Anonym bruker Skrevet 4. januar 2013 #1 Skrevet 4. januar 2013 Hei interiørdamer, Jeg trenger tips og inspirasjon, og håper noen kan hjelpe meg. Har vanskelig for å definere stilen min - er interessert i interiør, men klarer ikke å gjøre noe med det i praksis. Jeg liker: * hvitt og grått, grått med nyanser i blått og grønt * tregulv ("ordentlig") * rene linjer, lite rot (få store ting heller enn masse smånips) * gamle møbler/ting i tre, men ikke for mange, og de må være ordentlig gamle, altså ikke liksomgammelt fra Bohus. * moderne møbler (liker mye fra f.eks Vitra (stolene spesielt) og Hay, men det blir for dyrt) som er "rene". .* grått treverk Går det i det hele tatt an å kombinere det gamle med det moderne uten at det ser dårlig gjennomført ut? Liker ikke: * møbler eller annet i plast * for mye farger, men må ha noen innslag * hjerter, blonder, bokstaver på hylla, engler og annet romantisk nips (men elsker av en eller annen grunn hvite, heklede duker....) Hvordan vil dere definere stilen jeg liker (hvis det i det hele tatt er mulig...)? Har dere forslag til blogger og nettbutikker som passer det jeg liker? Anonym poster: f7f6c950c4485288f3c38e12c48c6804
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2013 #2 Skrevet 4. januar 2013 Hei, jeg har mye av den samme stilen, men uten gamle møbler. Har en stilren, grå sofa, hvit vitra stol og pledd og puter i blått og grått fra by nord. En del strikkede ting som mykner opp litt. Har også en del ting fra ferm living. Om du ønsker å flette gamle ting inn med lys, moderne stil, ville jeg ikke ha dem alt for mørke hvertfall. Har ikke mye peiling på interiør egentlig, me. Har funnet min stil og trives med den:-) Anonym poster: ef33c26c71728fb7268cd7b22fab2ad7
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2013 #3 Skrevet 4. januar 2013 Hei, jeg har mye av den samme stilen, men uten gamle møbler. Har en stilren, grå sofa, hvit vitra stol og pledd og puter i blått og grått fra by nord. En del strikkede ting som mykner opp litt. Har også en del ting fra ferm living. Om du ønsker å flette gamle ting inn med lys, moderne stil, ville jeg ikke ha dem alt for mørke hvertfall. Har ikke mye peiling på interiør egentlig, me. Har funnet min stil og trives med den:-) Anonym poster: ef33c26c71728fb7268cd7b22fab2ad7 Høres fint ut hos deg! Har ikke vært veldig begeistra for gamle møbler før, men i jula ble jeg visst litt mer nostalgisk anlagt... Har likt mye spreke farger før, men trivdes så godt her da det var pynta til jul med hvite gardiner og duker og gammel pynt... Tror problemet mitt er at jeg alltid skifter mening med hva som er fint, så jeg lander aldri på noe gjennomført. Har du noen blogger å anbefale? Anonym poster: f7f6c950c4485288f3c38e12c48c6804
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2013 #4 Skrevet 5. januar 2013 Hei, jeg har mye av den samme stilen, men uten gamle møbler. Har en stilren, grå sofa, hvit vitra stol og pledd og puter i blått og grått fra by nord. En del strikkede ting som mykner opp litt. Har også en del ting fra ferm living. Om du ønsker å flette gamle ting inn med lys, moderne stil, ville jeg ikke ha dem alt for mørke hvertfall. Har ikke mye peiling på interiør egentlig, me. Har funnet min stil og trives med den:-) Anonym poster: ef33c26c71728fb7268cd7b22fab2ad7 Høres fint ut hos deg! Har ikke vært veldig begeistra for gamle møbler før, men i jula ble jeg visst litt mer nostalgisk anlagt... Har likt mye spreke farger før, men trivdes så godt her da det var pynta til jul med hvite gardiner og duker og gammel pynt... Tror problemet mitt er at jeg alltid skifter mening med hva som er fint, så jeg lander aldri på noe gjennomført. Har du noen blogger å anbefale? Anonym poster: f7f6c950c4485288f3c38e12c48c6804 Nei, følger ikke med på blogger og slikt, men har abonnert på diverse interiørblader. Av alle blader jeg har sett i, er det Bo Bedre som har hatt mest av den stilen jeg liker best. Her har jeg klippet ut og fått masse ideer til innredning. Dessverre er det litt dyre ting, men jeg har samlet en del ting gjennom flere år - og det er da det er greit å ikke skifte smak for ofte ;-) Jeg har spisebord fra Bolia - T20 tror jeg det heter, det er hvitt med valnøttfagede føtter, samt skjenk i valnøtt - nydeligt! Dette bryter med det lyse ellers i huset. Og det er nydelig mot lys grå som er tonen som ellers går igjen. Har også et lysfat og noen lysestaker i krystall som er litt romantisk preget, og f.eks. Durance duftelys, såper og slik som står på kjøkkenbenken. Det blir en fin kombinasjon av litt romantikk og mye moderne, fungerer veldig godt. Det gjelder for meg å finne en balanse for å få ting til å gli godt i sammen. En venninne av meg har også mye av den samme stilen som meg, og har pusset og malt noen gamle stoler og bord, uten at det blir for mye. Fungerer veldig godt det også :-) Anonym poster: ef33c26c71728fb7268cd7b22fab2ad7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå