Gå til innhold

dere som er i gode stødige forhold......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det normalt å tvile på alle de gode kvalitetene når noen vonde dukker opp. ? hva er et godt og stødig forhold?

Anonym poster: 51b0e8ff624ae0bb0dcba1a2c7e6be06

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Godt og stødig forhold kan vere USTØDIG. Plutselig snur verden seg, utroskap, lurer deg, pengeknipe og etc Ingen garanti

Anonym poster: e6bc3f0b06abebc620373b627e0880f3

Skrevet

Du må utbrodere litt hvis vi skal skjønne hva du mener. Hva slags "vonde kvaliteter" har dukket opp?

Anonym poster: 1fb19374ac42888741981d84db508836

Skrevet

Ja, det anser jeg som vanlig. Alle forhold, også bunnsolide går i berg og dalbane.

Anonym poster: 45d9a2bded0029dd8eb6088c68771b70

Skrevet

Det er jo ikke alltid en dans på roser, men i ett stødig forhold så takler man opp og nedturer sammen og finner en løsning med og prate sammen.

Skrevet

Jeg kan svare på hva jeg mener når det gjelder andre spørsmålet. For meg er et godt og stødig forhold at vi føler oss som et team og ikke konkurrenter. Vi ønsker det beste for hverandre, og jobber for å gjøre den andre til lags. Det er viktig at man setter familien/ektefellen først uansett.

Vi må ha grunnleggende verdier, og for det meste de samme ønskene for familien som helhet. Det er viktig å være raus og fordele oppgaver mellom oss på best mulig måte. Jeg liker også at vi har definerte roller, med hver våre hovedansvar. Så kan vi heller gi innspill og hjelpe til ved behov. Jeg syns også det er viktig at om vi er uenige så blir det ikke slengt usakligheter for å tråkke på den andre. Det må gå an å prate om alt.

I tillegg er det viktig for meg at mannen er stødig økonomisk. Ikke setter familien i en situasjon der økonomi kan bli en bekymring, Ingen må ha ukontrollert omgang med alkohol eller rusmidler, og generelt forholde seg til de avtalene vi har. Det skal være rom for å ikke være perfekt, men det er ikke greit om mannen min skulle gjøre noe som gjør meg usikker og at han ikke blir så solid som han er. Det er det jeg setter mest pris på ved han.

For meg var det en veldig trygghet at vi hadde snakket oss gjennom det meste i forkant. Hva vi forventer av hverandre, hva som gir oss trygghet, hvilke generelle behov og ønsker vi har, hvor mange barn vi ønsker, jobb, fritid, venner osv. Da kommer det ikke så mange overraskelser underveis. Selv om det høres litt kaldt ut så hadde vi en slags muntlig kontrakt mellom oss før vi giftet oss. Denne har fungert så bra at vi ikke har hatt behov for noen endringer enda.

Så for å svare på det første spørsmålet så tror jeg kanskje det kan skje om forholdet eller personene er 100 % stødige. Det kan kanskje hjelpe å snakke gjennom det. Gjør man noe som er helt ulikt en og er destruktivt vil det selvsagt føre til usikkerhet på om det går lengre eller skjer på andre områder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...