers å! fått endel unødvendige plagg! som gensere o.l .. bruker jo mest body og bukse nesten! pluss endel ull body og bukse!! skulle heller fått mer sånne ting! Men det blir jo litt sånn at man får masse tøy som blir lite brukt:P Har prøvd så godt jeg kan å bruke det meste i hvertfall engang! men ikke lett !
lowe+spire Skrevet 5. januar 2013 #4 Skrevet 5. januar 2013 Har også fått masse kler til lillegutt som jeg ikke får brukt. En hel haug av fin-skjorter og stive fin-bukser f.eks. Gjerne kjøpt i butikker som ikke finnes her i byen og dermed gjør det vanskeligere å bytte. Jeg skjønner at det er kult og tøft og slikt, men svært upraktisk med slike todelte stive plagg som sklir opp og samler seg som en klump bak på ryggen. Jeg har passet på å bare gi "praktiske" i barselgave. Det finnes jo masse fint OG praktisk tøy til baby også
M@mm@nmin <3 <3 <3 Skrevet 6. januar 2013 #5 Skrevet 6. januar 2013 Hei Jeg bruker også å bytte klær (mange like i like str eller for upraktiske klær)...... Både 1, 2 og 3 str større!! Kjekt å finne noe når de vokser til litt også <3
Cmyk Skrevet 6. januar 2013 #6 Skrevet 6. januar 2013 Det er veldig vanlig at man får fine «utenpåklær» når man har født, har fått det til alle mine - og det blir minimalt brukt. Brukte jo stort sett bare body og bukse med fot (strømpebukselignende sak i samme tøy som bodyer), og svært lite stæsj... Tror folk gjerne vil kjøpe noe søtt/tøft, og synes at basisklær blir for kjedelig. Derfor pleier jeg alltid å kjøpe «kjedelige» barselgaver til venner - ullbodyer, ullnattdrakter etc.
SnartToGull Skrevet 6. januar 2013 #7 Skrevet 6. januar 2013 jeg bytter det gjerne i større størrelser, gjerne 74 eller 80....Når jeg kjøper barselgaver kjøper jeg enten str 74 eller en leke.....
Madolyn Skrevet 6. januar 2013 #8 Skrevet 6. januar 2013 Fikk en rådyr og nydelig sparkebukse i barselgave fra jobben. Vattert og godt fòret, og passet perfekt i juni/juli når det var umulig å ha på gutten mer enn body... Ble aldri brukt!
November-spire-79 Skrevet 6. januar 2013 Forfatter #9 Skrevet 6. januar 2013 Det værste er egentlig at jeg har så utrolig mange bukser, men vesla sparker av seg sokkene hele tiden så jeg får ikke brukt de. Kan jo ikke ha strømpebukse og bukse utenpå der igjen når vi er hjemme for vi har det varmt og godt inne. Nå pakker jeg det bort, og later som om jeg ikke har det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå