Tabitha Skrevet 4. januar 2013 #26 Skrevet 4. januar 2013 Dette er frivillig og mor kan nekte. Da har ikke bv annet valg enn å trekke seg ut. De trenger da en ny melding for å starte undersøkelse igjen. Dette er i utgangspunktet riktig, men for noen år siden fikk Bv utvidede rettigheter. De har nå mulighet til å gjenåpne saker etter 6 måneder, når foreldrene nekter å ta imot hjelpetiltak. Dette gir egentlig Bv veldig store rettigheter i forhold til foreldrene, da de kan bruke neste undersøkelse til å sette inn sakkyndig, eller foreta diverse observasjoner.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2013 #27 Skrevet 4. januar 2013 Får håpe det. er glad i guttene og i moren også,er vondt og se de sliter,får bare forsette og stille opp og dere har sikkert rett at de forteller ikke meg selvom jeg er en av melderene Anonym poster: 4906ed9462c2f1071a583fbeb1f65087
Cat.68 Skrevet 4. januar 2013 #28 Skrevet 4. januar 2013 De bør bli tatt fra hjemmet. Ho burde ikke ha ansvar for dem,ho bryr seg ikke, og når en liten gutt på 7 år får være ute til 21-22 er ikke det normalt. Anonym poster: 4906ed9462c2f1071a583fbeb1f65087 Men mener du at hvis dem er der kontinuerlig samt har disse meldingene i bakhånd, at det ikke hadde skjedd hvis dem hadde vært enig i dine vurderinger. Siden man ikke vet begge sider av saken her kan det jo være at det er du som ikke er helt objektiv. Vet ikke hva slags relasjon du har til disse barna og moren. At en 7 åring er ute til kl 21-22 er ikke særlig gunstig sikkert, og vitner nok om en smule dårlig dømmekraft.Men det trenger ikke å være omsorgsvikt. Man velger ikke å ta barn ut av hjemmet så lenge man har tru på at innsats og tiltak i hjemmet kan føre frem. Slikt kan jo også ta litt tid før det blir bedre. Hvis du mener du har rett må du bar fortsette å melde og stille spørsmål på hvorfor mange meldinger ikke ser ut til å nå frem.
stearin Skrevet 4. januar 2013 #29 Skrevet 4. januar 2013 Takk for svar. Jeg er ikke sammens med pappan til guttene nei, jeg er gift med en annen,og alle vet at ho juger om mye,og politiet tok henne ikke på alvor heller når du anmeldte han, og ho sier ho hater han,så ho er bare ute etter og lage kvalme for han. Jeg vet at skolen og legen har gjort det fordi ho fortalte det. Anonym poster: 4906ed9462c2f1071a583fbeb1f65087 Alle vet at hun ljuger? Hvordan? Har barnefar fortalt at han ikke var voldelig? Jeg forsvarer ikke mor her, men vold mot kvinner er uakseptabelt, og blir dessverre tatt alt for lett på av politiet. Var selv sammen med en som ble voldelig til slutt, men han fortalte alle at jeg bare ljugde. Siden han var fra bygda, og jeg innflytter, trodde alle på ham. Og jeg vet at slikt skjer i svært mange tilfeller. Anonym poster: b38f563391c5fce9fa33236c8d43986d Så klart ingen vet hva som har skjedd mellom 4 vegger når de var sammen,men når de gikk fra hverandre for 1 år siden,så tror jeg vel at elsde sønnen hadde sagt noe hvis moren ble mishandlet, helt enig i at det er helt ulovlig og slå kvinner,men det er også ulovlig og stygt og beskylde noen for det,og jeg vet at han ikke har brukt vold mot henne,da tviler jeg på at den nye dama hans hadde blitt sammens med han. Anonym poster: 4906ed9462c2f1071a583fbeb1f65087 Det er ikke en selvfølge at den eldste sønnen forteller om slikt. Jeg er vokst opp i et veldig voldelig hjem, med lettere og tung vold omtrent hele min barndom mellom mine foreldre. Jeg holdt tett, det var et tabu. Ingen andre foreldre gjorde jo slik, og jeg syntes mine foreldre var tåpelige. Og selvfølgelig forblir ikke alle voldelige menn single for alltid. Ofte er det slik at den som er utsatt for vold er så flau og tar seg nær av det. Personer som blir utsatt for vold fra sin "bedre halvdel" kan ha veldig vanskelig for å dra fra disse mennene/kvinnene og etter brudd går ihvertfall kvinner ofte tilbake til voldelige menn. Det er rett og slett en ond sirkel.
stearin Skrevet 4. januar 2013 #30 Skrevet 4. januar 2013 De bør bli tatt fra hjemmet. Ho burde ikke ha ansvar for dem,ho bryr seg ikke, og når en liten gutt på 7 år får være ute til 21-22 er ikke det normalt. Anonym poster: 4906ed9462c2f1071a583fbeb1f65087 Og la forresten BV ta seg av avgjørelsene i saken, eller for mer korrekt tale, la retten bestemme skjebnen for barna. Det er opptil BV å vurdere foreldrenes evne til å oppdra og ta vare på barn. Om du er bekymret bør du sende bekymringsmelding igjen.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2013 #31 Skrevet 4. januar 2013 Ja det kan hende,men hat vondt for og tror at han har gjort det, og virker som mange her mener,ho har rett ang det. Skal se ting an nå,så får jeg heller stille opp for dem. Anonym poster: 4906ed9462c2f1071a583fbeb1f65087
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå