Gå til innhold

Hvem vil bidra til min slankeoperasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har prøvd masse forskjellige dietter som går både på karbo og kcal.. tatt tester med ang stoffskifte og de er fine. Det eneste svaret jeg kan gi er at det er mye overvekt i familien min.

Hi

Anonym poster: 19d22c364074b64e8c63ca2629369bfe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg så en dansk dokumentar for ikke så lenge siden, der baksidene med slankeoperasjoner kommer frem. Folk både døde og ble alvorlig syke av operasjonen, og noen slet med konstante smerter og plager flere år etterpå. Jeg (som selv har BMI på 35) hadde aldri ville tatt en slik operasjon uten at det sto om liv!

Anonym poster: 74ad6deb03c015fc3096d5e4f03a0567

Skrevet

Du er da ikke i nærheten av å ha BMI til at slankeoperasjon anbefales som løsning- risikoen kan ikke forsvares for 20 kg's skyld! Klarer du å gå ned 10- 15 kg, så er mye gjort helsemessig.

Anonym poster: 31623fef7248b7c4649bafbb2e1f2223

Skrevet

Ja jeg vet at det er mange mørke sider ved en sånn operasjon og at det ikke er en enkel utvei... men når ingenting funker og kroppen din bare blir tyngre og tyngre og alt som følger med ja da er det verdt det!

Skrevet

Jeg har en bmi på 38, har du en bmi på 40 så er sjansen stor for at du får det dekket, er ikke snakk om at jeg er 20 kg overvektig, nærmere 40.... som jeg IKKE klarer å få bort på egenhånd i tillegg til at jeg legger på hele tiden, sakte men sikkert...

Skrevet

De to siste innleggene var fra Hi..

Skrevet

Har prøvd masse forskjellige dietter som går både på karbo og kcal.. tatt tester med ang stoffskifte og de er fine. Det eneste svaret jeg kan gi er at det er mye overvekt i familien min.

Hi

Her er det veldig mange som svarer som ikke har peiling på hvordan det er å være i din situasjon!

Det dummeste jeg leser er de som skriver "begynn å tren", "spis sunt", ".

Seriøst!!!! Tror dere virkelig hun ikke har prøvd det alt?????

Jeg vet veldig godt hvordan du har det for jeg har vært der.

Jeg slanket meg feit i fra jeg var liten,og mye av mitt problem var genetisk. Ettervert også psykisk selvfølgelig som det blir.

Etter uendelig antall dietter og treningsopplegg tok jeg valget for snart 5 år siden å slankeoperere meg.

På den tiden var det ikke så vanlig å gjøre det så jeg fortalte det ikke til noen enn de nærmeste(noe jeg er veldig glad for siden så mange som ikke vet hva de prater om, er så tankeløse)

Jeg tok den på Aleris da.

Ville ALDRI gjennomgått en så stor operasjon i utlandet.

Jeg var kjempe nervøs for operasjonen og tenkte veldig lenge over om jeg var så desperat at jeg ville gjøre det.

Gudsjelov valgte jeg det.

Nå 5 år senere er jeg ei sunn,slank og lykkelig jente.

Psyken min er bra, har et veldig bra kosthold og trener jevnlig.

For dere som ikke vet bedre:

En slankeoperasjon er et HJELPEMIDDEL for å gå ned i vekt.

Operasjonen alene gjør ikke jobben,du må selv ta valg hele veien på hva du skal spise.

Men for noen er jobben for stor helt alene.

Min kropp hadde jeg ødelagt helt pga slankekurer så det var ikke før kroppen ble"sultet" over lang tid at den begynte å reagere.

Til HI: Tenk nøye igjennom og søk offentlig.

Der er det mange veiledere som kan gjøre deg sikker på valget og det er gratis-ikke minst i Norge!

Ja det tar flere år,men den tiden kan være god å ha om du er usikker.

Lykke til!

Anonym poster: 82f11e877d2e2eff7d12b8b9c070e587

Skrevet

Ikke sjans i havet. Dette har du gjort mot deg selv. Bare fortsett å spis så blir du snart så stor at staten dekker det. Jeg vet.....jeg bor ned en sykelig overvektig mann og han har spist seg så stor. Det kommer ikke over natta.

Anonym poster: 74f2f285c30f839614e4bcc29ec1971d

Skrevet

Hi

Her er det veldig mange som svarer som ikke har peiling på hvordan det er å være i din situasjon!

Jeg slanket meg feit i fra jeg var liten,og mye av mitt problem var genetisk. Ettervert også psykisk selvfølgelig som det blir.

Etter uendelig antall dietter og treningsopplegg tok jeg valget for snart 5 år siden å slankeoperere meg.

På den tiden var det ikke så vanlig å gjøre det så jeg fortalte det ikke til noen enn de nærmeste(noe jeg er veldig glad for siden så mange som ikke vet hva de prater om, er så tankeløse)

Jeg var kjempe nervøs for operasjonen og tenkte veldig lenge over om jeg var så desperat at jeg ville gjøre det.

Operasjonen alene gjør ikke jobben,du må selv ta valg hele veien på hva du skal spise.

Min kropp hadde jeg ødelagt helt pga slankekurer så det var ikke før kroppen ble"sultet" over lang tid at den begynte å reagere.

Der er det mange veiledere som kan gjøre deg sikker på valget og det er gratis-ikke minst i Norge!

Lykke til!

Tusen takk for svar! Var utrolig godt å lese at noen skjønner det! Er en forferdelig situasjon å være i og ikke mange som forstår, man får bare til svar å lette på ræva si og bli mer sunn. Hører det både her inne og i virkeligheten... Hadde det bare vært så "enkelt"

Er glad for å høre at det har gått bra med deg :)

Hi

Skrevet

Jeg har fått trening på blå resept, jeg hadde en vekt på 120 (176 cm høy) når jeg startet ifjor høst, nå er jeg 94,6 (ja jeg veier meg hver enda morgen)

Så spør legen din og finn noe du liker å gjøre, jeg går turer når jeg kan, har personlig trener hver 14 dag samt at jeg svømmer minst 1 gang i uken.

Reiser mye pga jobben derfor jeg ikke har sjans til å ha pt mer enn hver 14 dag.

Målet er 80 kg slik at jeg har sjans til å bli gravid igjen, vi ønsker oss 2 til :-)

Skrevet

Ikke sjans i havet. Dette har du gjort mot deg selv. Bare fortsett å spis så blir du snart så stor at staten dekker det. Jeg vet.....jeg bor ned en sykelig overvektig mann og han har spist seg så stor. Det kommer ikke over natta.

Anonym poster: 74f2f285c30f839614e4bcc29ec1971d

Selvfølgelig kommer det ikke over natten, det vet da jeg også!! Men jeg har vært sånn her hele livet og spiser ikke noe usunt og begrenser meg veldig når det kommer til både sukker og fet mat og hvor mye jeg spiser! Men skjønner egentlig ikke at jeg forsvarer meg, det har jeg gjort i så mange år nå fordi folk ikke skjønner det! Tror bare man er lat og spiser for mye! Ja i alle de fleste tilfeller så er det sånn men ikke her!

Hi

Skrevet

En slik slankeoperasjon er ikke den enkleste løsningen selv om de fleste tror det.

Har selv tatt en slik operasjon , ble en en privat operasjon da ikke jeg var syk nok til å få den dekket. Enda jeg hadde en bmi på over 50.

Til Hi.

Skjønner veldig godt at du ønske en slik operasjon , det gjorde jeg også. Får å få den operasjon privat måtte jeg på egenhånd greie å gå ned 20 kg på 10 uker får de tok ikke operasjon med noen med så høy bmi som meg.

På de 10 ukene greide jeg å gå ned 20 kg.

Etter operasjon så raste vekten ned....tok en tid før hodet fikk "det med seg" men etterhvert så følte jeg meg på en måte perfekt selv om jeg enda hadde en hel del kg for mye på kroppen.

Litt over et år etter operasjon så kom de samme tankene tilbake som før operasjon...tålte ikke å se kroppen min i speilet lenger,følte meg stor. Jeg vet at mye av akkurat det hadde ordnet seg med noen få operasjoner får å fått fjernet løs hud.Men det får man ikke lov til å søke på før etter 2 år etter en slik operasjon.

En slik slankeoperasjon bør være den aller siste alternativet.

Får er mye med en slik operasjon som ikke man ser på folk. Alle får ikke problemer etter den og det gjorde ikke jeg heller det første året.

Men det siste året / halvåret har vært grusomt, med diare nesten hver dag...blodsukkerfall i hytt og pine.... en kropp som blir slapp etter et måltid mat.

Det verste med akkurat det er diare synnes jeg..der det ikke er mulig å planlegge dagen uten å pakket den full med imodium tabletter.Den ensten måten får å kunne gjøre noe uten å måtte løpe på do.

Men har annbefalt den operasjon til flere jeg da,men da som siste alternativ.

Håper du finner ut av det og ønsker deg lykke til.

Vil også annbefale deg å reg deg inne på vektoperasjon.no der e det mange mennesker som ønsker å ta en slik operasjon og mange som har gjordt det. Der finnes det også det som er posteivt og det som er negativt med en slik operasjon.

Anonym poster: c05296380cc9036db01ad3db46d07307

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Ser nå at du hadde skrevet at du har prøvd alt før jeg postet..

Hvilke tester er tatt? De må jo klare å finne ut hva som er galt, for om det er.. Ja, nå husker ikke jeg.. Men kjenner ei som hadde grunner som gjorde at hun ikke gikk ned i vekt, bare opp, hun tok en slankeoperasjon, men etter 2 "normale år", så gikk vekta oppover igjen.. Er 5 år siden operasjonen nå, og hun har gått opp igjen 25 kg, det går roligere opp igjen nå, men fortsatt opp.. Skal høre med henne hva det var jeg, og hvordan legen kom frem til det.

Hun må belage seg på ny operasjon med årene :(

Skrevet

Unnskyld meg, men det veide jeg etter fødsel i juni, nå er jeg 80 kg og på vei mot målet mitt på 65. dette greier du uten operasjon! Du har spist deg dit du er, da kan spise deg ned. Begynne med å gå turer, og gradvis øk aktivitetsnivået, samtidig som du gradvis minsker matinntaket. Skjer ikke over natta, men da endrer du livsholdning.er faktisk så enkelt som det høres ut. Slutt å synes synd på deg selv er det første skrittet.

Anonym poster: 08b04f74646557610e3ad897830eea81

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

En slik slankeoperasjon er ikke den enkleste løsningen selv om de fleste tror det.

Kan ikke si jeg tror det er lett å ta en slik operasjon, kjenner en del som har tatt en slik en, og mange av de sliter i lange tider etterpå, noen av de klarer nesten ikke røre fast føde, noen slet med infeksjoner og andre komplikasjoner, det er grunnen til at jeg nektet å vurdere operasjon en gang, jeg var for redd det som KAN hende, og valgte derfor den harde vei med kosthold og trening. Når jeg leser HI sitt innlegg, så er jeg glad jeg er av de som bare kunne justere litt på kost og trene, så gikk jeg ned i vekt. For jeg hadde nok endt opp som "evig feit" om jeg ikke hadde andre valg enn en operasjon.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Unnskyld meg, men det veide jeg etter fødsel i juni, nå er jeg 80 kg og på vei mot målet mitt på 65. dette greier du uten operasjon! Du har spist deg dit du er, da kan spise deg ned. Begynne med å gå turer, og gradvis øk aktivitetsnivået, samtidig som du gradvis minsker matinntaket. Skjer ikke over natta, men da endrer du livsholdning.er faktisk så enkelt som det høres ut. Slutt å synes synd på deg selv er det første skrittet.

Anonym poster: 08b04f74646557610e3ad897830eea81

Kanskje flere av oss som bør lese bedre på hva HI sier her ;)

Hun sier jo at det ikke er til hjelp med kosthold og trening, at legene ike finner ut hvorfor hun stadig går opp i vekt, til tross for dietter ol..

Skrevet

Har selv tatt en slik operasjon , ble en en privat operasjon da ikke jeg var syk nok til å få den dekket. Enda jeg hadde en bmi på over 50.

Til Hi.

Skjønner veldig godt at du ønske en slik operasjon , det gjorde jeg også. Får å få den operasjon privat måtte jeg på egenhånd greie å gå ned 20 kg på 10 uker får de tok ikke operasjon med noen med så høy bmi som meg.

På de 10 ukene greide jeg å gå ned 20 kg.

Etter operasjon så raste vekten ned....tok en tid før hodet fikk "det med seg" men etterhvert så følte jeg meg på en måte perfekt selv om jeg enda hadde en hel del kg for mye på kroppen.

Litt over et år etter operasjon så kom de samme tankene tilbake som før operasjon...tålte ikke å se kroppen min i speilet lenger,følte meg stor. Jeg vet at mye av akkurat det hadde ordnet seg med noen få operasjoner får å fått fjernet løs hud.Men det får man ikke lov til å søke på før etter 2 år etter en slik operasjon.

En slik slankeoperasjon bør være den aller siste alternativet.

Får er mye med en slik operasjon som ikke man ser på folk. Alle får ikke problemer etter den og det gjorde ikke jeg heller det første året.

Men det siste året / halvåret har vært grusomt, med diare nesten hver dag...blodsukkerfall i hytt og pine.... en kropp som blir slapp etter et måltid mat.

Det verste med akkurat det er diare synnes jeg..der det ikke er mulig å planlegge dagen uten å pakket den full med imodium tabletter.Den ensten måten får å kunne gjøre noe uten å måtte løpe på do.

Men har annbefalt den operasjon til flere jeg da,men da som siste alternativ.

Håper du finner ut av det og ønsker deg lykke til.

Vil også annbefale deg å reg deg inne på vektoperasjon.no der e det mange mennesker som ønsker å ta en slik operasjon og mange som har gjordt det. Der finnes det også det som er posteivt og det som er negativt med en slik operasjon.

Men kjære vene, hvis du klarer å gå ned 20 kilo på 10 uker (!!), så burde du jo se at du faktisk klarer å gå ned i vekt selv?

Hører stadig om folk som slanker seg mange kilo for å få en slik operasjon, og da skjønner jeg ikke helt logikken?

Ikke ment som et angrep! Synes det er fælt at du sliter sånn nå, og vet at det er mange som gjør det etter en slik operasjon. Håper du blir bedre etterhvert!

Anonym poster: 846e1ef17a6005183cf81a043b8af1cc

Skrevet

Slankeoperasjon i utlandet er ikke nødvemdigvis mer risikabelt enn her i norge. Kommer helt an på hvor du gjør det. Ville f.eks aldri ha bestilt det på et utenlandsk sykehus som privatperson!!!

Jeg reiste gjennom et norskt firma som heter lasikreise. Operasjon på et sykehus på utkanten av Riga og oppfølging av sinsenklinikken i Oslo i etterkant.

Her er de veldig proffesjonelle og man må gå igjennom undersøkelser som er strengere enn her hjemme? Blandt annet gastroskopi som de ikke tar her i landet!!

Finner de noe som helst galt så nekter de deg operasjon. De avbryter også påbegynt operasjon dersom problemer oppstår. De tenker sikkerhet ikke penger. Dem som reiser ned får gratis hjemreise og gratis tur ned igjen evt, penger tilbake hvis det viser seg at de ikke kan opereres!

Jeg betalte 75 000kr for dette og angrer ikke et eneste sekund. Hadde bmi på 45. Kunne sikkert fått det dekket i norge, men å leve i uvissheten i laang stund og ventetid på ca 5 år fra henvisning sendt til operasjon utført orket jeg bare ikke!! Det er veldig slitsomt både fysisk og ikke minst psykisk å være så stor. For min del var det psykiske helt uutholdelig!!

Lykke til hi, håper det ordner seg for deg på en eller annen måte :-)

Skrevet

Merkelig hvordan samtlige i "slankekrigen" kommer med samme forklaring som deg, hi.. Har prøvd ALT, lavt stoffskifte, kraftig beinbygging, arvelig, for syk til å trene, ingenting funker osv er gjengangerne. Og så viser det seg at med rett kosthold og beinhard trening så raser de ned i vekt..

Hvem hadde trodd det, liksom?

Anonym poster: 8758d42a54fc47e43fc2e3f074576697

Skrevet

Man vet uansett ikke om pengene virkelig skal bruke til dette...

Anonym poster: e555cebb9e417549fdc7aa8a6746262f

Skrevet

Hi

Lykke til!

Tusen takk for svar! Var utrolig godt å lese at noen skjønner det! Er en forferdelig situasjon å være i og ikke mange som forstår, man får bare til svar å lette på ræva si og bli mer sunn. Hører det både her inne og i virkeligheten... Hadde det bare vært så "enkelt"

Er glad for å høre at det har gått bra med deg :)

Hi

Du får ta opp lån til operasjon hvis du ikke er så tung at du får det dekket. Ellers må du vel spise deg opp til det nivået.

Anonym poster: 03e4d216b7bd5a5b3d5eefd5f4ac3054

Skrevet

Nei det kan selvfølgelig ingen bortsett fra meg vite.. men jeg er sikker på hvor pengene skal gå hen for å si det sånn...

Hi

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Nei det kan selvfølgelig ingen bortsett fra meg vite.. men jeg er sikker på hvor pengene skal gå hen for å si det sånn...

Hi

Men det endrer jo ikke at ingen føler seg trygge på å kunne gjøre det, siden man hører så mange historier om mennesker som blir lurt av de som "så sårt trenger en operasjon", de tjener inn flere tusen, hundre tusen til og med milion, før det blir oppdaget at det er svindel, pengene ser man ikke mer til..

Muligens se om du får tatt opp et lån, eller om du har familie/venner som kanskje kan hjelpe deg med pengene?

Skrevet

Sorry Hi, men gå til fastlegen søk og stå i kø. Privat operasjon er ikke å annbefale du skal operere i magen ikke i hode. Ja du blir slank i en fart men hvordan holde deg slank? Husk at opersjonen varer bare i 2 til 3 år....

Skrevet

Du klarer det uten operasjon - du må bare VILLE det.

Jeg har gått ned fra 109 til 77 kg på kostholds- og livsstilsendring. Jeg er 163 cm høy.

Hemmeligheten er at du ikke må se på endringen som en straff, men som en belønning. Og du må bestemme deg for hva du tåler å spise, og hva du skal unngå.

Lykke til, dette klarer du.

Anonym poster: 285d8d511ff6e21fe63381c89ae9ad3d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...