Gå til innhold

Alenemamma og omsorgspenger...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt barnet min i barnehage i et halvt år nå, og han har vært mye syk. Om han er like mye syk dette året her, vil det mulignes gå over de 20 dagene som jeg har omsorgspenger.

Hva skjer når omsorgsdagene er oppbrukt? Kan man da få sykemld til barnet fra legen? Eller må jeg da gå uten lønn de dagene som går over disse?

Anonym poster: 60140d2c1acc4bbf36ffb41bb5beba9c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En lege skal ikkesykemelde en forelder fordi barnet er syk, men vet at noen leger gjør det alikevel. Hvis legen din ikke gjør det må du bruke feriedager eller ulønnet permisjon desverre...

Skrevet

Du kan få en erklæring fra legen ang barnet og sykdom, så du kan levere til arb.giver eller nav alt etter hvem som skal betale, du skal ikke ha sykemelding.

Skrevet

Ok, greit å vite. Da skal jeg holde av litt penger hver mnd i tilfelle..

Skrevet

Så mamma_til_to, får jeg da lønn utover 20 dager dersom jeg har dokumentert at barnet er sykt?

Skrevet

Om det er sykdom som gjør at du må være borte fra jobb, enten barnet er på sykehus eller så sykt at det ikke kan være i bhg så kan du søke om omsorgpenger for de dagene du mister lønn. Men du må dokumentere at barnet er så sykt og det er ikke alltid lett å få gjennom så det er nok lurt å spare i tilfelle. Samt at om du får deg gjennom tar det tid fra du søker til penga er på konto.

Anonym poster: 1f452c24b5ef902625401fe9967eec12

Skrevet

Søker man dette hos nav eller hos arbeidsgiver?

Skrevet
Så mamma_til_to, får jeg da lønn utover 20 dager dersom jeg har dokumentert at barnet er sykt? Anonym poster: 60140d2c1acc4bbf36ffb41bb5beba9c
Det må du snakke med NAV om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...