Gå til innhold

Er du en perfekt forelder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er du noen gang i tvil om oppdragelse?

Føler du noen gang at du har gjort en dårlig jobb?

Høres ut her som alle er perfekte, og de som ikke er det blir lynsjet.

Er det egentlig viktig å være perfekt?

Anonym poster: aad67be29843bd7f11ba1d50d54b9d70

Videoannonse
Annonse
Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Perfekt? Nei. Helt ok og ganske så normal? Ja :)

Skrevet

INGEN er perfekte! Alle har dager som ikke er helt på topp, og det er jeg helt sikker på. At noen liker å fremstille seg som perfekt er en helt annen ting.

Jeg roper av og til for høyt, noen ganger er jeg sarkastisk, og utålmodig. Jeg har mange gode kvaliteter som mor, men jeg har også forbedringspotensiale, helt klart:)

Anonym poster: baa2f96fb5f1152525400588c1fa8ab9

Skrevet

Tja.. Jeg er noen ganger i tvil om oppdragelsen, men da finner jeg ut hva jeg gjorde feil, og hvordan jeg kunne gjort det bedre, prøver å forbrede meg og forbedre meg hele tiden.

Det hender jeg føler meg som verdens verste mor, men så ser jeg på gutten min, og tenker på hvor utrolig han er, så noe rett må jeg ha gjort..

Jeg er ikke perfekt, eller 100%feilfri, men jeg prøver å gjøre mitt beste for sønnen min. Jeg lærer en del underveis da. Så sånn sett er jeg kanskje den perfekte mor for min sønn...

Anonym poster: 2cb7b239353109199be575f8b9a34502

Skrevet

Nei, men prøver etter beste evne. Tror nok det viser seg at det blir bra alt i alt. Syns allerede barna våre er nokså eksemplariske blant andre folk. Verre hjemme, men det er naturlig.

Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Ingen er perfekte, men jeg tror de aller fleste gjør så godt de kan utifra de forutsetningene man har.

Jeg vet jeg gir barna alt de trenger, men jeg vet også at jeg har litt kort lunte og finner meg ikke i noe tull. Enkelte kan kanskje oppfatte meg som litt streng, men med fire barn i hus så må man ha grenser ellers blir det anarki her ;)

Men etter 13 år som mamma så er det ihvertfall én viktig ting jeg har lært, og det er å velge mine kamper :P

Skrevet

Nei. Det finnes ingen perfekte foreldre, men de aller fleste er gode nok :)

Skrevet

Ja, jeg er en perfekt mor for mine barn :)

Jeg prioriterer dialog, oppdragelse, erfaringer, opplevelser fremfor ett gullrent hus. Rosa cupcakes for dyre leker/klær, og fri oppdragelse.

Jeg har ikke vært i tvil noengang, men etter dialog så har det hendt at jeg har endret mening.

Hva mener du man skal være i tvil om ang oppdragelse?

Jeg har dårlige dager- det har alle :) Men jeg har aldri følt jeg gjør en dårlig jobb

Skrevet

Nei, takk og lov!

Men jeg er en god mor :) Jeg elsker, beskytter, koser, veileder, leker, irettesetter, kjefter, elsker, overbeskytter, kommanderer, elsker, kjefter uten grunn, leker, beskytter. Sa jeg elsker?

Skrevet

Da en definisjon av begrepet "perfekt" ikke eksisterer, og det i dette tilfelle ikke vil være mulig å måle, kan man heller ikke svare på dette. Hvilken målestokk bruker man for å vurdere hvorvidt man er en god forelder eller ikke? Om barnet la seg fornøyd i dag, eller om barna vil motta en fredspris som voksne?

Anonym poster: 6c8b411448c1f355e76052e92b31ac6e

Skrevet

Perfekt? Aldeles ikke. Jeg gjør feil som alle andre.

Men en god mor, det er jeg.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Jeg har hatt noen runder med meg selv, har 2-3 epesoder bak meg, som har satt meg til "måndens dårligste" mor.. Jeg er menneske, mennesker feiler til tider, det er normalt. Men jeg har tatt tak i meg selv når det har gått for langt, ellers har jeg både elsket og kjeftet på ungene, hevet stemmen, beskyttet dem etter beste evne, irettesatt, lekt med, kost med osv osv..

Tror ikke det finnes noen som er "perfekt mor", siden alle har sin mening om hva det er, men ut i fra egen mening, så er jeg ikkeperfekt mor, jeg prøver bare å være en god mor.

Skrevet

Hva som er perfekt er forskjellig fra person til person...det som kan være perfekt for deg kan være uperfekt for andre. Så ja, jeg gjør det aller beste jeg kan for barnet mitt, og det av hele mitt hjerte....derfor er jeg en perfekt foreldre

Anonym poster: cbbee2712560a8d8c06ec6073fefb58a

Skrevet

Vil ikke si jeg egentlig er i tvil om oppdragelsen, for jeg har jo alt klart for meg hvordan jeg vil og mener ting skal gjøres. Men det er jo ikke alltid det blir som jeg har tenkt ;) Og da er det jo ikke nødvendigvis slik at jeg feiler heller, men kanskje finner en annen løsning. Sier ikke at jeg aldri feiler altså :P

Er nok som de fleste andre, ikke perfekt, men mer enn bra nok for mine små :-)

Skrevet

Jeg er på langt nær perfekt, men har selvtillit til å si at jeg er den aller beste mammaen barna mine kan ha :-)

Skrevet

Er du noen gang i tvil om oppdragelse?

Føler du noen gang at du har gjort en dårlig jobb?

Høres ut her som alle er perfekte, og de som ikke er det blir lynsjet.

Er det egentlig viktig å være perfekt?

Anonym poster: aad67be29843bd7f11ba1d50d54b9d70

Perfekt? Absolutt ikke, det er ingen!:-)

Men jeg føler jeg har lykkes i foreldre-og oppdragerrollen med en god balanse tålmodighet, "disiplin" og kjærlighet.

Når min sønn har blitt slik en flott kar som han er og sier at han elsker mamma'n sin, jeg er bestevennen hans og samtidig er den dummeste mamma'n på jord,- ja da er jeg veldig fornøyd!;-)

Skrevet

En lærer så lenge en lever, så perfekte foreldre..... NOPE!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...