Anonym bruker Skrevet 4. januar 2013 #1 Skrevet 4. januar 2013 Jeg har ei svigermor som er ei energibombe. Hun er egentlig snill og omsorgsfull, men hun har en måte å være på som overkjører meg og de fleste andre rundt henne totalt. F.eks da vi giftet oss ga jeg opp å bestemme noe som helst. Før jeg hadde rukket og tenkt på de hadde hun ordnet det. Vi hadde bestilt bryllupslokale til 40 stk, men før jeg visste ordet av de feiret vi bryllup en helt annen plass og med 120 gjester. Hun betalte hele 5000 kr av selskapet :-p Når vi har en samtale er det akkurat som hun ikke er til stede og tror ikke hun lytter noe særlig, for hun kan plutselig være inne på et helt annet tema einn de vi egentlig pratet om. Jeg kvier meg litt for å dra på besøk hos mine svigerforeldre fordi svigermor er så overstyrende. Jeg setter pris på at hun er ærlig, men til en viss grad. Jeg mener oppriktig at min svigermor egentlig er snill og grei og vil alle godt, men hun har, etter min mening, helt feil måte å være på som fører til at hun bare blir for mye og et mas! Å, bare godt å få luftet litt! :-) Anonym poster: 8d42ce31c536010cc8f8c59eff7041bb
LillaGorilla♥♥ Skrevet 4. januar 2013 #2 Skrevet 4. januar 2013 Folk behandler deg slik du LAR dem behandle deg. Nå er jeg kanskje krass, men en del av det å bli voksen er faktisk det å lære seg å stå opp for seg selv, si NEI til ting man ikke vil og ta sine egne avgjørelser helt uavhengig av hva andre måtte mene, om de blir sure eller hva de ellers gjør.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2013 #3 Skrevet 4. januar 2013 Om hun ikke hører, kan du gjøre som jeg gjorde..Jeg ble tilslutt så lei oppførselen at jeg rett og slett sendte en tekstmelding og sa akkurat hvordan jeg følte det. Det hjalp, nå er ting mye bedre! Fortsatt et stykke igjen før jeg kan si vi er på bølgelengde, men vi er iallfall på vei. Jeg har lært at om noe er vanskelig å si, kan det være lettere å skrive det. Anonym poster: 9375cdbf335f5cf8646bbcb2fcf451c8
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2013 #4 Skrevet 4. januar 2013 Jeg er i utgangspunktet enig med Lilleva, men så vet jeg også at det er lettere sagt enn gjort når enkelte mennesker får en til å føle seg så liten, så ubetydelig og nesten verdiløs. Jeg har en tante som er slik som din svigermor høres ut. Jeg har vel egentlig bare gitt opp for jeg blir så satt ut, lei meg og jeg blir så liren, så liten i min tantes nervær. Nå er hun den som også plukker på alt, som at jeg har stygg hårfarge, har feil klær, feile sko, stygge negler osv. Det er kanskje det som er det verste og jeg VET at jeg lar henne behandle meg slik, men jeg klarer bare ikke å ta til motmæle. Rart egentlig for til andre har jeg ingen problemer med å si fra eller å stå opp for meg selv. Vet ikke hva det er som gjør at enkelte får en slik "makt"..... Har ingen god råd, men jeg skjønner.... Anonym poster: 404c076adbe2c49952aa25d20eb58308
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå