Gå til innhold

Er babyen min tykk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får ofte kommentarer fra familien, spesielt de eldre, at hun er tykk. Jeg klarer ikke å se det selv, og helsesøster sier hun er helt normal. Synes det er litt irriterende at det skal være et samtaleemne hver gang jeg viser henne frem. Hun er 5 mnd og veier 7190g og er 66 cm. Er hun tykk? Hvor store er/var deres baby på 5 mnd?

Anonym poster: aa8ec507938078cb787f56cde4c3fec9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husker ikke i farten str på min, men babyen din er helt normal!! Hør på helsesøster, ikke andre!

Anonym poster: aa221e9167e25ce48a9c7aa2b09d6a1b

Skrevet

nei din er ikkje tykk.. Min er 6 måneder no, men da han var 5 måneder veide han 9970 og var 68 lang... Min er tykk og på HS sier dem at han er overvektig, men ikkje alvorlig så eg må "slanke" han... R dei begynner å bevege seg mer retter set seg opp igjen.. Nå er er han 10240 og 70 lang, alt for stor i forhold til andre men perfekt i mine øyne.. Gode stor lår og mangen mangen valker... Men dette retter seg opp når han begynner å krabbe og gå.. Ikkje tenk på ka alle andre sier... Babyer skal være gode og runde... Og det som er positivt i disse dager med mye sjukdom er at da har babyen mye å ta av...

Skrevet

For det første, babyer skal være litt tjukke! Det er det som er normalt! For det andre skal du bare lukke ørene for sånt! Sludder! Helsesøster reagerer rimelig kjapt om det er grunn til det! Om det plager deg kan du be om en ekstra god forklaring av gradene neste gang, så vet du selv hva som er sant. Min var vel 73 og 8100. Han er veldig normal, nesten slank.

Skrevet

Gjør meg ingenting om hun er litt lubben, bare irriterende at det blir påpeket som noe negativt. Da er det ikke like gøy å høre det. Kunne heller sagt "ååå så god og rund hun er" og ikke "oii, hun får ikke for lite mat ihvertfall" eller "Er ikke hun egentlig litt tykk?" HI

Skrevet

Min var ca 1kg mer enn din og like lang :-) nå er hun 8 mnd 10kg og 70cm. Tykk og kjempefin. :-D får kommentarer av så og si alle om lårene hennes osv, men stresser ikke, det går nok av når hun blir mer aktiv. Datteren din er sikker helt perfekt :-)

Anonym poster: 866e1a4f88a819909f9c8e39fe316397

Skrevet

Gjør meg ingenting om hun er litt lubben, bare irriterende at det blir påpeket som noe negativt. Da er det ikke like gøy å høre det. Kunne heller sagt "ååå så god og rund hun er" og ikke "oii, hun får ikke for lite mat ihvertfall" eller "Er ikke hun egentlig litt tykk?" HI

Herregud! For noen folk... Begynn å svare med et spørsmål om de har en plan for å trene av seg julekiloene, siden du ser det har blitt mye mat i julen!!

Skrevet

Et snitt er et snitt. Da min baby var 5 mnd lå han også litt over snittet. Fikk slike kommentarer hele tiden. Tror mange faktisk mener det vel... som i at en baby skal være litt rund og i godt hold. En baby på 5 mnd kan jo ikke være større enn han bør være, han får jo bare morsmelk/mme

Anonym poster: f628ec39747468ac68c6675cee63a3b4

Skrevet

Babyer skal være gode og runde. Jenta mi var 7 kg og 63 cm lang da hun var 5 mnd, noe som var helt på snittet i følge HS. Men hun er jo litt tjukk og god for det, de er jo godt polstret disse små :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...