Gå til innhold

Dere med strikkepeiling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen fortelle meg hva de ulike dingsene i dette bildet er til? Altså når skal de brukes? Eneste jeg kjenner til her en pinnebeskyttere, målebånd, synål og maskeholdere. Det andre skjønner jeg enten ikke når man skal bruke - eller hvordan man skal bruke ;)

post-42-0-91686800-1357316321_thumb.jpg

Strikkesettet innholder:

* 2 stk. telleapparat (stor og liten) til å sette på strikkepinnen

* 4 stk. pinnebeskyttere (2 store og 2 små), som settes på pinnene når de ikke er i bruk.

* 24 stk. maskemarkører (ringer til å sette på strikkepinnen eller i strikketøyet).

* 3 stk. forskjellige ”flettepinner”

* 3 stk. forskjellige maskeholdere

* 1 stk. målbånd

* 1 stk. stor butt stoppenål

* 1 stk. nål-i-treer

Anonym poster: ae2a7e738176e5ccd51ad4e751ac5f62

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Telleaparat er til hjelp for å huske hvor mange runder og/eller masker du har strikket, men noen bruker de også til å holde styr på hvor mange sokker ol de har strikket, når de strikker på bestiling.

Maskemarkører, er til hjelp om du strikker mønster, farge eller ikke er flink til å se hvor runden starter, de settes på når du starter på første runde, også fortsetter man, enten å sette på nye, eller flytter markøren, ettersom man har strikket seg rundt.

Flettepinner er til hjelp for å strikke flettemønster, gjør en komplisert strikk, noe lettere.

Nål-i-treer er til hjelp om du sliter med å få sytråen inn i nåløyet :)

Anonym poster: 89df8f3cc0b8cb4b2446c1948b9e28ad

Skrevet

Telleaparat er til hjelp for å huske hvor mange runder og/eller masker du har strikket, men noen bruker de også til å holde styr på hvor mange sokker ol de har strikket, når de strikker på bestiling.

Maskemarkører, er til hjelp om du strikker mønster, farge eller ikke er flink til å se hvor runden starter, de settes på når du starter på første runde, også fortsetter man, enten å sette på nye, eller flytter markøren, ettersom man har strikket seg rundt.

Flettepinner er til hjelp for å strikke flettemønster, gjør en komplisert strikk, noe lettere.

Nål-i-treer er til hjelp om du sliter med å få sytråen inn i nåløyet smile.png

Anonym poster: 89df8f3cc0b8cb4b2446c1948b9e28ad

Tusen takk! Telleapparat og maskemarkør høres definitivt ut som noe jeg kan ha nytte av ;)

Anonym poster: ae2a7e738176e5ccd51ad4e751ac5f62

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...