Anonym bruker Skrevet 5. januar 2013 #1 Skrevet 5. januar 2013 Er faktisk livredd for svineinfluensa og om at jeg eller 4 åringen skal få det! Tenker på komplikasjoner osv.. Hvordan vi "reagerer" på den.. Er ikke kronisk syk eller noe, sliter tydeligvis bare med noe paranoide tanker:p Anonym poster: 53c3bc18d18cb8fa85571db7da7c8fc9
megmegmeg Skrevet 5. januar 2013 #2 Skrevet 5. januar 2013 Er bare å slappe av, er lite sannsynlig at det kommer til å skje. Er bare å være obs hvis du/dere blir kraftig forkjølet. Sender deg en klem!
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2013 #3 Skrevet 5. januar 2013 Det viktigste folk kan gjøre er å være renslige. Tenk på den. Så ekle er faktisk folk... Når man må si at folk må vaske hendene og IKKE hoste på andre, da skjønner man for noen griser mennesker er. Anonym poster: d5342ab6a700cf2ff9ac083bf26bf6b6
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2013 #4 Skrevet 5. januar 2013 Det viktigste folk kan gjøre er å være renslige. Tenk på den. Så ekle er faktisk folk... Når man må si at folk må vaske hendene og IKKE hoste på andre, da skjønner man for noen griser mennesker er. Anonym poster: d5342ab6a700cf2ff9ac083bf26bf6b6 Eeehh, ja vel ja! Så alle andre enn deg er griser? Alle andre enn deg er vel merkelig også, kanskje? Mens du er helt normal? S Svineinfluensa er blitt en helt vanlig influensa, vi kommer til å få den igjen år etter år akkurat som vanlig sesonginfluensa. Etterhvert er de fleste blitt immune, men så forandrer viruset seg litt og flere blir syke igjen en periode -til de fleste er blitt immune igjen -og slik går det i sykluser. Dette er helt normalt og slik har det vært i hundrevis av år. Akkurat som med vanlig influensa er dette helt ufarlig for ellers friske barn og voksne. Anonym poster: 1c077103b70aeed8d48487f1404af469
:o) :o) :o) Skrevet 5. januar 2013 #5 Skrevet 5. januar 2013 Nei, jeg er ikke redd for svineinfluensaen, og jeg ligger ved siden av mann og barn som begge er utslått av influensa akkurat nå faktisk. Jeg har googlet det litt da jeg har en nyfødt baby på 3 uker og slik jeg har forstått det, så er svineinfluensa for de aller fleste like ufarlig som andre typer influensa. Problemet er at media har blåst dette opp til noe kjempefarlig. Snakket med en lege om dette i dag faktisk. Man trenger ikke ringe legen med en gang man har feber og hoster litt for å sjekke om man har svineinfluensa, for det går over av seg selv. Klart man skal være obs på om almenntilstanden forverrer seg, men det skal man uansett hvilke type influensa man har. Så slapp av folkens, dette gå så fint så
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2013 #6 Skrevet 5. januar 2013 Det viktigste folk kan gjøre er å være renslige. Tenk på den. Så ekle er faktisk folk... Når man må si at folk må vaske hendene og IKKE hoste på andre, da skjønner man for noen griser mennesker er. Anonym poster: d5342ab6a700cf2ff9ac083bf26bf6b6 Eeehh, ja vel ja! Så alle andre enn deg er griser? Alle andre enn deg er vel merkelig også, kanskje? Mens du er helt normal? S Svineinfluensa er blitt en helt vanlig influensa, vi kommer til å få den igjen år etter år akkurat som vanlig sesonginfluensa. Etterhvert er de fleste blitt immune, men så forandrer viruset seg litt og flere blir syke igjen en periode -til de fleste er blitt immune igjen -og slik går det i sykluser. Dette er helt normalt og slik har det vært i hundrevis av år. Akkurat som med vanlig influensa er dette helt ufarlig for ellers friske barn og voksne. Anonym poster: 1c077103b70aeed8d48487f1404af469 Vasker man ikke hendene og hoster på andre da er man en gris. Det er ikke noe normalt med å hoste andre i trynet eller ikke gidde å vaske seg som et sivilisert menneske. Jøss, så hissig du ble, tok du deg nær av det kanskje? Anonym poster: d5342ab6a700cf2ff9ac083bf26bf6b6
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2013 #7 Skrevet 5. januar 2013 Det viktigste folk kan gjøre er å være renslige. Tenk på den. Så ekle er faktisk folk... Når man må si at folk må vaske hendene og IKKE hoste på andre, da skjønner man for noen griser mennesker er. Anonym poster: d5342ab6a700cf2ff9ac083bf26bf6b6 Eeehh, ja vel ja! Så alle andre enn deg er griser? Alle andre enn deg er vel merkelig også, kanskje? Mens du er helt normal? S Svineinfluensa er blitt en helt vanlig influensa, vi kommer til å få den igjen år etter år akkurat som vanlig sesonginfluensa. Etterhvert er de fleste blitt immune, men så forandrer viruset seg litt og flere blir syke igjen en periode -til de fleste er blitt immune igjen -og slik går det i sykluser. Dette er helt normalt og slik har det vært i hundrevis av år. Akkurat som med vanlig influensa er dette helt ufarlig for ellers friske barn og voksne. Anonym poster: 1c077103b70aeed8d48487f1404af469 Vasker man ikke hendene og hoster på andre da er man en gris. Det er ikke noe normalt med å hoste andre i trynet eller ikke gidde å vaske seg som et sivilisert menneske. Jøss, så hissig du ble, tok du deg nær av det kanskje? Anonym poster: d5342ab6a700cf2ff9ac083bf26bf6b6 "Så ekle er faktisk folk" er faktisk en usympatisk, generaliserende og provoserende ting å si, og du forsøker å fremstå som så mye bedre enn andre pga generaliseringen din. Folk er ikke ekle. Anonym poster: 9e5a7c07f133654bd4ef6220eb99ca04
Smyril Line Skrevet 5. januar 2013 #8 Skrevet 5. januar 2013 Det viktigste folk kan gjøre er å være renslige. Tenk på den. Så ekle er faktisk folk... Når man må si at folk må vaske hendene og IKKE hoste på andre, da skjønner man for noen griser mennesker er. Anonym poster: d5342ab6a700cf2ff9ac083bf26bf6b6 "Folk" er et begrep som brukes når det er snakk om veldig mange, og jeg er enig med deg. "Folk" er veldig lite bevisst smitteverntiltak. Om det gjelder folk flest, skal jeg ikke si, men sitter man pø buss eller tog hver dag f.eks, så ser man hvor dårlige "folk" er til å holde seg for munnen.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2013 #9 Skrevet 5. januar 2013 Jeg og mann og barn har/ har hatt svineinfluensa. Jeg som gravid har vært ett par turer på legevakta for kortison behandling i luftveiene . Med de tre andre har det gått kjempe fint. Vi har vært dårlige, men det er ikke farlig Anonym poster: 964670ea281745ae149b20dbcbb694f0
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2013 #10 Skrevet 5. januar 2013 Det viktigste folk kan gjøre er å være renslige. Tenk på den. Så ekle er faktisk folk... Når man må si at folk må vaske hendene og IKKE hoste på andre, da skjønner man for noen griser mennesker er. Anonym poster: d5342ab6a700cf2ff9ac083bf26bf6b6 Eeehh, ja vel ja! Så alle andre enn deg er griser? Alle andre enn deg er vel merkelig også, kanskje? Mens du er helt normal? S Svineinfluensa er blitt en helt vanlig influensa, vi kommer til å få den igjen år etter år akkurat som vanlig sesonginfluensa. Etterhvert er de fleste blitt immune, men så forandrer viruset seg litt og flere blir syke igjen en periode -til de fleste er blitt immune igjen -og slik går det i sykluser. Dette er helt normalt og slik har det vært i hundrevis av år. Akkurat som med vanlig influensa er dette helt ufarlig for ellers friske barn og voksne. Anonym poster: 1c077103b70aeed8d48487f1404af469 Vasker man ikke hendene og hoster på andre da er man en gris. Det er ikke noe normalt med å hoste andre i trynet eller ikke gidde å vaske seg som et sivilisert menneske. Jøss, så hissig du ble, tok du deg nær av det kanskje? Anonym poster: d5342ab6a700cf2ff9ac083bf26bf6b6 "Så ekle er faktisk folk" er faktisk en usympatisk, generaliserende og provoserende ting å si, og du forsøker å fremstå som så mye bedre enn andre pga generaliseringen din. Folk er ikke ekle. Anonym poster: 9e5a7c07f133654bd4ef6220eb99ca04 Som Smyril Line sier "Folk" er et begrep som brukes når det er snakk om veldig mange" og det er snakk om mange i dette tilfellet. Leger må faktisk ut i media og MINNE folk på at de ikke må hoste folk i ansiktet. Jeg sier ikke at jeg er bedre enn andre, skjønner ikke hvor du får det fra. Jeg sier at jeg er nøye på håndvask, hygiene og normal folkeskikk. Hoster man folk i ansiktet er man ekkel, vasker man seg ikke er man ekkel. Det er ikke en generaliserende og provoserende ting å si. Anonym poster: d5342ab6a700cf2ff9ac083bf26bf6b6
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2013 #11 Skrevet 5. januar 2013 Det viktigste folk kan gjøre er å være renslige. Tenk på den. Så ekle er faktisk folk... Når man må si at folk må vaske hendene og IKKE hoste på andre, da skjønner man for noen griser mennesker er. Anonym poster: d5342ab6a700cf2ff9ac083bf26bf6b6 "Folk" er et begrep som brukes når det er snakk om veldig mange, og jeg er enig med deg. "Folk" er veldig lite bevisst smitteverntiltak. Om det gjelder folk flest, skal jeg ikke si, men sitter man pø buss eller tog hver dag f.eks, så ser man hvor dårlige "folk" er til å holde seg for munnen. Ja Flott at noen ser hva jeg mener, og ikke biter hodet mitt av. Og ja, jeg har sett det samme på buss og tog. Utrolig ekkelt. Verste var da noen kom på besøk her og sa de var forkjølet, for deretter å hoste aggressivt ut i luften, snyte seg uten å vaske seg, etc. Anonym poster: d5342ab6a700cf2ff9ac083bf26bf6b6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå