Anonym bruker Skrevet 5. januar 2013 #1 Skrevet 5. januar 2013 Krever dette "bare" vanlig studiekompetanse? Jeg er ikke spesielt flink i matte (har diskalkuli) og sto bare akkurat med en 2er... er det hår for meg på dette studiet alikevel? Noen med erfaring fra denne skolegangen? Anonym poster: e4c7d7301ce6b227421f65a83b704c15
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2013 #2 Skrevet 5. januar 2013 Du må kunne regne og ha grunnleggende tallforståelse for å jobbe som ernæringsfysiolog. Vekt, mål, beregne næringsinnhold, næringssammensetning av matvarer måltider og matoppskrifter, alt dette innebærer masse matematikk i praksis. Enkel matematikk riktignok, men du må kunne f.eks. brøk- og prosentregning. Også er det et veldig vanskelig studium å komme inn på, med en 2-er på vitnemålet har du liten mulighet i utgangspunktet. Anonym poster: 4b08db0cd458601752b558895cf95368
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2013 #3 Skrevet 5. januar 2013 I tillegg til vanlig studiekompetanse må du ha følgende: Spesielle opptakskrav Du må ha en av disse: Matematikk R1 Matematikk (S1+S2) Og begge disse: Fysikk 1 Kjemi (1+2) Anonym poster: 4b08db0cd458601752b558895cf95368
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2013 #4 Skrevet 5. januar 2013 Om det er bare ernæringsfysiolog holder det med realkompetanse. Er det klinisk ernæringsfysiolog må du i tillegg ha matte R1 eller matte S1 + S2, Fysikk 1 og Kjemi 1 + 2. Du skal være rimelig god og selge deg selv om du skal få noen jobb med disse utdannelsene. Anonym poster: 368fbb0918e27920a7c0298bcc2b6431
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå