Gå til innhold

gravid utenfor livmor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har opplevd dette, hva startet symptomene med for deres del?

Jeg har testet meg tre dager nå ( 3-4 dager før IKM) og strekene er fortsatt like svake, men tolker de til å være positive. I går startet det med ømheter på venstre side av magen/ eggstokken. Ømt å småklemme på eller bøye seg.

Jeg har PCO og har slike ømheter av og til, men nå som jeg endelig har fått en positiv test, er jeg redd det kan være graviditet på utsiden av livmor siden testene ikke blir sterkere og denne ømheten har kommet snikende.

Når tok smertene seg opp og kom det blødninger kjapt? Ingen tegn til blødning eller sterke smerter her enda. 7-8. januar er IKM dagen. Urolig :(

,

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jeg berolige deg ved å si at jeg var superøm og vond i mageregionen fra innsett (prøverør), og er det ennå, som regel verdt på høyre side...

Her er alt fint, sett minien på ultralyd to ganger, er 13+5 nå :)

Håper det går bra for deg

Skrevet

Egglederen min sprakk da jeg var 8-10 uker på vei. Visste ikke at jeg var gravid en gang.. Jeg hadde nemlig mensen som normalt og til riktig tid hver mnd. Ingen graviditetsymptomer.

Plutselig en dag fikk jeg akutt vondt i magen og begynte å blø (sparsomt). Kjente også skarpe smerter i den ene skulderen.

Har aldri hatt så vondt i hele mitt liv! Men med meg gikk det ganske langt og måtte gå sånn i et par dager. Ble nemlig avvist av legevakten. Viste seg at jeg hadde store indre blødninger og det var spørsmål om liv og død.

Så hos meg fikk jeg akutt veldig vondt og det forverret seg ganske fort over noen dager. I førsten kom det som vonde stikk i siden, nesten litt som rier. Det var pauser mellom vondtene. De to siste dagene var det uutholdelig og jeg gikk inn og ut av bevissthet.

Husker at hvis jeg trykket på magen så gjorde det så vondt at jeg måtte skrike. Det var visst klassisk for exu.

Det er normalt at man er litt øm i starten av graviditeten, men man skal ikke ha det veldig vondt før man kontakter lege. Jeg har lært nå...

Lykke til!

Skrevet

Jeg har fremdeles ganske kraftige EL- smerter, er 9 uker på vei (har sett mini på UL, og den er i livmoren). Det gjør vondt på ene siden, på en måte. Også ganske kraftige strekksmerter i livmoren innimellom. Dette er ganske vanlig i begynnelsen av graviditeten. Jeg tror uansett ikke du ville kjent noen smerter så tidlig dersom den satt utenfor livmor. Lykke til!

Skrevet

Jeg var nervøs for det frem til ca uke 9. Veldig øm på venstre siden ved eggstokken.

Plutselig gikk smerten over og alt var normalt. På ordinær ultralyd var alt normalt :-)

Skrevet

Takk for svar :)

Jeg er henvist til sykehuset for sjekk i morgen tidlig. Håper virkelig den ligger der den skal. Legen likte ikke at det var så ømt :(

Skrevet

Masse lykke til i morgen!

:)

Skrevet

håper spiren er der den skal være....

Skrevet

Takk for svar :)

Jeg er henvist til sykehuset for sjekk i morgen tidlig. Håper virkelig den ligger der den skal. Legen likte ikke at det var så ømt :(

Hvordan gikk det i dag?

Skrevet

De kunne ikke se noe verken inne i livmoren eller på utsiden.

Målte HCG som var på 145. Så skal ta ny HCG test på onsdag. Håper virkelig den er minst 280 som legen helst ville at den skulle være!! Tilbake til UL mandag om ei uke. Nervepirrende!!

Andre som har hatt så lav HCG? Hun sa jeg var 4 uker på vei, og da regner de "fosteret" som 2 uker. Jeg hadde jo UL av tassen da han var bare 3 uker, men da så vi tydelig at han lå på riktig plass. Krysser alt jeg har for at de kan se det de skal se neste mandag.. Blir en laang uke.. og fryktelig spennende på torsdag når resultatet av ny HCGprøve kommer.

Skrevet

Har aldri målt hcg jeg, så jeg vet ikke...

Men i forhold til ultralyd ville de ikke vi skulle komme før tidligst 7+2 da det først er da man er sikre på å se hjertet...

Krysser fingrene for deg :)

Skrevet

Jeg hadde veldig lav HCG i begynnelsen, og vi så ingenting i livmoren. Min HCG lå på 60 når jeg var 4 uker på vei, og var 117 2 dager etterpå.

Vi var sikre på en ny graviditet utenfor livmor (Har akkurat hatt en og mistet da høyre eggleder)

Jeg kom flere ganger på ultralyd hvor det egentlig skjedde veldig lite. Men plutselig lå det en liten spire der som vinket! Legene var egentlig ganske sjokkerte, da de ikke hadde troa på at dette gikk bra.

De har vel en tabell hvor det står at dersom du har 2000 i HCG så skal man se et foster, og ved 4000 skal du se foster med bankende hjerte. Jeg hadde tilslutt HCG på 10 000, uten noe foster å se... Så alt er mulig! Lykke til! :)

Skrevet

Jeg målte HCG på mandag som var 147 tror jeg..

Så tok jeg ny test på onsdag som jeg fikk svar på i dag.. den hadde steget til 384!! Testet med CB digital og den viste 2-3 uker i dag :)

Så noe skjer. Nå grugleder jeg meg til UL for å se hva de finner der. Håper de ser at jeg er gravid på riktig plass og at vi kan fortsette å glede oss over en ny spire!

Skrevet

Jeg testet super svakt inntil 9 dager over IKM.

Mange som ikke ser foster på ultralyd i uke 5.

De jeg kjenner som har vært gravide utenfor har hatt uutholdelige smerter og etterhvert blødd eller omvendt.

Lykke til og så flott at verdiene har steget. ! :)

Skrevet

Jeg var ca 5 uker på vei når jeg var på første UL, da var det bare en fostersekk men ingen foster der.

Kom tilbake nøyaktig en uke senere, for de ville ha meg inn å få sjekket at det var blitt noe der da.

Å da så vi ett mikroskopisk lite hjerte som slo :)

Å nå er jeg 7 uker på vei :)

så ikke ta sorgene på forskudd, å spesielt ikke siden verdiene har steget :)

Skrevet

hei, tror ikke du skal bekymre deg for graviditet utenfor livmor, med den flotte hcg stigningen så er sikkert alt i skjønneste orden...

jeg hadde lav stigning av hcg (mindre enn dobling annenhver dag) og sparsom blødning med smerter i 10 dager, før egglederen sprakk...og det var bare sykt vondt..

tror det er ganske normalt med litt smerter når man er gravid...spesielt om man er førstegangs :)menssmerter og murring på sidene :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...