pusekvinne Skrevet 5. januar 2013 #1 Skrevet 5. januar 2013 Jenta mi på 14 mnd hater å bade, hva kan jeg gjøre for å snu dette? Hun står gjerne utenfor badekaret når storesøster bader, bruker klut og blir klissbløt i hår og ansikt. Gjør henne ingenting å få vann i øynene. Men når jeg skal løfte henne oppi får hun panikk. Noen erfaringer?
Giss Skrevet 5. januar 2013 #2 Skrevet 5. januar 2013 Ting vi har prøvd (for vi har hatt samme problem): - Bad i lag. Enten begge barn eller Lillesøster sammen med f eks deg. - Ganske lite vann i bunnen av karet og så en del leker oppi så det minner litt om en fristende sølepytt. Så kan man øke vannmengden etterhvert som det går bedre. - Badeskum!
*Lissi* Skrevet 5. januar 2013 #3 Skrevet 5. januar 2013 Går det greit å dusje da? Datteren min hadde en periode hun hadde panikk for å bade. Satt i tom badebalje å vasket henne. Hadde etterhvert litt vann i bunnen på baljen. Økte deretter gradvis på.
pusekvinne Skrevet 5. januar 2013 Forfatter #4 Skrevet 5. januar 2013 Hun får helt panikk bare jeg setter henne i tomt badekar eller balje eller i dusjen..
lizzi06 Skrevet 5. januar 2013 #5 Skrevet 5. januar 2013 Sønnen min er like gammel som din jente Pusekvinne. Han har også panikk for å bade. Men i dag da han badet gråt han halvparten så mye som ellers (takk og lov!). Han satt i badekaret med litt vann i (ikke så mye) og hadde en leke i hånden. Så begynte jeg å dusje bakhodet hans for å få ut shampoen (ingen gråt). Bare helt på slutten gråt han litt da jeg dusjet luggen og resten av håret.
pusekvinne Skrevet 5. januar 2013 Forfatter #6 Skrevet 5. januar 2013 Så bra! Kanskje det går seg til..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå