Gå til innhold

Veldig irriterende utlslett på jenta mi:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei jente på 2 år som har fått utslett rundt munnen, det er rødt og ruglete og hun sier det klør av og til....

Jeg aner ikke hva det kan være, har prøvd å fulgt med på mat hun har spist, holdt henne borte fra sitrusfrukter o.l, men det nytter ikke.

Har prøvd flere forskjellige salver uten noe veldig virkning.

Er det noen som har noen tips?

Skal se om jeg får legetime til henne på Mandag.

Dette utslettet har hun hatt i et par mnd., men variert i grad....

Anonym poster: f655ad207f018bcfeb2d82ce71923d22

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker hun smokk? Dattra vår får det fra tid til annen med mye slev og smokkesuging om natten etc. Nettopp hatt det noen uker. Noen dager ildrødt andre dager ikke så gale..

Bare et tips ;) ( skal slutte med smokk på mandag ) ;)

Skrevet

Takk for tipset, men hun bruker ikke smokk...jeg synes det er så rart at det ikke er noe som virker mot utslettet, ikke engang hydrokortison(Mildeste)...:S

Skrevet

Prøv å kutte ut alt som har mais i seg i et par uker. Dvs at du må lese på alt av halvfabrikata osv også siden mye av det inneholder mais. Det er også brukt mais i en del godterier.

Mais er en hyppig synder når det gjelder utslett og eksem!

Anonym poster: a91c5fb53820675337d1f014b334cc1b

Skrevet

Matallergi/intoleranse tipper jeg...

Husker jeg hadde slikt utslett da jeg var liten, og det fikk jeg av paprika og sitrusfrukter.

Hvis hun ikke spiser paprika eller appelsin o.l så sjekk hvilke andre matvarer hun spiser som gir like kryssreaksjoner.

Www.NAAF.no kan hende har noe info her.

Skrevet

Perioralt dermatitt?? Selv om det er sjelden hos barn, kan de få denne tilstanden og den opptrer i hovedsak rundt munnen.

Skrevet

det kan faktisk ligne på det ja...hum...og kortison gjør det værre stod det...shit:S tro om jeg skal la være å smøre noe som helst på??:S

Skrevet

Har ei jente på 2 år som har fått utslett rundt munnen, det er rødt og ruglete og hun sier det klør av og til....

Jeg aner ikke hva det kan være, har prøvd å fulgt med på mat hun har spist, holdt henne borte fra sitrusfrukter o.l, men det nytter ikke.

Har prøvd flere forskjellige salver uten noe veldig virkning.

Er det noen som har noen tips?

Skal se om jeg får legetime til henne på Mandag.

Dette utslettet har hun hatt i et par mnd., men variert i grad....

Hadde aldri smurt kortison i ansiktet på et barn som hadde utslett i fler mnd. Burde jo dratt til lege for lenge siden!

Anonym poster: 6be659a1d99a00047d86b634a31e3d66

Skrevet

Har vært til lege før med det, men ingen gjør noe med det. De sier vi må se hvilken mat hun spiser og hva hun event. da reagerer på...(??!)

Skrevet

og kortisonen var anbefalt av farmasøyten.....

Skrevet

Det er ikke noe problem å smøre på kortison i ansiktet på et barn som har utslett. Det er mye bedre å bruke kortison på eksem enn at det aldri forsvinner. Det er heller ikke noe problem å bruke det i ansiktet og rundt munnen, man må bare passe på at barnet ikke slikker seg rundt munn med en gang. Det har jeg fått bekreftet av barnelege fordi sønnen vår var plaget av det. Jeg fikk beskjed om å begynne og smøre rundt munnen og så bruke 5-10min på resten av stellet og passe på at han ikke slikket på det da, så var det ikke noe problem.

Når det ikke forsvinner med kortison, så er det noe annet, da hadde jeg bestilt en ny time hos legen for å høre hva det kan være da.

Forresten så kan purelan være bra for å få bort eksem rundt munnen, i tillegg til kortison.

Anonym poster: 7ecd0982d8cc6b8a63cabf1344b048fb

Skrevet

Nei, nei, nei!! Ikke kortison rundt munnen!!! Kortison er alt for sterkt i ansiktet. Kanskje protopic er bedre?! Kom dere til legen.

Hilsen sykepleier som jobber på hudpol.

Anonym poster: e9dfb3c24222efdbaf680aece75e85a9

Anonym poster: e9dfb3c24222efdbaf680aece75e85a9

Skrevet

Nå er ikke min lille så stor men jeg bruker en tykk salve (purelan) på. da går det bort iløpet av dagen. her er det akkurat det samme rødt og rugglete.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...