Gå til innhold

Hvor lenge må de sove på rygg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spedbarn skal ligge på rygg å sove, men hvor lenge? Jeg har hørt at når de greier å snu seg selv kan de ligge på magen, men begge guttene mine snudde seg tidlig.

Hver kveld før jeg legger meg går jeg inn å snur begge, jeg ber barnevakten sjekke at de ligger på rygg osv.

Jeg er livredd for at det skal skje dem noe. Elstdemann er 3 1/2 år, og minste er 1 1/2.

Er jeg fullstendig gal som ennå snur dem er det ingen "øvre grense"? :s

Anonym poster: 1f85aad815e9f31e0d1d579acc1ae1f4

Anonym poster: 1f85aad815e9f31e0d1d579acc1ae1f4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ikke før de er 2 helst.

Anonym poster: 8dcd8c58009f86acbe1d0ef17bab038e

Skrevet

Her har de stort sett fått sove på magen når de har snudd seg selv. Eldste var 5 mnd, yngste 10-12 mnd.

Vi har slitt mye med søvn, og sover de bedre på magen, så får de ligge på magen også.

Anonym poster: 9ed5e5eb1a943f9fa8dcd9593cd4931a

Skrevet

Vi satte 5-7 mnd som en grense, med kriteriene om at babyen skulle klare å løfte hodet selv, og vippe seg fram og tilbake mellom mage og rygg selv.

Skrevet

Man kan ikke akkurat ha på klokka hver time hele natta for å sjekke om barnet har snudd seg..og for å evt snu det tilbake på ryggen. Tenker at når babyen klarer å snu seg rundt selv,så er det helt greit. Noen sover best på magen. Det gjeldsrenter barn også. Så følger man jo med om natta når man er våken. Tenker jeg i alle fall. De klarer jo å snu på hodet sitt når de først har lært seg å snu hele kroppen.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Min yngste sov på magen fra dag 1. Når han begynte å snu seg selv sov han enten på magen eller siden. Tydelig at rygg ikke var noe alternativ der.

Skrevet

Mine har egentlig aldri sove på rygg, men jeg har lagt de på siden, annen hver side for hver kvil. De har ikke blitt flate i bakhodet, og har fått sove på magen når de har snudd seg av seg selv om natten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...