Gå til innhold

Sjokoladekrem / glasur til sjokokake??


Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan hjelpe med en god en? jeg kan lage enkel glasur,men i fjor lagde jeg en deilig sjokoladekrem til sjokoladekake.Problemet er at jeg ikke husker hva jeg gjorde..brukte ikke fløte. Det var noe som skulle piskes,enten egg og sukker eller sukker og smør.. det ble en brun tjukk og luftig sjokoladekrem til slutt..

 

Kjempeglad hvis noen svarer..skal lage kake til faren min sin bursdag i morgen.:)

 

 

Anonym poster: 63a8397348bd8b56461a0ea8b64a9769

Videoannonse
Annonse
Skrevet

250 g mykt smør (la det ligge fremme på benken litt)

250 g Melis

1 egg

3 ss kakao

Rør smør og Melis "hvitt" til en krem, bland inn egg og kakao til en glatt krem:)

Skrevet

Jeg bruker å ta 50/50 med meierismør og vanlig smør, piskes opp med melis til du får den konsistensen du vil, litt sterk kaffi og kakao etter smak :)

 

Anonym poster: 8d13f2bf63c27c3da660e6147d101be6

Skrevet

Jeg bruker ofte Philadelphia sjokolade blandet med melis, kaffe og evt. kakao til riktig konsistens.

Skrevet

Denne er til sjokolade kake med et lag glasur inni :)

 

250 gr margarin eller smør

400 gr melis

3-4 ss kakao

vaniljesukker (litt usikker, men tror det er et par ss)

evt 2-3 ss kaffe.

 

Alt vispes sammen, tilslutt blandes kaffen inn.

Skrevet

250 g romtemperert smør og 250 g melis røres helt hvitt.

Tilsett 2 egg, litt sterk kaffe, 2 plater smeltet kokesjokolade og 2 ts vaniljesukker og pisk lenge til en glatt, luftig krem.

 

Anonym poster: 1a6087e7be08ac2a1d129c25ca9ebcfe

Skrevet

ahhh tusen hjertelig takk alle sammen!:) det var altså melis og smør jeg pisket sammen i fjor.Nå ble jeg kjempeglad johooo

 

Anonym poster: 63a8397348bd8b56461a0ea8b64a9769

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...