Gå til innhold

En illsint bussjåfør

Anbefalte innlegg

Skrevet

tok bilde av meg i bilen fordi jeg sto på busstoppet da han kom kjørende. Det var god plass til både meg og bussen, men det er klart at jeg helst ikke burde stå der. Jeg satt i bilen og ventet på noen, og la ikke merke til at bussen kom. Hadde han gitt et lite klunk med fløyta hadde jeg jo flytta meg med det samme.

Han freste at nå hadde han tatt bilde og sender det til POLITIET!!! Ja, det får han jo bare gjør, men hva kan jeg vente meg? Får jeg bot i posten eller?

Noen som kjenner reglene her?

Anonym poster: 4af9ae0667cba701f995defc3261cc9b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor nært en bussholdeplass kan man parkere?

Det er ikke tillatt å parkere nærmere enn 20 m fra offentlig trafikkskilt for bussholdeplass. Det er imidlertid tillatt med av- eller påstigning når den ikke er til hinder for bussen. Av- og pålessing av varer er ikke tillatt på en bussholdeplass.

Anonym poster: c437375821ae997d401c937f1b7d58cb

Skrevet

Du kan dermed sagt ikke parkere når du VENTER på noen, men hvis de hadde stått rett der kunne de hoppet inn i bilen..

Skrevet

Vet ikke reglene, men skjønner godt at han ble sint. Busslommene er til busser.

Anonym poster: d15f92a71c47ad47e24d710e4baf8757

Skrevet

Er en bil parkert når føreren sitter inne i bilen?

JA. Definisjonen på “parkering”er:

“Enhver hensetting av kjøretøy, selv om føreren ikke forlater det.

Unntatt er kortest mulig stans for av- eller påstigning eller av- eller pålessing”.

Skrevet

Tror ikke politiet bryr seg større om den henvendelsen...

Jo vent.... Det er nettopp slike filleting de henger seg opp i! Så fort det er mer etterforskning så blir saken henlagt pga manglende bevis eller noe slikt tull!!

Nei, jeg er IKKE mye imponert over de som skal passe på oss nei!

Skrevet

Jada, jeg vet at jeg ikke burde stå der!

Men poenget, og spørsmålet mitt er om jeg kan forvente meg en bot eller om politiet blåser i det?

Skrevet

Det er FORBUDT å stanse;

h) på vegutvidelse for holdeplass for buss, drosje eller sporvogn eller nærmere enn 20 meter fra offentlig trafikkskilt for slik holdeplass. Unntatt er av- eller påstigning når den ikke er til hinder for buss, drosje eller sporvogn.

Skrevet

Det KAN være du får bot for det. Du stanset jo ulovlig.

Men om bussjåføren bare gjorde det for å skremme deg kan være en annen sak

Skrevet

Takk for svar.

Noen som vet hvor stor en ev bot blir?

Huff, irritert både på meg selv og bussjåføren! Skulle ikke han vært en mann med godt humør da????

Skrevet

Når du står på hans plass (der du ikke har lov til å stå) og han må masse på å få deg vekk (tar jo tid det å). Han har klokka å passe og du hindret han. Hadde blitt rimelig irritert på deg selv. Men det er fordi jeg har mange i familie som jobber som bussjåfører. De har tidpress på seg fra jobben,folk som maser for han ble sikkert noe forsinket. Han overreagerte noe, men tviler sterkt på at du får noe bot.

Da veit du hva du ikke skal gjøre neste gang, finn et annet sted å vente :)

Skrevet

Bussjåføren kan vel ikke bevise at du sto parkert, så fremt han ikke filmet at bilen sto der over flere minutter.

Du trenger nok ikke bekymre deg.

Skrevet

Når du står på hans plass (der du ikke har lov til å stå) og han må masse på å få deg vekk (tar jo tid det å). Han har klokka å passe og du hindret han. Hadde blitt rimelig irritert på deg selv. Men det er fordi jeg har mange i familie som jobber som bussjåfører. De har tidpress på seg fra jobben,folk som maser for han ble sikkert noe forsinket. Han overreagerte noe, men tviler sterkt på at du får noe bot.

Da veit du hva du ikke skal gjøre neste gang, finn et annet sted å vente smile.png

Jeg skreiv i hi at det var god plass til både meg og bussen så jeg var ikke til hinder i det hele - han kunne bare svingt ut rett bak meg. Men han har nok sikkert fått nok akkurat i dag, og så var det jeg som fikk det ;)

Helt ok det, jeg vet at jeg ikke hadde lov å stå der, jeg lurer bare på ev reaksjoner jeg kan forvente.

hi

Skrevet

Da veit du hva du ikke skal gjøre neste gang, finn et annet sted å vente smile.png

Jeg skreiv i hi at det var god plass til både meg og bussen så jeg var ikke til hinder i det hele - han kunne bare svingt ut rett bak meg. Men han har nok sikkert fått nok akkurat i dag, og så var det jeg som fikk det ;)

Helt ok det, jeg vet at jeg ikke hadde lov å stå der, jeg lurer bare på ev reaksjoner jeg kan forvente.

hi

Det så jeg ikke, min feil :P Du var nok toppen av isfjellet den dagen da desverre :)

Har mange grinebitere som jobber med min familie og de regelrett hater folk som parkerer der selv om de har plass. Kunne vært en av samme sorten :P

Skrevet (endret)

Tror nok ikke noen gidder å bøtelegge deg for det, men da husker du på til neste gang du står i busslomma at du følger med litt nøyere og flytter deg når bussen kommer.

Han har ikke lov til å tute på deg for å få deg til å flytte deg, lydhornet skal kun brukes til å avverge og varsle om farlige situasjoner. Han kunne blitt bøtelagt selv om han hadde gjort det.

Han hadde nok en dårlig dag... ;)

Endret av Hybelkanina
Gjest ronja røverdatter
Skrevet

At du parkerte i busslomma er en ting, det er sikkert irriterende nok for busssjåførene. Men at du ikke la merke til at bussen kom er helt utrolig og jeg kan tenke meg at det var det han ble aller mest irritert av. Parkerer man på en litt tvilsom / hel- eller halvulovlig plass er det jo ekstremt viktig å følge med slik at man kan flytte seg fort og uoppfordret.

Tvilsomt om du får noe bot, men kanskje politiet sparer bildet til en annen gang tilfelle det samme skjer igjen?

Skrevet

Tror ikke politiet bryr seg større om den henvendelsen...

Jo vent.... Det er nettopp slike filleting de henger seg opp i! Så fort det er mer etterforskning så blir saken henlagt pga manglende bevis eller noe slikt tull!!

Nei, jeg er IKKE mye imponert over de som skal passe på oss nei!

Hehe.. Ja, i spjelet med' a !!!

Skrevet

At du parkerte i busslomma er en ting, det er sikkert irriterende nok for busssjåførene. Men at du ikke la merke til at bussen kom er helt utrolig og jeg kan tenke meg at det var det han ble aller mest irritert av. Parkerer man på en litt tvilsom / hel- eller halvulovlig plass er det jo ekstremt viktig å følge med slik at man kan flytte seg fort og uoppfordret.

Tvilsomt om du får noe bot, men kanskje politiet sparer bildet til en annen gang tilfelle det samme skjer igjen?

Hehe....ja de arkiverer det nok i arkivet de har over biler som står parkert feil.....

Eller.....ikke ;)

Skulle politiet virkelig bruke tid og ressurser på en slik filleting, hadde jeg bare sagt at jeg stoppet for å slippe noen av. That's it. Ord mot ord i en fillesak. Case closed.

Men det gjør de ikke.

Skrevet

Du kan dermed sagt ikke parkere når du VENTER på noen, men hvis de hadde stått rett der kunne de hoppet inn i bilen..

Jeg kom ut for en sånn sinna bussjåfør en gang-

Jeg stoppet opp i busstopp for å plukke opp en arbeidskollega som stod og ventet.

Resultat: Det kom en buss bak meg, kjørte i ræven på bilen og skubbet bilen bortover busstoppet (dette var ett sånt langt busstopp). Hadde mange vitner, så det ble anmeldt og selskapet måtte betale skaden på bilen..

Anonym poster: 2c7972a1363f5f41125084fbbbd93bf9

Skrevet

Det er FORBUDT å stanse;

h) på vegutvidelse for holdeplass for buss, drosje eller sporvogn eller nærmere enn 20 meter fra offentlig trafikkskilt for slik holdeplass. Unntatt er av- eller påstigning når den ikke er til hinder for buss, drosje eller sporvogn.

Så da må altså den som skal på eller av, gjøre det i fart, for det er jo FORBUDT å stoppe...

Anonym poster: 2c7972a1363f5f41125084fbbbd93bf9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...