Gå til innhold

Hva tenker du om sunnmøringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg personlig syns at dialekten er fæl:S

Skjønner nesten ingenting av den...

Anonym poster: 957e58a296ff7159bdb842700f09bddc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er sunnmøring, så liker dialekten veldig godt ;)

Skrevet

Ja, liker ikke dialekten. Virker veldig innesluttede og.. Av de jeg har møtt ..

Anonym poster: 133d07738affccb8aa8728dee2457641

Skrevet

Grusom dialekt. Får vondt av å høre på de

Anonym poster: ebb0ec484ad7d49cd69c2a8e834768e2

Gjest Gullguttene
Skrevet

Jeg liker Sunnmøringer :) Og elsker Ålesund!

Skrevet

bedre dialekt enn stavanger ihvertfall, den er grusom! De jeg kjenner er forøvrig hyggelige mennesker.

Anonym poster: 257ffa5cb0862e5da84948802ad0595a

Skrevet

De sunnmøringene jeg kjenner er som andre nordmenn jeg kjenner - forskjellige! Erre mulig det a? :D

Skrevet

Jeg liker den såklart, da jeg er det selv :)

Mitt inntrykk er at spesielt østlendinger ikke vil forstå,,, men det var værre før.

Sier ikke det gjelder deg.

Bor i Oslo og har ikke blitt kasta stein på enda hvertfall for at jeg snakker rart :)

Skrevet

kjenner bare ei fra sunnmøre, og hun er en utrolig søt og snill dame, så da tenker jeg at sunnmøringer er som henne :)

Anonym poster: 2fdf31617b376a06c0fdd12793a4b863

Skrevet

Tenker ikke noe annet enn at de som andre nordmenn. Bare en annen dialekt.

Har en del sekt der og de er hyggelig og bra mennesker.

Skrevet

Er vel litt inhabil, men synes ikke sunnmøringer skiller seg voldsomt ut fra andre i Norge. De har en annen dialekt ja, men sliter mer med å forstå folk fra Karmøy og deler av Sogn og Fjordane enn Møre.

Gjest Mine ♥ ♥ ♥
Skrevet

Til ære for d hi, skal e svare på dialekt ;)

E e fra sunnmøre, så e skjønna egentlig ikke ka du mene med å ikke forstå dialekta ;) Det e jo svært få som prata så bredt at man ikke kan forstå det. Vi e forskjellige her som alle andre steda, men i nåkken mere sentrale områda så kan man finne en del som tror at de e kongen på haugen og at f.eks. Ålesund e norges navle.

Skrevet

Eg synes at Ålesundsdialekta er ûbergrusom, men eg liker stort sett dei andre målføra. Folka er stort sett kjekke og greie:)

Skrevet

Er sunnmøring sjølv, og har ingen problemer hverken med sunnmøringar eller dialekta. Bymålet i Ålesund derimot....huff ;)

Skrevet

Helt ok!den er i hvertfall ikke fæl. Sliter svært sjelden med å forstå dialekter. Men av nordvestdialektene liker jeg Moldeversjonen best. Sånn mamma snakker :D

Skrevet

Jeg vet ingeting om sunnmøringer, utenom dialekten. Som forsåvidt er helt kurant.

Skrevet

Jeg liker sunnmøringer. Bestevenninna mi kommer derfra, men vokst opp i samme by som meg. Hun har ei fantastisk familie, alle vennene hennes og familien der er så hyggelige, hjelpsomme og sosiale. Har ikke sett en finere familie. Alltid likt å være med bestevenninna hjem til Sunnmøre.

Skrevet (endret)

Jeg syns dialekten er sjarmerende :) Har aldri vært i Sunnmøre, men ser for meg at det er et fint sted, som Bergen :)

Endret av Miip
Skrevet

Jeg syns det er en herlig dialekt!! :) Men er svært lite glad i østlandsdialekter.....

Skrevet

Jeg synes sunnmøringer stort sett er hyggelige, omsorgsfulle og gode. Men hos de jeg kjenner så føler jeg at de er for lite sprudlende, ler lite og har en mer alvorlig tone.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...