Gå til innhold

Når ble dere gravide igjen etter en abort? /sa/ma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg aborterte i uke 10,og håper på å bli gravid igjen så fort som mulig... noen som har glahistorier her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde en ma i uke 11 og det tok ca 3 mnd før kroppen var tilbake i rute og jeg ble gravid igjen. I tredje trimester nå :)

Skrevet (endret)

MA uke 12, foster tilsvarte 8 uker. Dette ble oppdaget 11 desember. Hadde eggløsning forrige helg, så håper på positiv test neste helg:)

Endret av 1.gangsprøver
Skrevet

Tok du eggløsningstest da? Jeg vet jo ikke når jeg får mensen,men får jo bare teste,jeg hadde utskrapning også,den hadde jeg for 3 dager siden,så er vel iallefall 14 dager 3 uker til eggløsning. Krysser fingrene for positiv test for deg :-)

Skrevet

Miste i uke 10, hadde EL 5 uker etter at jeg begynte å blø. 3 mndr etter var jeg gravid igjen og etter 2 prøveperioder. Har nå 3 uker til termin.

Skrevet (endret)

Jeg var helt ferdig å blø/spotte 1.5 uke etter aborten. Jeg tok cytotec for å støte fosteret ut. En uke og en dag etter aborten var hcg 96, og en dag eller to senere testet jeg negativt med hjemmetest. Jeg har ikke brukt el tester, mn er ganske sikker alikevel. Torsdag for over en uke siden fikk jeg el slim, slim og smerter i venstre lysk på fredag og lørdag. Hadde også litt bøod på papiret da jeg hadde vært på toalettet på lørdag, kun en gang. Så jeg vil tro at jeg hadde el på lørdag da. Hva tror du?

Endret av 1.gangsprøver
Skrevet

Smerter på den ene siden og slim er jo et typisk eggløsningstegn da :-) Jeg kjenner godt når jeg har eggløsning,så håper jeg merker det neste gang og.

Skrevet

Ja, satser på at jeg lykkes denne gangen! Håper du lykkes raskt og at spiren sitter godt fast i 9 mnd! Lykke til :)

Skrevet

Takk :-)

Skrevet

Jeg hadde SA i begynnelsen av august, og ble gravid igjen nå, er 7 uker på vei.

Jeg var i overkant av 10 uker på vei sist, og kroppen var ikke tilbake i normal form før i november.

Jeg fikk også beskjed om at jeg måtte ha en normal mens før vi gikk lov til å prøve igjen, rett og slett fordi da var kroppen bedre rustet til å beholde neste gang.

Skrevet

Jeg mistet tvillinger og 7 dager etter at siste lille klump kom ut var jeg hos gynekolog og fikk bekreftet EL på UL. Samme dag ble lillesøster på nå 6 år unnfanget:) Altså, 7 dager etter SA ble jeg befruktet igjen.

Nå hadde jeg en tidlig SA i nov/des. 13 dager etter jeg begynte å blø på SA`en satt spiren på ny :) Jeg går lykkelig gravid enda og tror det går denne gang.

Venter nr 4 og jeg har 3 friske barn. men jeg har hatt en SA mellom hver vellykkede graviditet. Jeg har hjerteformet livmor forresten.

Lykke til!!

Skrevet

Første sa hadde jeg en mens og så var jeg gavid igjen. Hadde ny sa og da tok det nøyaktig 1 år før jeg ble gravid igjen..og nåber jeg 22 uker på vei :)

Skrevet

Hadde en ma i uke 11/12, ble gravid etter første mens ca 1,5 måned etter ma. Dette var tredje graviditeten min, hadde to barn fra før ma. Fødte en frisk jente og ble gravid året etter fødsel, høygravid nå :)

Skrevet

Med en gang etter SAen :) (rakk ikke ha mensen igjen imellom SA-blødningsstopp og positiv test). Frøkna ligger her på sofaen og sover as we speak :)

Skrevet

SA 1. mai i år. Mensen kom 29. mai. Gravid etter den og er nå nesten 32 uker på vei. :)

Skrevet

Med en gang etter SAen :) (rakk ikke ha mensen igjen imellom SA-blødningsstopp og positiv test). Frøkna ligger her på sofaen og sover as we speak :)

Når begynte dere å ha sex igjen da? det er jo sånn at eggløsningen er 14 dager før mensen,og siden jeg hadde utskrapning mente legen at mensen kom ca 4-6 uker etter det,så da er det bare å prøve sånn ca om 2-3 uker :-)

Skrevet

Jeg hadde en SA rundt 20 sept, var da 7-8 uker på vei, fikk beskjed om å vente til etter vanlig mens med å prøve på nytt;) Fikk mens 20.okt og 14 dager etter kom eggløsning og jeg ble gravid igjen:) skal sies at jeg blir veldig fort gravid:)- skuffende fort i følge mannen;)som føler seg like snytt hver gang;)

Ønsker deg lykke til!:)

Skrevet (endret)

Når begynte dere å ha sex igjen da? det er jo sånn at eggløsningen er 14 dager før mensen,og siden jeg hadde utskrapning mente legen at mensen kom ca 4-6 uker etter det,så da er det bare å prøve sånn ca om 2-3 uker :-)

Skal vi se.. Fikk konstatert SA og tom livmor i det som skulle vært uke 6-7 mellom 18. og 26. Februar en gang..husker uke helt når jeg var på UL (var på to, etter den andre hadde jeg sluttet å blø og da sa gyn.legen at hvis vi ville kunne vi bare sette i gang prøvingen igjen med en gang. Så da var det ganske med en gang faktisk. Skulle hatt mensen igjen ca 17. mars, hvis vi tok utgangspunkt i at SAen "var en mens". Men da var vi gravide alt gitt!

Endret av Wollafruen
Skrevet

SA i oktober 2011, gravid igjen i desember, MA i februar, gravid igjen i mars, SA i april og gravid igjen i juni, er 34 uker på vei nå :P

En kan bli fort gravid igjen etter både SA og MA. Lykke til :) plutselig sitter spiren :)

Skrevet

SA i oktober 2011, gravid igjen i desember, MA i februar, gravid igjen i mars, SA i april og gravid igjen i juni, er 34 uker på vei nå :P

En kan bli fort gravid igjen etter både SA og MA. Lykke til :) plutselig sitter spiren :)

Takk,HÅPER veldig på det :-) Lykke til du og,ikke lenge ijen nå!

• 1 måned senere...
Skrevet

Dere som har blitt gravide FØR vanlig mens: Hvor tidlig begynte dere med sex og hvor ofte hadde dere det? Jeg tror ikke jeg gidder å teste etter EL nå denne første syklusen, men vi hadde sex i dag, 14 dager etter jeg tok cytotec tablettene. Usikker på hvor lurt det var da, med tanke på at det har kommet en del brunrød utflod etter vi hadde sex... Men jeg har vært i fin form etter aborten og sluttet å blø friskt for en uke siden.

Skrevet

SA i begynnelsen av des 2012, vi ventet ikke på at mensen skulle komme tilbake, da gynekologen ikke sa det var nødvendig (bare lettere for de å regne termin). Ble gravid igjen rett før julen 2012, så her gikk det på første forsøk.

Skrevet

Hadde en ma i oktober, og ble gravid etter en mens :) Er nå 9+3, krysser fingrene for at alt går bra!

Skrevet

Sa i uke 12, 6 uke seinare satt det er nå 22 uke :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...