Gå til innhold

Hun hater å bade!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 14 mnd hater å bade, hva kan jeg gjøre for å snu dette? Hun står gjerne utenfor badekaret når storesøster bader, bruker klut og blir klissbløt i hår og ansikt. Gjør henne ingenting å få vann i øynene. Men når jeg skal løfte henne oppi får hun panikk. Noen erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ting vi har prøvd (for vi har hatt samme problem):

- Bad i lag. Enten begge barn eller Lillesøster sammen med f eks deg.

- Ganske lite vann i bunnen av karet og så en del leker oppi så det minner litt om en fristende sølepytt. Så kan man øke vannmengden etterhvert som det går bedre.

- Badeskum!

Skrevet

Går det greit å dusje da? Datteren min hadde en periode hun hadde panikk for å bade. Satt i tom badebalje å vasket henne. Hadde etterhvert litt vann i bunnen på baljen. Økte deretter gradvis på.

Skrevet

Hun får helt panikk bare jeg setter henne i tomt badekar eller balje eller i dusjen..

Skrevet

Sønnen min er like gammel som din jente Pusekvinne. Han har også panikk for å bade.

Men i dag da han badet gråt han halvparten så mye som ellers (takk og lov!).

Han satt i badekaret med litt vann i (ikke så mye) og hadde en leke i hånden. Så begynte jeg å dusje bakhodet hans for å få ut shampoen (ingen gråt). Bare helt på slutten gråt han litt da jeg dusjet luggen og resten av håret.

Skrevet

Så bra! Kanskje det går seg til..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...