Anonym bruker Skrevet 5. januar 2013 #1 Skrevet 5. januar 2013 Føder man som regel tvillinger vaginalt, og blir man i såfall anbefalt epidural uansett? Eller kan man klare en tvillingfødsel uten epiduralen? Hvor stor risiko er det for at man ikke får føde tvillingene, men må ta KS? Håper på svar fra noen som har erfaringer fra tvillingfødsel Anonym poster: 4e186726bb2fa059f3ed24dd08969fdc
jentene på haugen Skrevet 5. januar 2013 #2 Skrevet 5. januar 2013 (endret) Er ikke helt sikker, men har selv tvillinger i magen min, og har spurt meg litt rundt. Det er mange som tar KS, men det har noe med plaseringen av foster å gjøre. Den første må ligge rett for at den ikke skal dra med seg den andre. Så jeg har hørt om de som har vanlig fødsel og de som har ks. Er vel ikke noe fasit svar her. Og bruker av smertestillende er vel også valgfritt vil jeg tro. Ingen som blir tvungen til verken det ene eller andre. Anbefaler deg og sjekke tvilling.no de har nok mer svar. Vi skal på tvillingforberedene kurs i regi av de. Så regner med de fleste spørsmål blir besvart der. lykke til Endret 5. januar 2013 av jentene på haugen
Collette Skrevet 5. januar 2013 #3 Skrevet 5. januar 2013 Hvis tvillingene ligger i riktig leie, så er det ingenting i veien for å føde vaginalt. Setefødsel går også bra, men det er en fordel om du har født før. Jeg tror 70% av tvillinggravide føder vaginalt. Jeg fødte tvillinger vaginalt og uten epidural. Send gjerne PM hvis du lurer på noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå