Gå til innhold

Utdanning til ernæringsfysiolog?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Krever dette "bare" vanlig studiekompetanse?

 

Jeg er ikke spesielt flink i matte (har diskalkuli) og sto bare akkurat med en 2er... er det hår for meg på dette studiet alikevel?

 

Noen med erfaring fra denne skolegangen?

 

Anonym poster: e4c7d7301ce6b227421f65a83b704c15

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må kunne regne og ha grunnleggende tallforståelse for å jobbe som ernæringsfysiolog. Vekt, mål, beregne næringsinnhold, næringssammensetning av matvarer måltider og matoppskrifter, alt dette innebærer masse matematikk i praksis. Enkel matematikk riktignok, men du må kunne f.eks. brøk- og prosentregning. Også er det et veldig vanskelig studium å komme inn på, med en 2-er på vitnemålet har du liten mulighet i utgangspunktet.

 

Anonym poster: 4b08db0cd458601752b558895cf95368

Skrevet

I tillegg til vanlig studiekompetanse må du ha følgende:

Spesielle opptakskrav

Du må ha en av disse:

Matematikk R1

Matematikk (S1+S2)

 

Og begge disse:

Fysikk 1

Kjemi (1+2)

 

Anonym poster: 4b08db0cd458601752b558895cf95368

Skrevet

Om det er bare ernæringsfysiolog holder det med realkompetanse. Er det klinisk ernæringsfysiolog må du i tillegg ha matte R1 eller matte S1 + S2, Fysikk 1 og Kjemi 1 + 2.

 

Du skal være rimelig god og selge deg selv om du skal få noen jobb med disse utdannelsene.

 

Anonym poster: 368fbb0918e27920a7c0298bcc2b6431

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...