Gå til innhold

Noen som ble satt tilbake på første UL?


Julibaby 2013

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er sikker på at jeg hadde mensen siste gang 10.oktober. Da jeg kom på tidlig ultralyd hadde jeg derfor regnet meg frem til at jeg ca var 8+6 dager på vei, men jordmor mente at jeg var 8+1. Trodde at menstermin alltid var rett jeg, men kanskje jeg hadde eggløsning senere enn jeg trodde. Noen andre som har blitt satt litt tilbake på tidlig UL. Er snart 12 uker nå, men etter egen utregning skal jeg være straks 13..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var terminen du fikk på tidlig UL den samme som du fikk på ordinær? Samsvarte disse to datoene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på ul i uke 8+0 og ble satt en dag tilbake. Men var på ul i uke 9+0 (etter min beregning) og da stemte det med ul også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På UL i uke 7, ble jeg faktisk satt tilbake to uker, til uke 5.

På UL i uke 9, ble jeg satt fram igjen til 9+0 (var 9+4 ifølge mens)

På UL i uke 12, ble jeg satt fram igjen til 12+3 (var 12+4 ifølge mens)

 

Så nå er jeg veldig spent på ordinær ultralyd hva som skjer.. Men jeg tror jeg vil bli satt tilbake noe så jeg får termin rundt 3-4. juli og ikke 1.juli som er pr. dags dato. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble satt tilbake 3 dager med første i uke 8. I uke 12 ble jeg satt frem og ved ordinær ul var jeg tilbake til menstetmin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

IVF på meg, og har jo derfor full kontroll på siste mens osv. I følge den har jeg termin 04 juli. Men på ultralyder jeg har vært på, framskynder de den til 28. juni. Aner ikke hvordan det kan gå an, men ok. Ellers så er det det at jeg bare har en SVÆR baby i magen :-S

Når jeg beregner ut fra innsettingsdatoen, så får jeg termin 03 juli, altså en dag etter mensberegningen. Merkelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De vokser i rykk og napp og mange opplever at de blir satt frem og tilbake på tidlige uler. Med første så var termin satt i uke8 og 12 avvikende med 9 dager mens på ordinær ul havnet jeg tilbake på menstermin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt satt tilbake begge svangerskapene mine, å det ser ut som jeg blir satt tilbake denne gangen å!

 

 

Det har ikke bare med mens-datoen, men med men- datoen + syklus! De fleste har 28 dagers syklus, mens andre har kortere/lengre. Vi som ikke har eksakt 28 dager syklus blir enten satt frem eller tilbake avhengig av sykluslengden!

 

Var det forståelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også blitt satt tilbake på ultralyder, og blitt skjøvet frem igjen.. Det er jo bare en maskin som regner ut etter standardmål, og som min gynekolog sa så kan spirer ha veksthopp..:)

Jeg er ganske sikker på når jeg har hatt EL før begge sv.sk. (har hatt mer utflod de dagene + brukt ELtester)..

Har også født på den terminen som jeg i utgangspunktet hadde (ifølge EL) :) så stoler mest på meg selv der jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er jo en grunn til at legene ikke sverger til ul termin før ordinær ul. Mine barn har bommet fullstendig på termin til tross for at ulterminen har satt i uke 18 har vært lik menstermin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter egen regning skal jeg ha termin 25 juli, men ble satt 1 uke tilbake på andre ultralyd. Ny termin 1 august. Men jeg bare vet at ungen kommer før august ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...