Gå til innhold

Ang barseltreff og vannkopper hos søsken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren til en av damene på min barselgruppe har fått vannkopper. Hun sier allikevel at hun og sønnen skal komme, fordi mannen har fri den dagen.

Jeg er litt usikker på om jeg har lyst til å dra, fordi sønnen hennes kan jo ha smitten uten å ha fått utbrudd enda. Orker ikke vannkopper i huset nå!

Ville dere ha tatt med dere ungen på barseltreff da? Barna er ca 6 mnd gamle.

Anonym poster: 56b04412d99528d96f906102e6c3a717

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.. Ville ikke risikert at babyen fikk vannkopper. Smittefare eller ei, tar ikke sjansen på det.

Anonym poster: 942a4ceda468eeacefe427a361aa1309

Skrevet

Kan jo hende at han gutten har hatt vannkopper før,men skjønner at det ikke er noe særlig hvis han ikke har hatt det,da forstår jeg at du ikke er så intressert i det

Skrevet

Nei, hadde ikke tatt sjansen på å smitte en baby på 6 mnd.

Skrevet
Kan jo hende at han gutten har hatt vannkopper før,men skjønner at det ikke er noe særlig hvis han ikke har hatt det,da forstår jeg at du ikke er så intressert i det

Jeg tviler på det, fordi han er jo bare 6 mnd gammel og vi har truffet hverandre fast siden ungene var 2 mnd.

Jeg har også to eldre barn som ikke har hatt vannkopper, så har lite lyst på tre syke barn når mine to yngste er så små.

Skrevet

Jeg ville sagt at jeg ikke ville hun skulle komme. Så kan heller de som ønsker smitte dra hjem til henne

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ja, ville hvertfall reist da! Jo før jo bedre

Skrevet

Jeg syns det er å overdrive litt i grunnen. Den syke skal vel ikke komme? Inkubasjonstiden er 2-3 uker, og en er ikke spesielt smittsom før dagene før utbruddet. Skal en del til med andre ord. Hadde hatt mer forståelse om det var en alvorlig sykdom.

Gjest peacock
Skrevet

Med en inkubasjonstid på 2-3 uker ville jeg ikke tatt risikoen - den lille kan fint tenkes å være smittebærer selv om sykdommen ikke er i utbrudd.. Om hun ikke vil sitte for seg selv da, ha med egne leker og slikt?

Vet Wikipedia ikke nødvendigvis er en god kilde, men om det stemmer at man smitter mest fra 1-2 dager FØR utbrudd bør hun ikke komme.

http://no.wikipedia.org/wiki/Vannkopper

Skrevet

Jeg tviler på det, fordi han er jo bare 6 mnd gammel og vi har truffet hverandre fast siden ungene var 2 mnd.

Jeg har også to eldre barn som ikke har hatt vannkopper, så har lite lyst på tre syke barn når mine to yngste er så små.

Da er det helt forstårlig at du vil unngå det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...