Anonym bruker Skrevet 4. januar 2013 #1 Skrevet 4. januar 2013 Hvordan i alle dager klarer dere å få det fint og gjennomført? Bruker dere mye penger på oppussing, nye møbler og dill dall? Tråler dere butikker og andre blogger for inspirasjon? Har du blogg? Link? Åh, jeg er egentlig ikke så interresert i interiør, men vil gjerne ha det fint hjemme, men får det ikke til... Misunner faktisk de som får det til. Jeg vil og ha et gjennomført hjem, og ikke bare studenthybel+ungkarsrede har spydd opp en ikeakatalog... Kunne faktisk ønske at noen kunne komme hjem til meg å fortelle hva som passer, hva som burde gjøres osv.. Men interiørdesignere er kanskje svinedyrt? Anonym poster: 086b8f6e15838ad0cf5e565002ee1c04
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2013 #2 Skrevet 4. januar 2013 Er det ikke en spesiell stil du syns er fin? Jeg kjøper litt etter litt, ting som jeg selv syns er fint.. Jeg ELSKER gamle ting. Men kan kjøpe meg noe splitter nytt også, bare JEG liker det. :-) Anonym poster: b10dfab1d85cbb81e8a5f22aba4e6f95
Elsker livet Skrevet 4. januar 2013 #3 Skrevet 4. januar 2013 Jeg bruker mye tid og forsåvidt penger (etter mannens mening i alle fall) på interiør. Jeg liker å blande vanlige møbler fra bohus o.l. med dyrere detaljer. Liker ikke for mye dilldall ala shabby chic, men litt store kraftige ting uten for mønster og farger. Gjerne duser farger. Mikser sølv, glass, akryl, tre, skinn og grove stoffer. Får en del inspirasjon fra villapaprika.no Det første jeg vil anbefale deg er å finne noen blogger med den stilen du liker. Så kan du godt studere detaljer i utstillinger på møbel og interiørbutikker. Minuset er at man f.eks ikke har ett permanent dekket bord hjemme eller puter og pledd som gjør det umulig å sette seg ned i sofaen.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2013 #4 Skrevet 4. januar 2013 Stil? Hva er det? Nei, altså.. Jeg liker rent og pent. Rene flater uten for mye dilldall, samtidig ikke for minimalistisk. Jeg er ingen shabby chick fan, syns det er fint, men kanskje litt for mye.. Samtidig litt kaldt.. Vet ikke hvilken stil det kan komme under.. Som sagt, jeg kan ikke dette.. Jeg prøver å få lys, pynt, møbler og tekstiler til å passe, men får det bare sånn halvveis til.. Anonym poster: 318ffb6c575fb53d1a9f309b94604869
Elsker livet Skrevet 4. januar 2013 #5 Skrevet 4. januar 2013 Stil? Hva er det? Nei, altså.. Jeg liker rent og pent. Rene flater uten for mye dilldall, samtidig ikke for minimalistisk. Jeg er ingen shabby chick fan, syns det er fint, men kanskje litt for mye.. Samtidig litt kaldt.. Vet ikke hvilken stil det kan komme under.. Som sagt, jeg kan ikke dette.. Jeg prøver å få lys, pynt, møbler og tekstiler til å passe, men får det bare sånn halvveis til.. Anonym poster: 318ffb6c575fb53d1a9f309b94604869 Trenger ikke passe inn under en bestemt kategori. Men du bør være litt bevisst på hvilke stilarter som tiltaler deg så kan du evt. mikse dem. Viss ikke har det lett for å bli rotete og tilfeldig.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2013 #6 Skrevet 4. januar 2013 Har dere samme stil i hele huset, eller er det forskjellg fra rom til rom? Er vanskelig å finne stilen syns jeg.. Det er vanskelig å få ting til å passe sammen, eller finne ut hva som passer sammen. Hovedmøblene i stua er nok med å gjøre det litt verre. (skinnmøbler og utdaterte møbler, mye forskjellige stiler og mixer) samtidg er planløsningen i huset helt merkelig. Har ikke råd til å kjøpe noe nytt enda, vet jo heller ikke hva jeg burde ha, og hva som oasser sammen, ikke så lyst å bruke 10000kr på en sofa som kanskje ikke passer inn eller som jeg vil bytte igjen etter kort tid. Noen som har linker til gode interiørblogger? Har sett litt på FruMaela og villapaprika.. Liker deler av begge, samtidig blir villapaprika litt mye kanskje.. Anonym poster: 318ffb6c575fb53d1a9f309b94604869
jeem Skrevet 4. januar 2013 #7 Skrevet 4. januar 2013 de fleste stilarter lar seg faktisk kombinere, til en hvis grad. Hva syns du er fint? Liker du mye blonder, hvitt og "rent" men alikevel romantisk? Liker du romantisk men litt tøffere og grovere i stilen, med innslag av rustikk osv? Naturinspirert? Farger? Helt rene linjer og overflater? Hva liker DU? Her går det i en blanding av rustikk/natur og romantisk. Elsker å holde på med interiør og har faktisk jobbet endel i en kjent interiørkjede bare for morroskyld. Lærte mye der og syns det var utrolig spennende.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2013 #8 Skrevet 4. januar 2013 Hva liker jeg?! Hmmm.. Liker romantisk, men litt røffere i stilen. Ikke shabby chick med blonder, hjerter, hvitt,hvitt,hvitt og engler. Liker at det er varmt, innbydene og koslig. og at ting matcher og passer sammen. Samtidig så må det være praktiske løsninger, både for meg selv og barna.. Er vel der jeg feiler.. Feks i gangen så er det et surr av ting og tang. Liker ikke masse møbler og ting, men heller praktiske løsninger for å gjemme vekk rot osv.. løsningen i gangen ble en hylle som gjør rommet mindre, mer rotete og at det ble fler ting i gangen.. Håpløs?! Ja.. Hylla funker til formålet sitt da, få orden på luer, vanter, buffer osv som blir brukt daglig. Anonym poster: 318ffb6c575fb53d1a9f309b94604869
Elsker livet Skrevet 4. januar 2013 #9 Skrevet 4. januar 2013 (endret) Jeg må bare skyte inn når du nevner det. Få bort alt fra overflaten som ikke har noe der å gjøre. Er ikke nødvendig med for mye kjøkkenmaskiner, vekter, krydder o.l. på overflatene. Få bort papiravfall, post, luer, sko, leker, støvsuger, planter som har sett sine beste dager osv. Fokuser først og fremst på oppbevaring, alt bør ha sin faste plass. Samle gjerne sammen alt nips i huset og plasser kun ut det du faktisk liker. Så får du heller jobbe med saken, ta tida til hjelp med å skaffe ting du liker. Endret 4. januar 2013 av Elsker livet
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2013 #10 Skrevet 4. januar 2013 Ja, må nok ta meg en runde i huset og fjerne\gjemme ting. Vi har et lite kjøkken, ög på den lille benken har vi så masse ting som igjen blir rot. men vet ikke hvor jeg skal ha alt. Har ikke plass til micro, kjøkkenmaskin, sterilisator og brødboks i skapene.. Nei, her må det ryddes og ordnes.. Vi gjør stadig små forbedringer her hjemme, men det er alltid noe som sklir ut. Anonym poster: 318ffb6c575fb53d1a9f309b94604869
Elsker livet Skrevet 4. januar 2013 #11 Skrevet 4. januar 2013 Ja, må nok ta meg en runde i huset og fjerne\gjemme ting. Vi har et lite kjøkken, ög på den lille benken har vi så masse ting som igjen blir rot. men vet ikke hvor jeg skal ha alt. Har ikke plass til micro, kjøkkenmaskin, sterilisator og brødboks i skapene.. Nei, her må det ryddes og ordnes.. Vi gjør stadig små forbedringer her hjemme, men det er alltid noe som sklir ut. Anonym poster: 318ffb6c575fb53d1a9f309b94604869 Har du plass til brødet i en skuff? Sterilisatoren i mikroovnen (om det er for mikro), kjøkkenmaksinen i en bod om du ikke bruker den daglig. Se om du kan lagre maskiner, gryter og andre ting du ikke bruker så ofte et annet sted i huset.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2013 #12 Skrevet 4. januar 2013 Ja, det var jo lurt med sterilisatoren i microen. Mye bedre enn på toppen. må nesten sette den der med en gang. Haha. Aldri tenkt på før.. Vi bruker jo nesten ikke microen uansett, utenom når jeg steriliserer flaskene da. Anonym poster: 318ffb6c575fb53d1a9f309b94604869
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå