Gå til innhold

ta en kikk og si din mening

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest sug lut
Skrevet

Jesus, et 39 min langt klipp? Neppe, om du ikke sier hva det handler om.

Skrevet

controversial parenting om du e go i engelsk

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Jesus, et 39 min langt klipp? Neppe, om du ikke sier hva det handler om.

Tenkte det samme og lusket meg stille ut igjen. Måtte bare inn og se hvem i nasen som hadde sett hele klippet da jeg så det var kommet svar på innlegget ;)

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Kontroversiell oppdragelse kan være så mye og så mangt ;)

Gjest sug lut
Skrevet

Jeg er best. Men det sier meg fremdeles ingenting, da det kan bety så mangt.
Skrevet

Tenker at kjernen i dette handler om kontroll. Mine tanker om å amme så sent som utover fra barnet er 2år er mer en handling som er representert hos mor en hos barnet.

Mange mennesker sliter med å slippe kontrollen, de utøver den på forskjellig måte. Noen forventer streng disiplin og håner barnet sitt i det hele. (mulig de ikke er i stand til å se det selv, uansett så er skaden den samme.) andre utøver kontroll gjennom omsorg, dvs at de overøser barnet med omsorg som virker påtrengende. Foreldre kan fint skape uttrygghet hos barnet ved å gi for mye omsorg. Ikke la barnet prøve seg selv, eller å fortelle at alt er så innmari farlig.

Tenker at disse menneskene også kanskje har opplevd noe i livet sitt selv som har gitt dem usikkerhet ifh. til hva som skaper trygge barn. Mange mennesker opplever omsorgssvikt og er i aller høyeste grad i stand til å skape en god barndom for sine barn, men det krever nok at man fra før av går inn i seg selv og peker ut hva det er som har skadet deg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...