jeem Skrevet 5. januar 2013 #1 Skrevet 5. januar 2013 sitter å snakker med samboer om at jeg gjerne vil ta en tur til privat gyn. For å sjekke at alt står greit til med oss begge i forhold til det å kunne få barn... så holder han rundt meg og sier at vi såklart skal sjekke oss begge to å at han er der for meg. Så sier han sånn i en spøkefull tone: " Men du trenger ikke bekymre deg, for mine svømmer er fine uansett" å jeg bare: Men kjære deg... Det kan du jo ikke vite.... De gjør helt sikkert det altså, men man VET jo ikke før man har sjekket. Så blir han litt rar og ser på meg, så sier han: Jo de fungerer som de skal.... å jeg litt småirritert: JA, Er det liksom sånn at du har en unge du ikke har fortalt om??? å han: Nei men jeg kunne hatt.... tårene mine bare rant å rant..... jeg har klemt han å sagt unnskyld, han sier det ikke gjør noenting å at ikke jeg kunne vite det, men fy søren så jævlig jeg føler meg. Snakk om å tråkke i salaten med begge beina....
<3 2G <3 Skrevet 5. januar 2013 #2 Skrevet 5. januar 2013 Uansett om han har gjort en dame gravid før vil han bli sjekket hos Gyn før de starter med deg, dette fordi det er enklest å starte der. Hvorfor ble du lei deg for noe han ikke har fortalt tidligere?
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2013 #3 Skrevet 5. januar 2013 Men det kunne jo ikke du vite.... Du trenger ikke grine for det... Anonym poster: 6a3044bee5f8cc5ba3aa9f406b74d3d9
jeem Skrevet 5. januar 2013 Forfatter #4 Skrevet 5. januar 2013 Jeg ble ikke lei meg fordi han ikke har fortalt det (for all del, det må jo være forferdelig tungt) Men fordi jeg var så "på" akkurat omkring dette. Følte meg fryktelig dum...
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2013 #5 Skrevet 5. januar 2013 Skjønner at du er lei deg, kjipt..men du kunne jo overhode ikke vite noe om det dersom han aldri har sagt noe om det til deg... det er ikke din feil, og han er neppe sur på deg for dette... Anonym poster: abea41b214dbfb13ae3262070f15bc7b
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2013 #6 Skrevet 5. januar 2013 Grunnen til at du er sint på deg selv er jo bare at du er glad i mannen og ikke ønsker å såre ham - så prøv å se det positive i måten du reagerer på i deg selv Ellers er jeg enig med de andre - du hadde jo ingen grunn til å vite dette hvis han ikke har nevnt det for deg før. Hadde du visst så ville du jo ikke sagt ting på den måten du gjorde. Ingen har noen feil her, så du kan avblåse være-sint-på-deg-selv-aksjonen og heller være glad for at du og mannen faktisk kom enda nærmere hverandre og læret enda mer om hverandre i kveld Og dessuten så kan jo forholdene til svømmerne også forandre seg, så du har jo litt rett også - dere kan ikke være helt sikre før det er testet. En jeg kjenner gikk motsatt vei, fikk beskjed om at han aldri kom til å kunne gjøre en kvinne gravid... for så et par-tre år senere å ha god kvalitet på svømmerne Lykke til med gyn begge to Anonym poster: c6fc8e68938e6a8646eeb6b7e64eb3bb
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2013 #7 Skrevet 5. januar 2013 Jeg synes HAN burde si unnskyld! Han burde absolutt ikke legge skylda på manglende graviditet på DEG! Herregud for en mann! Svømmerne hans kan være rævkjørte selv om èn kvinne er blitt gjort gravid. Det kan ha vært flaks. Anonym poster: 74e495529dfe529c4dd6139e14563ff8
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2013 #8 Skrevet 5. januar 2013 En mann kan gjøre noen gravid selv om han har lite svømmere, det kan være hell og optimale tilstander. Derfor er det ikke sikkert han uten videre kan gjøre deg gravid selv om han kunne det med en annen. Man kan også over få år miste stor eller alt antall aktive svømmere så om alt er bra et år 2 år senere kan det hende han ikke kan gjøre noen gravid. Så selvsagt må han også sjekkes. Men jeg syntes ikke du har tråkket i noe som helst, du kunne ikke vite noe han ikke har fortalt deg og det er normalt at du spør når han svarer deg på en slik måte Anonym poster: dfd694175c3adfe4373bc1402d349105
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2013 #9 Skrevet 5. januar 2013 Syns han var frekk jeg. Du har ikke noe å unnskylde. Anonym poster: 2a722a94d3676ed689df7a19f66a0ccf
♥Nemi♥ Skrevet 5. januar 2013 #10 Skrevet 5. januar 2013 Noe av det første jeg lurer på når det kommer til en partner, er om han har barn, eller gjort noen gravid. Dette fordi jeg vil kjenne ham. Har han gjort noen gravid, og der hadde vært spontanabort inn i bildet, hadde jo mannen hatt vonde følelser rundt dette. Rart han ikke har sagt det til deg, for jeg synes hvert fall det er en big deal. Virker som om han var ute etter å gi deg dårlig samvittighet og skyldfølelse:/
nagini Skrevet 5. januar 2013 #11 Skrevet 5. januar 2013 Synes ikke HI har gjort noe galt, men det har da virkelig ikke mannen heller. Det ble litt dumt, fordi du ikke visste. Slikt skjer, han holder det neppe i mot deg.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2013 #12 Skrevet 5. januar 2013 Kjære deg, dette kunne jo du ikke vite noe om. Men hvorfor har han ikke sagt det? For meg er åpenhet om sånt naturlig, men det er meg. Forøvrig, han kan ha dårlige svømmere likevel. Min far hadde det, men jeg sitter nå her likevel. Men de greide ikke få flere. Og svogeren min er nærmest steril, men kona ble gravid noen ganger, men de mistet, trolig pga hans dårlige sædkvalitet. Anonym poster: 7d235f8d2809cac389f8b1a39d2a57f8
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2013 #13 Skrevet 5. januar 2013 Mulig jeg er teit her,men hva mente han med at han "kunne hatt"? Har han hatt et barn en gang som har dødd,eller har han gjort en annen gravid og nå ikke får ha kontakt med barnet?? Anonym poster: 0ed61ac85327654e9bb876578496aaba
jeem Skrevet 5. januar 2013 Forfatter #14 Skrevet 5. januar 2013 Han har aldri noengang antydet at det er noe feil med hverken meg eller han i forhold til graviditet, bare så det er helt klart! Jeg sa til han at dette er noe jeg virkelig skulle ønske han hadde fortalt meg tidligere, det er jo ikke småtteri, selvom jeg absolutt forstår at det er ett utrolig vanskelig tema å skulle ta opp. Jeg er ikke irritert eller sint på han på noe måte, dette gikk bare ut på at JEG personlig følte meg fryktelig dum.... Hans X aborterte i uke 15.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2013 #15 Skrevet 5. januar 2013 Forstår deg veldig godt HI. Hadde reagert helt likt. Din første innskytelse var at han var en arrogant og korttenkt "dust" som ikke tenkte at han selv burde sjekkes, og så fant du ut at det var en personlig og smertefull grunn til at han tenkte som han gjør.. Og du ble sint på deg selv for å ha tenkt vondt om ham. Slikt skjer HI, i deres tilfelle har dere gått snakket om det og forstår hverandre bedre nå . Anonym poster: 4f71f44771b485470f06ed9e198a4e2a
Virginia. Skrevet 5. januar 2013 #16 Skrevet 5. januar 2013 Forstår deg veldig godt HI. Hadde reagert helt likt. Din første innskytelse var at han var en arrogant og korttenkt "dust" som ikke tenkte at han selv burde sjekkes, og så fant du ut at det var en personlig og smertefull grunn til at han tenkte som han gjør.. Og du ble sint på deg selv for å ha tenkt vondt om ham. Slikt skjer HI, i deres tilfelle har dere gått snakket om det og forstår hverandre bedre nå . Anonym poster: 4f71f44771b485470f06ed9e198a4e2a Skulle ikke være anonym .
jeem Skrevet 5. januar 2013 Forfatter #17 Skrevet 5. januar 2013 TAKK Ibsenfrue!! Der fikk du satt ord på det jeg mente Tusen takk
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2013 #18 Skrevet 6. januar 2013 Eh...jeg synes du dramatiserer litt jeg. Er jo mannen din det er snakk om. Hadde dette vært veldig vondt for han så hadde han vel bare sagt nei på det spørsmålet. Ser ikke helt dramatikken jeg.. Jeg har også vært igjenom det der med en x. Mannen min vet om det, men det har aldri vært noen big deal mellom oss. Kanskje det ikke er det for mannen din heller. Anonym poster: 8a1f8e0af837d5003e8a1a3e7f65d002
chrisallic Skrevet 6. januar 2013 #19 Skrevet 6. januar 2013 Jeg hadde nok vært sint på mannen min og ikke meg selv.Vi forteller ting til hverandre og jeg hadde vært sur hadde han ikke fortalt meg slike ting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå