Eira <3 Familien Skrevet 5. januar 2013 #1 Skrevet 5. januar 2013 Hvordan velger dere navn? Er barna deres oppkalt etter noen? Eller tar dere bare et navn dere synes er fint? Jeg og mannen har sansen for eldre og norrøne navn og velger navnene etter dette. Alle våre barn har også mellomnamn og dette har de arvet etter en av sine oldeforeldre:)
Februargullet2013 Skrevet 5. januar 2013 #2 Skrevet 5. januar 2013 Emil Mathias ska den lille i magen hete, Jeg valgte Mathias og Samboeren velgte Emil, gjorde det fordi vi liker navnene veldig godt,men fant ut i ettertid at tippoldefaren min het Emil,så blir jo oppkalling også
♥Madam Mim♥ Skrevet 5. januar 2013 #3 Skrevet 5. januar 2013 Både jenta mi og gutten i magen har/får navn som jeg har vært kjempeglad i siden jeg gikk på videregående. Har liksom vært helt naturlig for meg å gi dem de navnene. Dette er navn som fungerer både på norsk og internasjonalt :-)
Renate81 Skrevet 5. januar 2013 #4 Skrevet 5. januar 2013 her er det begge deler, begge er (alle tre blir) oppkalt etter besteforeldre/oldeforeldre... Men endrer litt på navnene dersom vi ikke helt liker oppkallingsnavnet.. (høres ut som at ungen blir mobbet, men dere skjønner... )
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 5. januar 2013 #5 Skrevet 5. januar 2013 Vi valgte å kalle opp datteren vi har etter min mormor og hans farmor som het det samme. Ønsker å kalle opp nå også, men nå er alle de gamle fine jentenavnene i slektene opptatt, så da blir det en oppkalling på det viset at jentenavnet blir noe ala et av herrenavnene i slekten om dere skjønner. Selv om vi ikke er helt enige så håper i allefall jeg at det blir på det viset. Mannen har aller mest lyst på et navn som ikke har noe med slekten å gjøre men det er et navn jeg ikke syns noe om heller, så er ganske sikker på at det ikke blir det. :-)
Mini&Meg Skrevet 5. januar 2013 #6 Skrevet 5. januar 2013 Har bare gitt de navn som vi har falt for når de var på vei
Håperpåønskebaby Skrevet 6. januar 2013 #7 Skrevet 6. januar 2013 (endret) Min mann har allerede kalt opp de to første barna etter sine foreldre, og alle de tre han har fra tidligere, har hebraiske navn (kjente navn fra bibelen), så det eneste som er bestemt, er at den lille inni magen skal ha et hebraisk navn den og Oppkalling blir nok lite aktuelt, men hva pappaen mener, kommer til å være viktig for meg da barnet nok ikke kommer til å ha pappaen sin i så altfor mange år. Er noe med å kunne fortelle at du heter sånn og sånn fordi pappa ønskte det Betydningen av navnet kommer og til å ha en del å si, da denne lille kommer til tross for at alle odds var i mot det Endret 6. januar 2013 av Håperpåønskebaby
super_s Skrevet 6. januar 2013 #8 Skrevet 6. januar 2013 Her har vi valgt både oppkalling og egne navn. Eldstemann har likt mellomnavn som sin far og farfar (alle har Ola som mellomnavn) og lillegull i magen får mitt mellomnavn. Mitt mellomnavn har gått i arv siden 1800tallet så det er bare naturlig for oss at hun viderefører dette.
LillePerlen Skrevet 6. januar 2013 #9 Skrevet 6. januar 2013 Ingen oppkalling, kun navn vi syntes er fine og som vi ikke kjenner noen som heter.
prøver1gang Skrevet 6. januar 2013 #10 Skrevet 6. januar 2013 Vi har ikke snakket så mye om det enda, er bare 15+6. Men han sa i går at han hadde begynt å tenke litt, og lurte på om jeg hadde det også. Vi hadde besøk, så jeg sa bare hva jeg trodde jeg ville barnet skulle hete om det blir jente, venninnen min som var her da syntes navnet var nydelig. Barnet blir da oppkalt etter min farmors mor. Farmor døde for 1 måned siden. Samboer nevnte et gutter navn for litt siden, og jeg syns det var kjempe fint, men usikker på om han tulla eller skulle se hva jeg sa, han sa navnet på en litt rar måte. Men jeg føler vi, eller jeg har funnet et gutte navn, og et jentenavn men får ta meg en prat med samboer en dag å høre seriøst hva han tenker
Gjest AnneS Skrevet 7. januar 2013 #11 Skrevet 7. januar 2013 (endret) Vår førstefødte fikk et navn som vi likte godt, ingen oppkalling. Mens nummer to ble oppkalt etter to oldemødre og en tippoldemor (Marit, Marie og Maria ble til Mari). Tredjemann får morfars og tippoldefars navn Endret 7. januar 2013 av AnneS
Gjest Emea Skrevet 7. januar 2013 #12 Skrevet 7. januar 2013 Vi kommer nok til å bruke gamle navn som har vært brukt i slekten tidligere, men ikke direkte oppkalling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå