Gå til innhold

Når har man et alkoholproblem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om jeg bør be mannen min skaffe hjelp.

Hver fridag han har (bortsett fra søndag før jobb- men alle ukedagene hvis helt fri) drikker han hver kveld og natt. En ting er at han drikker, men jeg bekymrer meg for mengden.

Et par- tre bokser øl er ikke noe. Det må sterkere saker til, som fire -fem glass aquavit(beklage stavingen), tre-fem glass cognac, og der mister jeg gjerne tellingen før jeg legger meg.

Kvelden er enda ung for mannen, han har bare så vidt begynt. Jeg våkner som regel på morgenkvisten i 5-7tiden av at jeg hører han kaster opp på do. Etter en liten time med oppkast kommer han å legger seg.

Hva synes du om dette? Har han et problem? Bør jeg skaffe hjelp til han? Har levd med dette så lenge at jeg ser meg blind kjenner jeg..

Anonym poster: 2622e59640d7d73c0ce939cb5de76bf6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, han har et problem.

Anonym poster: fca65f7f6f8e80b71f7d34b863fb81b6

Skrevet

I min familie hadde dette definitivt vært et problem. Oppsøk hjelp før det utvikler seg videre. Lykke til! :)

Anonym poster: 3a6804b2be3b86296b9996013afde1db

Skrevet

Ja han trenger absolutt hjelp!!

Anonym poster: 0d95a0974eed5c1abefd89249d3eca1e

Skrevet

Han har definitivt et problem!

Skrevet

Han drikker kanskje mye, men han trenger ikke å ha et problem. Det er ikke ofte at den er mengden det kommer an på, men hyppigheten og: Hva skjer når han ikke drikker? Det er det som definerer om man har et problem.

Klarer han å ikke drikke? Blir han desperat dersom han ikke får drikke? Legger han sine planer rundt det å kunne drikke? Avlyser han andre planer for å kunne drikke? Går han tidligere fra jobb eller går fra andre aktiviteter for å rekke polet? Blir han desperat dersom dere ikke har alkohol i hus?

Det er slike spørsmål man må se på. Man kan ikke bare si at han har et problem uten å få flere svar.

Anonym poster: 3676b4be6e27558cfd0561e167a6ad35

Skrevet

Jeg foreslår at du går inn på en nettside som heter snakkomrus.no. Hvis du velger kartleggingsverktøyet Audit får du opp et selvrapporteringsskjema hvor resultatet kan si noe om en kan ha et alkoholproblem eller ikke.

Anonym poster: 62336cc90729c5e5355998886f7c049b

Skrevet

Takk for svar. Og som du nestsist sier, så stemmer mye med innkjøp, planlegging, osv. Skal sjekke ut siden.

HI

Anonym poster: 2622e59640d7d73c0ce939cb5de76bf6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...