Anonym bruker Skrevet 5. januar 2013 #1 Skrevet 5. januar 2013 Noen som kan hjelpe med en god en? jeg kan lage enkel glasur,men i fjor lagde jeg en deilig sjokoladekrem til sjokoladekake.Problemet er at jeg ikke husker hva jeg gjorde..brukte ikke fløte. Det var noe som skulle piskes,enten egg og sukker eller sukker og smør.. det ble en brun tjukk og luftig sjokoladekrem til slutt.. Kjempeglad hvis noen svarer..skal lage kake til faren min sin bursdag i morgen. Anonym poster: 63a8397348bd8b56461a0ea8b64a9769
Gjest peacock Skrevet 5. januar 2013 #2 Skrevet 5. januar 2013 Liker denne med kokos! Det er kjempegodt! http://detsoteliv.no/searchresults_other1gruppe.php?1881 (og ja, jeg er fra Danmark)
gravid-81 Skrevet 5. januar 2013 #3 Skrevet 5. januar 2013 250 g mykt smør (la det ligge fremme på benken litt) 250 g Melis 1 egg 3 ss kakao Rør smør og Melis "hvitt" til en krem, bland inn egg og kakao til en glatt krem:)
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2013 #4 Skrevet 5. januar 2013 Jeg bruker å ta 50/50 med meierismør og vanlig smør, piskes opp med melis til du får den konsistensen du vil, litt sterk kaffi og kakao etter smak Anonym poster: 8d13f2bf63c27c3da660e6147d101be6
TPK Skrevet 5. januar 2013 #5 Skrevet 5. januar 2013 Jeg bruker ofte Philadelphia sjokolade blandet med melis, kaffe og evt. kakao til riktig konsistens.
Nettie+jentungen Skrevet 5. januar 2013 #6 Skrevet 5. januar 2013 Denne er til sjokolade kake med et lag glasur inni 250 gr margarin eller smør 400 gr melis 3-4 ss kakao vaniljesukker (litt usikker, men tror det er et par ss) evt 2-3 ss kaffe. Alt vispes sammen, tilslutt blandes kaffen inn.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2013 #7 Skrevet 5. januar 2013 250 g romtemperert smør og 250 g melis røres helt hvitt. Tilsett 2 egg, litt sterk kaffe, 2 plater smeltet kokesjokolade og 2 ts vaniljesukker og pisk lenge til en glatt, luftig krem. Anonym poster: 1a6087e7be08ac2a1d129c25ca9ebcfe
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2013 #8 Skrevet 5. januar 2013 ahhh tusen hjertelig takk alle sammen! det var altså melis og smør jeg pisket sammen i fjor.Nå ble jeg kjempeglad johooo Anonym poster: 63a8397348bd8b56461a0ea8b64a9769
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå