Gå til innhold

Permisjon - far jobber mor student....


island21

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Vi er et par som har boet i Norge i nesten tre ár. Jeg har jobbet full jobb mens samboeren min har vært student og nu gar hun pa förste ar i master.

 

Vi venter barn neste sommer...:)

 

Men det som jeg ikke er sikker pa er at hvordan det er med permisjon hvis moren skal fortsette som student etter födtsel.

 

Kan faren ta permisjonen hennes? hva lang perm kan faren ta med full lönn?

 

Haper dere kan hjelpe meg, ikke sa lett at finne ut av dette pa nav.no :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om hun kun er student og ikke jobber noe har ikke du rett på fedrekvoten. Den går da bort om det er du som skal ta permisjonen og ikke hun.

Hadde hun tatt all permisjonen ville hun fått alle ukene.

u kan heller ikke bruke de 3 ukene før og 6 ukene etter fødsel da dette er forbeholdt mor.

 

Om mor går tilbake til 100% studier senest 6 uker etter fødsel kan du ta ut 26 uker permisjon med 100% lønn eller 36 uker med 80% lønn.

 

Anonym poster: 59e99458e75687732417c89dca53fb3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om hun kun er student og ikke jobber noe har ikke du rett på fedrekvoten. Den går da bort om det er du som skal ta permisjonen og ikke hun.

Hadde hun tatt all permisjonen ville hun fått alle ukene.

u kan heller ikke bruke de 3 ukene før og 6 ukene etter fødsel da dette er forbeholdt mor.

 

Om mor går tilbake til 100% studier senest 6 uker etter fødsel kan du ta ut 26 uker permisjon med 100% lønn eller 36 uker med 80% lønn.

 

Anonym poster: 59e99458e75687732417c89dca53fb3f

 

 

 

Du skriver at om hun tar permen får hun alle ukene, men hun kan vel ikke det når hun ikke har opptjent seg den retten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om hun kun er student og ikke jobber noe har ikke du rett på fedrekvoten. Den går da bort om det er du som skal ta permisjonen og ikke hun.

Hadde hun tatt all permisjonen ville hun fått alle ukene.

u kan heller ikke bruke de 3 ukene før og 6 ukene etter fødsel da dette er forbeholdt mor.

 

Om mor går tilbake til 100% studier senest 6 uker etter fødsel kan du ta ut 26 uker permisjon med 100% lønn eller 36 uker med 80% lønn.

 

Anonym poster: 59e99458e75687732417c89dca53fb3f

 

 

 

Du skriver at om hun tar permen får hun alle ukene, men hun kan vel ikke det når hun ikke har opptjent seg den retten?

Hun får penger fra lånekassen når hun tar ut permisjon.

 

Anonym poster: 59e99458e75687732417c89dca53fb3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...