Anonym bruker Skrevet 5. januar 2013 #1 Skrevet 5. januar 2013 ... jeg har nå begynt å bevege på denne altfor overvektige kroppen min, 30 kg overvekt. Går tur/jogger ca 30 minutter hver dag. Går ca 60-70% og jogger resten. Er på dag 4 med det nå. Tenkte å øke med lenger turer etter hvert. Kosthold er også lagt om, alt gått ned 1,5 kg :-) Men jeg blir no så sinnsyk, inni hampen støl i lårene!! Klarer knapt komme meg opp av sofa, ut og inn av biler o.l. Når blir dette bedre?? Jeg har skikkelig joggesko så der ligger ikke problemet.... Noen tips for å få det bort fortere? Tøye ut hjelper ikke en dritt, det er forsøkt.. Anonym poster: 8cd7275d939abe40100414276af6933e Anonym poster: 8cd7275d939abe40100414276af6933e
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 5. januar 2013 #2 Skrevet 5. januar 2013 Har du pratet med lege om dette opplegget?? Jeg var selv 55-60 kg overvektig når jeg startet å slanke meg (nå er jeg 10-15 kg over det jeg burde ha som normalvekt) gikk til legen og spurte om råd, etter en sjekk, så fikk jeg vite at pga hvor det overflødige fettet sitter (hovedsaklig på mage, rumpe,rett over rumpe og lår) så måtte jeg ikke finne på å starte brått på, ikke noe jogging eller krumspring, starte i det små med å gå turer, løfte 2 kg vekter osv.. Når kroppen ikke er vandt til trim, så kan det bli stygge utfall av det.. Jeg ungikk legens råd, og gikk inn for taekwon do, gikk jo strålende, etter 1 uke, så roet stølheten seg osv.. Men etter 2 mnd, så fikk jeg igjen for det, ekstreme smerter i rygg og knær, inn til legen, fikk bekreftet betennelse i begge knekapslene og en "lettere" prolaps i ryggen. Tok meg 4 mnd å bli bra igjen :-/ Men til spm ditt: etter egen opplevelse, så tar det alt fra 3 dager til 3 uker, kommer ann på hvilke treningsform, hvor trent man er osv..
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2013 #3 Skrevet 5. januar 2013 Tøying hjelper på bevegligheten, men ikke på stølheten. Gi deg selv minst en treningsfri dag i ua og ikke kjør deg selv så hardt hver dag. Det gir bare fare for skader og hindrer kroppen din å bygge seg opp igjen etter den uvante treningen. Sansynlig vis vil stølheten avta etter en til to uker om du fortsetter å trene på samme måte, men du vil sansynlig vis få rasere fremgang om du trener rolig hver andre dag (bare går til å begynne med) og hardt hver andre dag (vekselvis gå/jogge). En helt treningsfri dag i uka kan også være lurt. Ved å gjøre det sli vil du lare å trene hardere når du skal trene hardt i steden for halvhardt hver dag. Lyke til. Anonym poster: a7aca20376ceeec6ad28cf229e8c5297
L-8 Skrevet 5. januar 2013 #4 Skrevet 5. januar 2013 Du må rett og slett bare gi det litt tid! Jo bedre formen er jo mindre støl blir du Snart squatter du 80 kg og bare rister det av deg ;-) Det eneste som hjelper er massasje, så enten kjøper du deg en foam roller eller lar gubben ta et tak ;-)
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2013 #6 Skrevet 5. januar 2013 Hva i alle dager er kompresjonstights? Ellers takk for gode tips... eneste jeg har snakket med lege om er at jeg ville ned i vekt og da fikk jeg "lykke til" tilbake, he, he... :-) Anonym poster: 8cd7275d939abe40100414276af6933e
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2013 #7 Skrevet 5. januar 2013 Sørg for en hviledag innimellom. Ikke helt passiv, men ikke stå på for mye. Har du en svømmehall i nærheten - ta deg en svømmetur for å få brukt litt andre muskler og for å avlaste knærne. Tren ev armstyrke/mage en dag som erstatning for bein-trening. Det er fort gjort å overtrene og få skader når du er så utrent som du beskriver. Lykke til! Anonym poster: 9a598040867e986cbc390aa79bcf6010
Musemora Skrevet 5. januar 2013 #8 Skrevet 5. januar 2013 Forklaringen til min mann på kompresjonstights: en bukse som ser ut som noe som passer til en femåring, men som skal settes på en voksen dame. Skikkelig trang,stram bukse som skviser musklene sammen. Gjør at du yter bedre og blir mindre støl. Bivirkning: holder inn valkene grundig....-. 2XU heter de. He he
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå